"ילד אמר לאם הקורבן: 'אונסים את הילדה שלך כל יום'"

חברה טובה של אם הילדה שעפ"י החשד עברה תקיפה מינית חמורה על ידי נערים מאזור הצפון, סיפרה לחדשות 13 כי "הילדה תתמודד עם ההשלכות כל חייה, היא מבינה שקרה לה אסון - ומוכנה להילחם"

זמן צפייה: 02:09

חברתה הטובה של אם הילדה, שעל פי החשד נפלה קורבן לתקיפה מינית חמורה על ידי נערים מאזור הצפון, גוללה היום (שלישי) את התפתחות הפרשה שנחשפה בעקבות בקשת חדשות 13, במסגרתה עוכבו לחקירה 15 נערים. בריאיון לחדשות 13 סיפרה כי "באחד הימים אחרי שהילדה יצאה מהבית ללא אישור, האם מצאה אותה בגן ציבורי. ילד אחד ניגש לאם ואמר לה: 'את יודעת שאונסים את הילדה שלך, כל יום', ואז האמא הגישה תלונה והילדה נלקחה למרכז חירום - ומאז ועד היום היא נמצאת שם". זאת, לאחר שהפרשה,

החברה, שמלווה את האם באופן יומי, הוסיפה: "הילדה תצטרך להתמודד עם ההשלכות כל חייה. אנחנו מקווים שיהיה כתב אישום, אבל כמו שאני קוראת את המציאות לא נראה לי שזה יגיע לשם. הילדה מאוד נחושה, היא הבינה שמה שקרה לה זה אסון – פיזי ונפשי, והיא מוכנה להילחם בכל הכוח. יש לה משפחה תומכת שתעזור לה להילחם". "אנחנו מרגישים שנעשו פה הרבה מחדלים, המשטרה יכולה לתרץ תירוצים אבל הסיפור הזה היה יכול להיראות אחרת. גם כשעצרו את החשודים - שחררו אותם כעבור יומיים למעצר בית", המשיכה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הותר לפרסום: 15 נערים נחקרו בחשד שתקפו מינית בת 11 בצפון

"לא מפסיקה לבכות": ארבעה בני 12 חשודים באונס קבוצתי של בת 11

חקירת אונס בת ה-11: ממשיכים להתגלות מחדלים נוספים של המשטרה

0efdaf68 2798 4e68 A454 3a327a
הזירה בצפון שבה על פי החשד ילדה בת 11 הותקפה מינית | צילום: חדשות 13

"המשטרה נכנסה לתמונה לאחר הגשת התלונה. תחילה הילדה סירבה לשתף פעולה ובהמשך הייתה חקירה נוספת שבה החלה לתת פרטים, אבל ביקשה להפסיק את החקירה באמצע כי היא החלה לפחד", המשיכה החברה. "בהמשך, נערכה עוד חקירה שבה הילדה לא שיתפה פעולה, ואז במשך כחודש לא נעשתה שום פעולה. בשלב מסוים, הילדה ביצעה שחזור מלא ורק לאחר תחנונים רבים של האמא, היא נלקחה לבדיקות רפואיות. הרופא אמר שלא יוכלו למצוא ראיות פורנזיות, אבל הוא בדק את מצב הרחם ומצבה הפיזי של הילדה".

"האם התעקשה שבתה תשתף פעולה, והילדה הכינה רשימה שלמה של יותר מ-15 שמות של אלו שפגעו בה בכוח ואלו שלא הכאיבו לה. מעבר לכך הילדה ביקשה עימות, היא רוצה שיגידו לה בפנים שלא עשו לה כלום".

אזיקים (אילוסטרציה)
אזיקים (אילוסטרציה) | צילום: רויטרס

כאמור, המשטרה חושדת כי ילדה בת 11 מהצפון נפלה קורבן לתקיפה מינית חמורה. במסגרת החקירה עוכבו לחקירה 15 נערים מהצפון - חלקם נחקרו בחשד לעבירה של בעילת קטינה מתחת לגיל 14, ואחרים בחשד לעבירה של מעשה סדום. שמונה מהם נעצרו, ובדיון בבית המשפט הם שוחררו בתנאים מגבילים בשל חוסר ראיות.

הפרשה החלה לפני כמה חודשים, כאשר גורמי הרווחה באזור מגוריה של הילדה דיווחו למשטרה כי היא נעלמה מביתה. כעבור כמה שעות היא נמצאה, לא רחוק ממוסד חינוכי, והוחזרה לביתה. אלא שאז שוטר קיבל מידע ראשוני מקטין, לפיו הילדה הותקפה מינית על ידי מספר נערים, ובאחת הזירות שדובר עליהן נמצאו אמצעי מניעה. עם זאת, לא ברור אם יש קשר לתיק.

המשטרה פתחה בחקירה, אך הילדה, ששהתה אז במעון לילדים ונוער, התעקשה פעם אחר פעם כי לא עברה תקיפה. שבועיים לאחר מכן אמה של הילדה הגיעה לתחנת המשטרה וסיפרה כי הגיעה אליה עדות נוספת שבתה נפלה קורבן לתקיפה מינית על ידי מספר נערים. "אני רוצה שתתפסו אותם, אני רוצה שתחקרו מה עשו לבת שלי", אמרה לחוקרים. יש לציין כי בעבר נחשד שבגיל שש הותקפה הילדה מינית על ידי שני ילדים בני שמונה, אך התיק נסגר בשל גילם של המעורבים.

הנערים נעצרו - ושוחררו אחרי יומיים (אילוסטרציה)
הנערים נעצרו - ושוחררו אחרי יומיים (אילוסטרציה) | צילום: רויטרס

מהמשך החקירה התברר כי הנערים שבהם עסקה העדות שהגיעה לאם הם בני 16-12. בשלב זה החוקרים לקחו את הטלפון הסלולרי של בת ה-11 וגילו בו שורה ארוכה מאוד של התכתבויות, חלקן בעלות אופי מיני, בין הילדה למספר נערים. לאחר מכן הילדה הובילה את חוקרת הילדים אל המקומות שבהם נטען כי הותקפה, הצביעה ונתנה לשוטרים פרטים נוספים. את החקירה ליוו כל הזמן נציגים מפרקליטות מחוז הצפון.

חודשיים לאחר תחילת החקירה הילדה נלקחה לבדיקה רפואית בליווי אמה וחוקרי ילדים, אלא שהרופא אמר לנוכחים כי "חודשיים אחרי תקיפה מינית לכאורה אין טעם לעשות בדיקה ואין שום אפשרות לקבוע מה קרה חודשיים קודם בבדיקה מאוחרת כל כך".

עורכת הדין עידית שינו, המייצגת את משפחתה של בת ה-11, תקפה בגין כך את התנהלות המשטרה ואמרה לחדשות 13: "הילדה נלקחה לבדיקה רפואית חודשיים אחרי שעלה חשד כי היא הותקפה מינית, זה חלק מרצף של מחדלים בחקירה הזו". גורם במשטרה הגיב לדברי עורכת הדין ומסר: "הילדה סירבה בחלק מהפניות להגיע לבדיקה".

אלא שלפני שבועיים החקירה קיבלה תפנית משמעותית, כאשר המשטרה עיכבה לחקירה 15 נערים מהצפון כחשודים בשורה של עבירות מין נגד בת ה-11. כאמור, שמונה חשודים נעצרו, והדיונים בעניינם התקיימו בדלתיים סגורות תחת צו איסור פרסום גורף. כעבור יומיים בית המשפט שחרר את כל העצורים בתנאים מגבילים בגין חוסר ראיות מספיקות.