נתיחת הגופה של טקה: צד הקליע נמעך - עשוי לחזק את גרסת הקצין

מנתיחת הגופה של הצעיר ממוצא אתיופי, שנורה למוות ע"י קצין משטרה, עולה כי צד אחד של הקליע היה מעוך לחלוטין. ממצא זה יכול לסייע לשוטר, שאמר במח"ש כי ירה כדור לרצפה, שניתז לעבר הצעיר

זמן צפייה: 15:22

הקצין החשוד שירה למוות בסולומון טקה בשכונת קריית חיים בחיפה, אמר בחקירתו במחלקה לחקירות שוטרים: "יריתי כדור אחד לרצפה, ומשם הכדור המשיך לחזה של סולומון". לאחר מספר שעות הגיעו לידי חדשות 13 תוצאות ממצאי נתיחת הגופה, וממנה עולה שצד אחד של הקליע נמעך לחלוטין - ממצא שעשוי לחזק את הטענה שניתז מהקרקע. הקצין שוחרר למעצר בית של 15 ימים. אלפי בני העדה האתיופית יצאו להפגין במחאה על הירי.

"הגעתי עם הילדים לגן המשחקים לא בתפקיד", שחזר הקצין. "ראיתי חבורת צעירים מתקוטטים, והצגתי את עצמי כאיש משטרה. ביקשתי שיפסיקו לריב. בתגובה נזרקו עלי אבנים ופגעו בי. נפגעתי, נחבלתי, חשתי מאוים, לא רציתי לפגוע בו יריתי כדור אחד לרצפה – ומשם הוא ניתז ופגע בסולומון בחזה".

גורמים המעורים בחקירת הקצין היורה: "זהו מקרה שונה ממה שהיה עם יהודה ביאדגה. לפי העדויות שנגבו עד כה זה לא נראה כאילו השוטר היה בסכנת חיים. עוד מוקדם מדי לומר, אבל ייתכן שלא תהיה ברירה מהגשת כתב אישום".

אלפי המפגינים חוסמים צמתים מרכזיים באזור הקריות - קריית אתא, בן צבי, מוצרט והצריף, ובנוסף כביש 22 נסגר לתנועה בשני הכיוונים. עומס כבד נרשם באזור, כאשר אלפי כלי רכב עומדים שעות ארוכות בין חיפה לעכו. המפגינים מבעירים צמיגים וקוראים: "הדם שלנו לא הפקר", "שוטר רצח ילד", "שוטר אלים חייב להיות בפנים". המפגינים הגיעו גם תחנת זבולון שבחיפה, שם אחד המפגינים ציין: "אנחנו עומדים ליד תחנת זבולון, מפה יצא הרוצח - ושיחררו אותו".

לכתבות נוספות בנושא >>

פקקים כבדים והבערת צמיגים: מחאה בקריות עקב הירי בסולומון טקה

סולומון טקה נהרג מירי שוטר בחיפה; ארדן: "לוודא שיופקו לקחים"

חיפה: שוטר בלבוש אזרחי ירה למוות בצעיר ממוצא אתיופי

ההפגנה בחיפה בעקבות מותו של סולומון טקה
ההפגנה בחיפה בעקבות מותו של סולומון טקה | צילום: חדשות 13
אימו של סולומון טקה
אימו של סולומון טקה, ביציאה מתחנת זבולון | צילום: חדשות 13

הקצין אמר הלילה במהלך חקירתו הראשונית כי "זרקו עלי אבנים ונפגעתי כתוצאה מכך. הרגשתי באותו רגע שאני בסכנה של ממש". כמו כן הוסיף: "הצגתי את עצמי כשוטר בצורה הכי מקצועית כמו שמקובל בשטח כמו כל שוטר על אזרחי שנקלע לאירוע פלילי ורוצה לסייע או להתערב. לא עשיתי שום דבר בפזיזות".

עו"ד יאיר נדשי, המייצג את הקצין החשוד, אמר כי: "הקצין הותקף על ידי קבוצה של אנשים בעודו בטיול עם משפחתו. לטענתו הוא נאלץ להשתמש בנשק האישי שלו לצורך הגנה עצמית וזאת רק לאחר שכילה את כל האפשרויות האחרות. בין היתר התקשר למשטרה במהלך האירוע, זאת מפאת חשש מידי וממשי".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190701-1722' autoplay='0' credit='' desc='ההפגנה בקריות' kid='1_pqnrsiyj' duration='83'']

סולומון טקה, נהרג על ידי שוטר בחיפה
סולומון טקה, נהרג על ידי שוטר בחיפה | צילום: חדשות 13

"התוצאה היא טרגית ביותר, כולנו מצרים עליה, אך אני חושש שאלמלא השימוש בנשק שעשה מרשי אזי התוצאה הייתה יכולה להיות חמורה בהרבה, ייתכן שמרשי לא היה כאן עם בני משפחתו שבה גם ילדיו הקטנים", הוסיף עורך הדין. "אין ממש בטענה שיש באירוע קשר לצבע העור או השיוך העדתי של מי מהמעורבים באירוע. יש חשש לביטחונו של הקצין, לכן מתקיימים אמצעי אבטחה מחמירים על מנת שלא יתקרב אליו או אל בני משפחתו. בדיון היום יש הסכמה על שחרור הקצין, אני שמח שמח"ש הבינה שלא מדובר כאן באדם שהוא מסוכן לציבור או אדם שיכול לשבש את מהלכי החקירה, ולכן הגענו להסכמות על השחרור. הקצין יודע שעמיתיו למקצוע תמוכים בו".

ההפגנות בצומת ק.אתא
ההפגנות בצומת ק.אתא | צילום: חדשות 13

מיכל אברה סמואל, מנכ"לית עמותת פידל הפועלת לחינוך ושילוב חברתי של יוצאי אתיופיה, תקפה: "לצערנו אנו שוב חווים יד קלה על ההדק במשטרת ישראל בכל מה שקשור לצעירים ממוצא אתיופי. התחושה היא שאין ביטחון לילדינו. מה חבל, שזו הבשורה שפותחת את החופש הגדול של ילדי ישראל. לכל הורה הזכות לעבור את החופש בבטחה שחלילה לא יאונה רע לילדיו. להורים יוצאי אתיופיה אין את הביטחון לגדל ילדים בארץ בבטחה וברוגע. אני קוראת לראש הממשלה נתניהו ולשר לביטחון פנים ארדן, להעלות את הנושא לראש סדר היום ולטפל באופן בהול בשורש הבעיה. לבדוק את ההתנהלות של כל שוטר ושוטר בארץ".

אמש, כאמור, הקצין ירה למוות בטקה בן ה-19 בשכונת קריית חיים שבחיפה. צוותי מד"א שהגיעו למקום ביצעו בצעיר פעולות החייאה, ופינו אותו במצב אנוש לבית החולים רמב"ם שבעיר, שם נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו. לטענת המשטרה, השוטר היה עם אשתו ושלושת ילדיו בגן שעשועים סמוך למקום האירוע, וניסה להפריד בין כמה צעירים שהתפתחה ביניהם קטטה. לאחר שהזדהה כשוטר, כך לטענתו, הותקף בידי הצעירים - ולאחר שחש בסכנת חיים ביצע ירי, שממנו נהרג הצעיר.