חיפה: שוטר בלבוש אזרחי ירה למוות בצעיר ממוצא אתיופי

לפי טענת המשטרה, השוטר, שלא היה במסגרת תפקידו, ביצע את הירי כיוון שחש סכנת חיים לאחר שנזרקו לעברו אבנים. חקירת המקרה הועברה למח"ש. תושב המקום: "אזרח שחור הוא הפקר? כמה אפשר?"

זמן צפייה: 01:47

שוטר בלבוש אזרחי ירה הערב (ראשון) למוות בצעיר בן 19 ממוצא אתיופי, ברחוב השיירה בשכונת קריית חיים שבחיפה. השוטר ככל הנראה לא היה בתפקיד, ונבדק החשד שהשתמש בכלי הנשק שהיה ברשותו לאחר שהותקף על ידי הצעיר. צוותי מד"א שהגיעו למקום ביצעו בבן ה-20 פעולות החייאה, ופינו אותו במצב אנוש לבית החולים רמב"ם שבעיר, שם נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו בסופו של דבר.

מחקירת האירוע עולה כי שוטר שלא היה בתפקיד והיה עם אשתו ושלושת ילדיו בגן שעשועים סמוך למקום, ניסה להפריד בין כמה צעירים שהתפתחה ביניהם קטטה. לאחר שהזדהה כשוטר, כך לטענתו, הצעירים השליכו עליו אבנים. השוטר חש בסכנת חיים וביצע ירי, שממנו נהרג הצעיר. כך על פי הודעת המשטרה. השוטר היורה נחבל בפלג גופו העליון והועבר לקבלת טיפול רפואי. חקירת האירוע הועברה למח"ש.

רה"מ הודיע כי שדה דב ייסגר; תושבי אילת זרקו את תעודות הזהות

"עלייה במספר הפונים לטיפול בעוטף"; אין פסיכיאטר ילדים באזור

קובי יחמוק מהדחה? הארכה של שבועיים להעברת התקציב ברשויות

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190630-2200' autoplay='0' credit='' desc='פעולות החייאה בצעיר שנורה בחיפה' kid='1_42blhvf4' duration='19'']

יניב מקונן, שגר סמוך למקום האירוע, אמר לחדשות 13: "אזרח שחור הוא הפקר? כמה אפשר? זה לא הגיוני, באילו תחושות האזרחים האלה קמים ללימודים?". "אם אני לא יכול לשלוף אקדח על מחבל - איך הוא יכול על אזרח?", הוסיף מקונן. "שוטר מפוחד מבן 18? יש חוקים במשטרה ואנחנו יודעים שלשוטר יש דרדור אמצעים".

סמי ברוכה, מנהל מרכז הנוער של הצעיר שנורה, אמר לחדשות 13: "זה אירוע קשה, מדובר בנער שגידלתי מגיל 10". "לקבל טלפון שהוא נורה זה פשוט... אין לי מילים איך לתאר את הכאב", הוסיף ברוכה. "הנערים פה המומים ומפוחדים, אני מקווה שיחקרו את המקרה הזה כמו שצריך, לא יכול להיות שבקלות כזו יורים בנער".

אבא של נער בן 15 שהיה מעורב באירוע, סיפר לחדשות 13 כי "הבן שלי היה עם עוד שלושה חברים. אחד השוטרים או אולי מתנדב שאל אותם מה הם עושים פה והם אמרו לו 'עוף מפה', ואז הוא שלף אקדח ואמר להם 'תביאו את כל מה שיש לכם בכיסים'".

"הילד השני רץ לכיוון שני, הם היו באותה זווית. הוא הוציא אקדח וכיוון על הבן שלי, הוא התכופף מתחת לאוטו שהיה שם ולא פגע בבן שלי - אלא בילד אחר", הוסיף אבי הנער. "שוטר ירה בנער, לא יאומן שבמדינת ישראל דבר כזה יכול לקרות. הבן שלי בן 15 בסערת רגשות. הוא ראה את החבר שלו מת לו מול העיניים, הזמין את האמבולנס וצרח בטלפון".

הזירה בקריית חיים, בה נורה הצעיר
הזירה בקריית חיים, בה נורה הצעיר | צילום: דוברות מד''א

הבוקר, בוחן נהיגה, תושב קריית מוצקין בן 67, נדקר למוות סמוך לביתו ברחוב גורדוניה שבעיר. הוא הגיע עצמאית לתחנת משטרת זבולון בקריית חיים כשהוא במצב קשה, וצוות מגן דוד שהגיע לטפל בו קבע את מותו סמוך לתחנה. טרם נעצרו חשודים במעשה, נסיבות האירוע נבדקות. בין כיווני החקירה נבדק קשר לעבודתו כבוחן נהיגה.

פרמדיק מד"א, גיל לטמן, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הגבר שוכב על המדרכה כשהוא במצב קשה מאוד וסובל מפציעות מדממות. תוך כדי פעולות מצילות חיים שכללו חבישות ועצירת דימומים העלנו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים. במהלך הפינוי מצבו הדרדר וביצענו בו פעולות החייאה".

במקביל, צעיר בן 23 נפצע קשה מדקירה בקרית ים. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים רמב"ם כשמצבו לא יציב.

החובשים במד"א אבי עבדי ונועה דרעי סיפרו: "כשהגענו לבניין עלינו לדירה שבתוכה ישב הפצוע, גבר בן 23 בהכרה מלאה כשהוא סובל מפציעה מדממת. ביצענו בדיקות רפואיות ראשוניות וזיהינו שמצבו קריטי. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני והוא פונה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבי"ח תוך כדי טיפול רפואי מתקדם כשמצבו קשה ולא יציב".