"כל אחד יכול לעשות שינוי": מי דואג לדרי הרחוב בדרום ת"א?

דוד אגייב, המכונה "מלאך ההומלסים", עומד בראש עמותת "אכפת" המספקת דיור ושיקום לאנשים השקופים בעיר. נוסף אליו, העירייה בוחנת מודל הפועל באופן דומה. "יש מאחוריהם סיפור חיים"

זמן צפייה: 09:08

במסגרת הליך הג'נטריפיקציה ברחובותיה הדרומיים של תל אביב, דרי רחוב ומחוסרי בית רבים מוצאים את עצמם ללא מקום של קבע. ג'נטרפיקציה היא תהליך של התחדשות עירונית, מעבר אוכלוסיה בורגונית לאזורים מוחלשים בעיר. שולה קשת, יו"ר ועד השכונות, חוששת מאוד מהתהליך הזה. "זה דחיקה וגירוש של אוכלוסיות מוחלשות מנווה שאנן. השכונה הפכה לאתר בנייה ענק לעשירים", אמרה.

כשהמנופים עובדים בדרום בתל אביב, עולה השאלה - מי ידאג לאנשים השקופים שבדרך כלל נראים ברחובות העיר וברמזורים. המודל שבוחנת העירייה בימים אלה על מנת להתמודד עם התופעה נקראת "שיכון קודם", כלומר שיכון לדרי הרחוב ואחר כך שיקום.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

ת"א בקריז: כך הפכו הנרקומנים את דרום העיר לתחנת סמים גדולה

כ-150 אלף מכורים לסמים ברצועה – בחמאס מאשימים את ישראל

התאונה בשרון: "החשוד נהג בפסילה וזרק סמים מהרכב לאחר האירוע"

דוד אגייב, יו''ר עמותת ''אכפת''
דוד אגייב, יו''ר עמותת ''אכפת'' | צילום: החדשות 13

החלוץ שכבר מקיים יוזמה כזו באופן פרטי הוא דוד אגייב, המכונה "מלאך ההומלסים מדרום תל אביב", ועומד בראש עמותת "אכפת". "האנשים האלה שאתה פוגש, יש מאחורי החיים שלהם סיפור, הסבר ללמה הם בעצם דרי רחוב. אני לומד מהם המון, איך הם שורדים ומשתנים. אני מאמין ששינוי זה משהו שיכול לעשות כל אדם, זה מה שמעיר אותי בבוקר".

חיים, המתגורר במקום שהקים אגייב, סיפר: "ישנתי תקופה של איזה חצי שנה ברחובות, בספסלים. לא עניינתי אף אחד". ד', דר רחוב נוסף הוסיף: "אתה מגיע לכאן, מתקלח, הנה - אני נקי והכל. ישנתי בהרבה חדרי מדרגות, וכל מי שבחוץ, אף אחד לא ייתן אפילו כוס מים".

ג', שמתגורר אף הוא במעון העמותה של אגייב, סיפר: "היה לי תקופה של חמש שנים שהייתי נקי ולא נגעתי בסמים. השתקמתי, התחתנתי והבאתי לעולם שני ילדים. אני רואה אותם פעמיים בשבוע. אני משתדל לא להרים ידיים, ולעמוד על הרגליים, כי בסופו של דבר אני חי רק בשבילם".