ר"ג בראש מדד איכות החיים, ת"א המשכילה ביותר - וי-ם האופטימית

הלמ"ס פרסמה נתונים על 16 הערים הגדולות בארץ. גם רחובות וראשון לציון נמצאות גבוה בדירוג, ואילו אשקלון ובת ים בתחתית. אז איפה האמון בממשלה הוא הגבוה ביותר – ומה המצב בעיר שלכם?

 מתחם הבורסה ברמת גן
מתחם הבורסה ברמת גן | צילום: shutterstock

רמת גן היא העיר בעלת רמת איכות החיים הכי גבוהה, כך עולה ממדדי איכות חיים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שפותחו לשנת 2018. מהדוח עולה כי כי רמת גן מובילה ברוב המדדים - היא מובילה בתוחלת חיים ובשיעור הזכאות לבגרות בקרב בני ה-26, ושיעור המועסקים במשרה חלקית שלא מרצון בקרב התושבים הוא הנמוך ביותר.

תל אביב-יפו מובילה בשיעור התעסוקה, בשביעות רצון מאזור המגורים, בשביעות רצון מהאיזון בין עבודה לתחומי חיים אחרים, באמון במערכת המשפט ובתחושת הערכה מבני המשפחה. לעומת זאת, בתל אביב-יפו נמצא המספר הגבוה ביותר של משקי בית המוציאים 30% או יותר על דיור מתוך ההכנסה הכספית נטו, בעוד בנתניה נמצא האחוז הנמוך ביותר של משקי בית המוציאים 30% או יותר על דיור מתוך ההכנסה הכספית נטו.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"60% ממקרי המוות בארץ ברי מניעה; ירידה בשיעור החולים בסרטן"

מדינה בקיפאון: גזירות האוצר החדשות לקראת תקציב 2020

בשל פגיעה בתחרות: קוקה קולה ישראל תיקנס ב-39 מיליון שקלים

נתיבי איילון
נתיבי איילון | צילום: אפרת קרסנר

ירושלים מובילה באופטימיות. העיר נמצאת במקום הראשון במדד הציפיות ביחס לעתיד, וזו העיר שבה דואגים לו הכי הרבה - היא מובילה באחוז פסולת ממוחזרת. לעומת זאת, מדדי דיור נמוכים מאוד בעיר הבירה.

חשוב לציין כי שביעות הרצון מהמצב הכלכלי ומהדירה בבת ים הן הנמוכות ביותר. אשקלון היא מהמובילות באמון בתחושת יכולת להתמודד עם בעיות, אך נמצאת במקום האחרון בשביעות רצון מהחיים ומהעבודה.

נוף על ירושלים
נוף על ירושלים | צילום: GettyImages/אימג'בנק

חולון היא העיר שבה אמון התושבים בממשלה הוא הגבוה ביותר. חולון היא גם העיר שבה גם נרשמו הכי הרבה המקרים חדשים של סרטן בקרב נשים. גם העיר אשדוד היא מהמובילות באמון בממשלה ובה, מספר המקרים החדשים של סרטן בקרב גברים בעיר הוא הגבוה ביותר.

עוד עולה מהנתונים כי רחובות היא העיר שבה יש הכי הרבה שביעות רצון מהחיים ובהכנסה חציונית ברוטו מעבודה. על פי הנתונים, ברחובות לא היו הרוגים בתאונות דרכים ב-2018. ראשון לציון מובילה במדד שביעות הרצון מהניקיון באזור המגורים ושיעור השימוש באינטרנט בה הוא הגבוה ביותר. לעומת זאת, שביעות הרצון מהתחבורה הציבורית בראשון לציון היא מהנמוכות.

העיר רחובות
העיר רחובות | צילום: ערוץ 10

תוחלת החיים הנמוכה ביותר לפי המדד היא בבאר שבע. עם זאת, בירת הנגב מובילה בשביעות רצון מההכנסה ובאחוז נמוך של מועסקים שמדווחים שמשך ההגעה לעבודה מפריע להם.

עוד עיר שבולטת במדד היא פתח תקווה שבה אחוז האנשים שמפריע להם רעש חיצוני בדירה הוא הנמוך ביותר. מהמדד עולה גם כי חיפה היא העיר עם צפיפות הדיור הכי נמוכה ושיעור השימוש באינטרנט בקרב החיפאים בני ה-20 ומעלה גבוה יחסית.

העיר בני ברק נמצאת במקום הראשון במדדים הבאים: שביעות רצון מהעבודה, עודף משקל בקרב ילדים בכיתות א ו-ז, מקרים חדשים של סרטן בקרב גברים ונשים, אמון במערכת הבריאות, הערכה עצמית של בריאות, שיעור ההצבעה לבחירות לכנסת ה-21, שביעות רצון מהדירה, שביעות רצון מהמצב הכלכלי ותחושת יכולת להתמודד עם בעיות.

בנייה בבני ברק, ארכיון
בנייה בבני ברק, ארכיון | צילום: יעקב נחומי

לעומת זאת, בני ברק במקום האחרון במדדים הבאים: שיעור התעסוקה, שיעור המועסקים במשרה חלקית שלא מרצון, הכנסה חציונית ברוטו מעבודה של משק בית, צפיפות דיור, שיעור הזכאות לתעודת בגרות בקרב בני 26, שיעור בעלי השכלה על-תיכונית והשכלה גבוהה בקרב בני 30, אמון במערכת המשפט, אמון כללי ושיעור השימוש באינטרנט.

נתניה היא העיר עם אחוז משקי הבית המוציאים 30 אחוזים או יותר מההכנסה הכספית על דיור. לעומת זאת, במדד אמון במערכת הבריאות ושביעות רצון ממשך ההגעה לעבודה נתניה נמצאת במקום ה-14.