ועדת השחרורים החליטה: יונתן היילו יחזור לשנה בכלא

הוועדה קבעה כי האסיר המשוחרר, שהורשע בהריגת האדם שאנס אותו, הפר את תנאי השחרור שלו. "הצענו לו לנצל את תקופת מאסרו כדי להשתלב במתווים טיפוליים ההולמים את צרכיו"

זמן צפייה: 01:48

ועדת השחרורים החליטה היום (רביעי) כי יונתן היילו, האסיר המשוחרר שהורשע בהריגת האדם שאנס אותו, יחזור לכלא לתקופה של שנה. זאת, לאחר שקבעה כי הפר את תנאי השחרור שלו. היילו נלקח בחזרה לכלא באופן מיידי.

הוועדה אף כתבה כי מדובר בהחלטה שהתקבלה "לפני משורת הדין", שכן תקופת הרישיון שלו היא 40 חודשים, מתוכם כאמור נשללו 12 בלבד. "הצענו לאסיר לנצל את תקופת מאסרו כדי להשתלב במתווים טיפוליים ההולמים את צרכיו", הוסיפה הוועדה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מנהיג הרפורמים בארה"ב לחדשות 13: "האמירה של טראמפ אנטישמית

"סמוטריץ': "יחידות מעורבות פוגעות בצה"ל"; רה"מ: "גאה בלוחמות"

העבודה והמחנה הדמוקרטי חתמו על הסכם עודפים

יונתן היילו, שהורשע בהריגת הגבר שאנס אותו
יונתן היילו, שהורשע בהריגת הגבר שאנס אותו | צילום: חדשות עשר

עורך דינו של היילו, אלון אייזנברג מסר בתגובה להחלטה: "הסיפור של היילו הוא טרגדיה משפטית. המנוח אנס אותו והתאכזר אליו, הפרקליטות במשך שנים נלחמה לגזור עליו עונש מאסר עולם, וכסניגור היום אתה מבין שלהצלחה המשפטית שהוא השתחרר לאחר שש שנים אין שום משמעות, שעה שהוא השתחרר מהכלא לריק אינסופי, מבלי שרשות שיקום האסיר נלחמה על שיקומו".

אתמול, הרשות לשיקום האסיר הגישה חוות דעת שבה היא ממליצה להחזיר לכלא את היילו. גם הפרקליטות המליצה לחייב את היילו, ששוחרר כארבע שנים לפני תאריך השחרור המקורי שלו, לשאת את יתרת תקופת מאסרו. זאת, בטענה כי האסיר "הפר ברגל גסה פעם אחר פעם את תנאי שחרורו". מהמלצת הפרקליטות עלה שהיילו הפר את מעצר הבית הלילי, את הגבלותיו בנושאי צריכת אלכוהול וסמים מסוכנים, וכן נקט ב"התנהגות אלימה, בוטה ואף עוברת חוק כלפי גורמי הטיפול במסגרות השונות".

כזכור, בחודש יולי אשתקד היילו השתחרר מהכלא לאחר שוועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר בכלא רימונים, שדנה בבקשתו לשחרור מוקדם, קבעה מוקדם כי הוא ישוחרר. הוועדה אישרה את הבקשה לאחר שהפרקליטות הסירה את התנגדותה אליה, בעקבות חוות דעת של גורמי הטיפול.

בהחלטה נכתב כי מאז שנדחתה בקשתו של היילו לשחרור מוקדם בדיון הקודם בחודש ינואר, "האסיר שינס מותניים ואכן נרתם להליך מעמיק שתוצאתו נבחנה על ידי גורמי הטיפול ועל ידי הרשות לשיקום האסיר". עוד צוין כי "האסיר ממשיך להתנהל בתקופת המאסר באופן חיובי, הוא יוצא לחופשות ללא חריג וללא עבירות משמעת, וסיים קבוצה טיפולית של אלימות כללית והביע במהלכה רצון כן ומוטיבציה לשינוי".