הישראלים שתרמו להגנת הצעירה הבריטית: "הראנו שלא כולנו זהים"

משפחת התיירת הצליחה לגייס 15 אלף פאונד עבור סיוע משפטי, כשרוב הסכום הגיע מידיים ישראליות. כל תרומה שתחרוג מהתקציב הנדרש - תעבור לעמותות סיוע לנשים. "בתור אישה אני מאמינה לה"

זמן צפייה: 01:57

פרשת המין בקפריסין: משפחתה של הצעירה הבריטית שמואשמת בהפרת הסדר הציבורי, פתחה בקמפיין רשת על מנת לגייס כספים למימון הגנתה המשפטית. זאת, לאחר שפרקליטה הודיע על סיום תפקידו בשל מחלוקות עם הנאשמת בתלונת שווא. תוך יממה אחת בלבד, ובעזרת תרומתם של רבים, הצליח הקמפיין המשפחתי לגייס את הסכום המיועד – 15 אלף פאונד. אולם ההפתעה הגדולה הגיעה דווקא מכיוון הציבור הישראלי, שהרבה לתרום כספים להגנתה.

הדר, אזרחית ישראלית שהחליטה לתרום לצעירה, סיפרה לחדשות 13 מדוע בחרה לעשות זאת: "בתור ישראלים אנחנו חייבים לתמוך בה. אי אפשר לעבור על מה שקרה שם בשתיקה. חייבים להראות לבריטים שלא כל הישראלים אותו דבר". לדבריה, "בתור אישה אני מאמינה לה - לא משנה אם ישראלית או בריטית".

כתבות נוספות בנושא:

פרשת המין בקפריסין: עורך דינה של הצעירה התפטר; מעצרה הוארך

"התיירת הבריטית: המשטרה בקפריסין אילצה אותי לשנות את גרסתי"

פרשת המין בקפריסין: כתב אישום הוגש נגד הצעירה הבריטית

הצעירה הבריטית מובאת לדיון בעניינה
הצעירה הבריטית מובאת לדיון בעניינה

כמו הדר, אחד מהתורמים הנדיבים ביותר היה ארי פרייזר, ישראלי שחי במיאמי שבפלורידה ותרם לצעירה הבריטית סכום מכובד של 7,500 פאונד. כלומר – יותר מ-30 אלף שקלים.

פרייזר הסביר כי דווקא בתור ישראלי ויהודי, הוא חונך בראש ובראשונה לדאוג למי שזקוק לכך: "אני לא שופט את מה שקרה כי זה לא מקומי לקחת צד כזה או אחר בסיפור. יחד עם זאת התנהגותם של הנערים הייתה מלאה בטעויות ומבישה", אמר.

כאמור, במסגרת הקמפיין גיוסו 15 אלף הפאונד שהצעירה הזדקקה להם. לצד זאת, בני משפחתה החליטו כי כל פאונד שייאסף מעבר לתקציב הנדרש למימון הגנתה המשפטית – ייתרם לעמותות סיוע לנשים במצוקה.