תאונת הפגע וברח בירושלים: שני הנאשמים שוחררו למעצר בית

נתנאל סנדרוסי, המואשם בהפקרה, ומאיר גמליאל, הנאשם כי סייע לו לברוח מזירת האירוע, שוחררו לביתם לאחר שהוחלט כי אינם מהווים סכנה לציבור. בתחילת החודש מת מפצעיו הילד שנפגע בתאונה

זמן צפייה: 00:24

נתנאל סנדרוסי, הנאשם כי הפקיר את בנימין ביגלאייזן בן ה-11, ומאיר גמליאל, שהואשם כי סייע לו לברוח מהזירה, שוחררו היום (שלישי) לביתם. זאת לאחר שתסקיר מבחן חיובי קבע כי אינם מהווים סכנה לציבור ולכן אין מניעה מלשחרר אותם.

כזכור, בתחילת החודש נקבע מותו של בנימין, שנפצע אנושות בתאונה שהתרחשה בשדרות גולדה מאיר בירושלים בחודש אפריל. זאת אחר חודשיים וחצי בהם היה מאושפז בבית החולים שערי צדק.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

לאחר חודשיים וחצי: בן ה-11 שנפצע בפגע וברח בי-ם – מת מפצעיו

הפגע וברח בירושלים: נעצר גבר החשוד שסייע לנהג הפוגע להימלט

נסיעה ב-220 קמ"ש תועדה באינסטגרם של החשוד בפגע וברח בירושלים

דב ליטבינוף בבית המשפט, היום
נתנאל סנדרוסי ומאיר גמליאל בבית המשפט, היום | צילום: חדשות 13
תיעוד מזירת תאונת הפגע וברח בירושלים
תיעוד מזירת תאונת הפגע וברח בירושלים | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

לפני כחודש הגישה פרקליטות מחוז ירושלים כתב אישום נגד סנדרוסי בגין הפקרה לאחר פגיעה, בשל התאונה, וכתב אישום הוגש נגד גמליאל, שנעצר בחודש מאי לאחר שנחשד כי סייע לסנדרוסי לברוח מזירת האירוע - בגין עבירות של חובת נוסע להתקשר לגופי הצלה ונהיגה מעל המהירות המותרת.

לפי כתב האישום, ב-21 באפריל 2019 בשעות הערב, נהג סנדרוסי בשדרות גולדה מאיר בעיר ומאיר גמליאל נסע עימו ברכב. השניים הגיעו לצומת הרחובות גולדה מאיר ויצחק מירסקי כשסנדרוסי נוהג במהירות גבוהה. באותה עת, חצה את הצומת ילד בן 11 באור אדום. סנדרוסי נהג אל תוך הצומת במהירות - ופגע בעוצמה בילד שהיה על מעבר החצייה.

במהלך חקירתו, אמר סנדרוסי לחוקריו כי הוא כלל לא נהג ברכב בעת התאונה. לטענתו, הוא שכר את הרכב מאדם חרדי המשכיר את מכוניתו בציבור החרדי, ובתום ההשכרה השאיר את הרכב במקום שסוכם עם השוכר. מאז, לדבריו, הוא לא יודע מי נהג בו.

נתי סנדרוסי בדיון בהארכת מעצרו
נתי סנדרוסי בדיון בהארכת מעצרו | צילום: החדשות 13

השניים, שהבחינו בפגיעה, עצרו את הרכב בסמוך לאחר הצומת, ולאחר מכן התיישב גמליאל בכיסא הנהג ועזב את הצומת במהירות גבוהה. זאת, מבלי שהושיטו עזרה לנפגע, מבלי להזעיק עזרה ומבלי שהתייצבו בפני שירותי ההצלה או החקירה והציגו את עצמם כמי שהיו מעורבים בתאונה.