לאחר תחקיר חדשות 13: חקירת מות הצוללן בחוף פלמחים תתחדש

9 חודשים אחרי התחקיר שחשף עדויות סותרות לכאורה, המשנה לפרקליט המדינה החליט לפתוח מחדש את תיק החקירה על מותו של דני מייזל לפני יותר משנה וחצי, שלפי החשד מת מפגיעת סירה • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:00

תשעה חודשים אחרי התחקיר בחדשות 13, המשנה לפרקליט המדינה מומי למברגר החליט בצעד חריג לפתוח מחדש את תיק החקירה על מותו של הצוללן דני מייזל בחוף פלמחים, לפני יותר משנה וחצי - כך פורסם הערב (שלישי) לראשונה בחדשות 13. זאת, בעקבות ערר שהגיש עורך הדין איגור יוטקין, שמייצג את המשפחה.

כזכור, מייזל מת לפי החשד מפגיעת סירה במקום, ולא מטביעה כפי שסברה המשטרה בתחילה. בתחקיר חדשות 13 נחשפו מצלמות האבטחה וכן תמלילי החקירה עם העדויות הסותרות לכאורה. במסגרת הפרשה נעצרו חמישה חשודים - אך התיק נסגר. במשפחה טענו שהיו כשלים רבים בחקירת התיק, והגישו ערר על סגירתו.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מנהיגי אירופה הזהירו את רה"מ מסיפוח: "ערעור היציבות במזה"ת"

עסק שלא פיטר – לא יקבל פיצוי כלל: המתווה להשבת עובדים למשק

חשד לרצח בצפון: גבר בן 59 נורה למוות בתרשיחא

 

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-20190807-0034' autoplay='0' credit='' desc='התחקיר של נריה קראוס ששודר בחדשות 13 באוגוסט 2019' kid='1_2mt5ymei' duration='576'']

דני מייזל, בן 45, נכנס לים בחוף פלמחים ולא חזר. גופתו נמצאה אחרי השעה 9:00 בבוקר על ידי אחד הרוחצים והוא הזעיק עזרה. במשטרה טענו שדני טבע בגלל שנתקע בסלעים, אבל משפחתו וחבריו מסרבים להאמין שהאיש שידע להתמודד עם כל גל לא סיים את הצלילה בשלום. בני המשפחה והחברים התחילו לבדוק אם מישהו הרג את דני. "ממש לא הגיוני שהוא יטבע ביום כזה יפה של הים", סיפר תום מייזל, בנו של דני. "עצוב שבמקום שהוא הכי אהב שם הוא הלך. איבדתי את הבנאדם שהכי אהבתי במציאות שלי".

"אני במקרה שמעתי שיחה של צוללנים, שאמרו שהיו הרבה מאוד חתכים מאוד עמוקים על הגופה", סיפר גיא מולכו חברו של דני, "זה הרגע שאני הבנתי שבעצם מדובר בטראומה מאוד רצינית שנגרמה, ולא במקרה של טביעה". גופתו של דני נשלחה לנתיחה, ואז התברר כי הפגיעה של דני תואמת לפגיעה של פרופלור של סירה. אורלי ניאגו הייתה עם דני בחוף לפני שהוא נכנס לים. היא לא ראתה את מה שקרה, אבל על פי עדותה, בזמן שדני מת, כך על פי ההערכות בחקירה, היו שתי סירות דייג באזור בו הוא שחה. עד ראייה שהיה במקום ואף העיד במשטרה, סיפר כי "ראיתי סירה ששטה מול חוף פלמחים. הסירה עצרה במפתיע, עשתה סיבוב במקום, האדם בסירה הסתכל למטה, ואז הסירה נסעה". המשטרה העבירה את העדויות למשטרה שם פתחו בחקירה, ואז זוהתה סירת הדייג עוגנת בנמל יפו.

זירת האירוע בה נמצאה גופתו של דני מייזל
זירת האירוע שבה נמצאה גופתו של דני מייזל | צילום: חדשות 13

בבוקר התאונה עגנו בנמל יפו שתי סירות. המשטרה הצליחה לאתר את הסירות באמצעות מצלמות האבטחה במקום, וסימנה שישה חשודים פוטנציאליים שהיו על פי החשד על הסיפון באותו היום. חמישה חשודים בלבד נחקרו, אך לא נמצאו אשמים ותיק החקירה נסגר.