ההתעללות בקשישים בשוק מחנה יהודה: נעצר חשוד רביעי

המשטרה עצרה צעיר בשנות ה-20 לחייו, תושב מזרח ירושלים, בחשד להתעללות נפשית ופיזית בחסרי ישע ועבירות ממניע גזעני. בהמשך היום הוא יובא לבית המשפט לדיון בעניינו

זמן צפייה: 00:34

משטרת ישראל עצרה אמש (רביעי) חשוד רביעי, צעיר בשנות ה-20 לחייו ממזרח ירושלים, בחשד להתעללות נפשית ופיזית בקשישים ועבירות ממניע גזעני. הבוקר הוא יובא לדיון בעניינו בבית משפט השלום בעיר. הצעיר נעצר במסגרת חקירת פרשת ההתעללות בקשישים חסרי ישע בשוק מחנה יהודה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בן ה-90 ששרד את השואה – ומארח ישראלים להדלקת נרות חנוכה

פרץ נגד חגיגת חנוכה וכריסמס יחד: "לא מוכן להתפשר על זהותנו"

ר"ג בראש מדד איכות החיים, ת"א המשכילה ביותר – וי-ם האופטימית

Olsspf
תיעוד ההתעללות באברהם מקסימוב | צילום: חדשות 13

נוסף לאותו צעיר, כאמור, אתמול נעצר חשוד שלישי בפרשה – צעיר בשנות ה-20 ממזרח העיר. כמו כן, אתמול החליט בית משפט השלום להאריך בחמישה ימים את מעצרו של החשוד הראשון, גם הוא צעיר בשנות ה-20 ממזרח י-ם. לגבי החשוד השני, בשנות ה-50 לחייו, ביהמ"ש הורה לשחררו בתנאים מגבילים. עם זאת, המשטרה ביקשה לעכב את ביצוע ההחלטה על מנת לבחון הגשת ערעור.

המעצרים הגיעו לאחר שבימים האחרונים הופצו ברשתות החברתיות סרטונים ובהם נחשפים התעללויות נפשיות ופיזיות מתמשכות בקשישים חסרי ישע באזור שוק מחנה יהודה. בחלק מהסרטונים, ניתן לראות את החשודים מתעליים באברהם מקסימוב בן ה-93, בעל דוכן להשחזת סכינים בשוק מחנה יהודה.

שוק מחנה יהודה בירושלים
שוק מחנה יהודה בירושלים | צילום: מתוך גיא פינס

אתי לב, בתו של אברהם מקסימוב בן ה-93 שעבר התעללות על ידי צעירים בשוק מחנה יהודה שבירושלים, סיפרה בריאיון ל"שש – אמנון לוי" על תחושותיו של אביה: "הוא מאוד מפוחד, כמעט ולא מדבר. הוא יושב ובוכה. הוא 40 שנה בשוק, עובד עבודה מסורה. לא תיארנו לעצמנו שזה יגיע למצב כזה". כזכור, המשטרה עצרה בימים האחרונים צעיר שהתעלל במקסימוב, תיעד זאת והעלה לרשתות החברתיות.

לטענתה של לב, "מתעללים בו כי רוצים לקחת את המקום שלו, רוצים שהוא יעזוב. אבל זה הבסטה שלו 40 שנה. מסכנים הזקנים שמגיעים לגיל הזה ורוצים להתפרנס בכבוד. לא נותנים להם לחיות".