אונס בת ה-10 בדרום: שיחת האב למשטרה – ותיעוד מעצר החשודים

בהקלטות בלעדיות שהגיעו לידי חדשות 13, נשמע האב בשיחה עם המוקדנית, לאחר שהבין כי בתו נפגעה מינית: "נגעו בה במיטה שלה" • מנסים להימלט ברכב – ועולים על דוקרנים: תיעוד מעצר החוליה

זמן צפייה: 04:40

בהקלטות בלעדיות שפורסמו הערב (שלישי) בחדשות 13 נחשפה השיחה שניהל אבי המשפחה עם נציגת מוקד המשטרה של המחוז הדרומי, מיד לאחר שהבין כי אחד החשודים שפרץ לביתו ביצע עבירות מין בביתו בת ה-10, בזמן שיתר בני המשפחה ישנו. "אחד מהם תפס את הבת שלי. היא זו שהעירה אותי ואמרה לי שזה מה שקרה", אמר האב בשיחה עם המשטרה.

תוך כדי, המוקדנית הקפיצה למקום כוחות משטרה גדולים וצירפה לשיחה את מפקד המשטרה שהגיע לזירה גם כן. "מה הם גנבו?", שאל מפקד תחנת המשטרה, והאב ענה: "לא בדקתי כלום, זה היה מהיר מאוד. ואז הבת שלי התעוררה, הם היו בחדר שלה, במיטה שלה, ונגעו בה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

ישראל ביקשה מרוסיה סיוע בנושא הומניטרי בסוריה; הממשלה התכנסה

תקיפת מטרות וחילוץ טייסים משטח האויב: התרגיל הגדול של חיה"א

שוב הפרה את ההנחיות: רגב השתתפה באירוע שכלל התקהלות אסורה

רגע המעצר של החוליה החשודה בפריצות באזור הדרום
רגע המעצר של החוליה החשודה בפריצות באזור הדרום

בעקבות האירוע, במחוז הדרומי של המשטרה הקפיצו למקום גם את יחידת מג"ן, שהוסטה מהפעילות השוטפת שלה בגבול ישראל-מצרים נגד הברחות סמים, שהשתמשו ביכולות הטקטיות שלהם במטרה ללכוד את החשודים. "אנחנו רגילים לכנופיות שלא בוחלות בשום דבר אבל במעשה כזה אני מעולם לא נתקלתי", אמר סנ"צ רונן כלפון, מפקד יחידת מג"ן במרחב הנגב.

הצוות המיוחד שביצע מעקבים במשך 24 שעות, החליט לבצע ניסיון מעצר לאחר שהבין כי החוליה החשודה יצאה לפעילות פלילית נוספות במהלך הלילה. מיד לאחר מכן, לוחמי היחידה פתחו במרדף אחרי הרכב, כאשר בנקודה מסוימת בכביש אף הוצבו דוקרנים, עליהם עלה הרכב החשוד לאחר שסרב להשמע להוראות השוטרים והמשיך בנסיעה תוך כדי שהוא פרץ את המחסום.

בתיעוד שפורסם הערב לראשונה בחדשות 13, ניתן לראות כיצד שלושת החשודים מנסים להימלט, אך לוחמי היחידה תופסים אותם ומעבירים אותם ישירות לחדר החקירות. "אנחנו מבינים שיש מאחוריהם עוד לא מעט התפרצויות, עוד לא מעט גניבת רכוש, שבסופו של דבר שמנו את היד על כנופיה מאוד משפיעה", אמר רפ"ק אסף, ראש מחלקת בילוש ביחידת מג"ן.

זמן קצר לאחר מכן מפקד תחנת דימונה, משה זריהן, שליווה את המשפחה התקשר ועדכן את המשפחה שהמבצע הושלם, וכי השלושה, בהם גם הנער בן ה-17 שביצע על פי החשד את עבירות המין - נתפסו.

מוקדם יותר היום, החשוד המרכזי בפרשה קשר את עצמו לזירה ולהתפרצות לבית המשפחה, אך הכחיש את מעשה הסדום, אך המשטרה הצליחה לקשור אותו באמצעות ראיון נוספות. עוד עלה מהחקירה כי בשבוע שבו הותפקה מינית הילדה שישנה במיטתה, חברי החוליה שבה פעל החשוד פרצו ל-11 בתי עסק שונים, ונעצרו אחרי פריצה לבית ביישוב אשלים ב-4 בפברואר.