תעלומת מות הצוללן: עדויות חדשות וסרטונים ממצלמות האבטחה

במשטרה טענו שדני מייזל טבע, אך לאחר נתיחה נמצא שהפגיעה תואמת לפגיעה ממדחף של סירה. על אף שהחקירה נסגרה, במשפחה עדיין סבורים שיש למצוא את האשמים. "עצוב שבמקום שהכי אהב - שם הוא הלך"

זמן צפייה: 09:36

כמעט שנה עברה מאז נהרג הצוללן דני מייזל בים מול חוף פלמחים. ככל שהתקדמה החקירה, התגלה שמייזל נהרג ככל הנראה מפגיעת מדחף של סירה, ולא מטביעה כפי שבהתחלה טענו במשטרה. חמישה חשודים נעצרו - אך התיק נסגר. במשפחה טוענים שהיו כשלים רבים בחקירת התיק, והגישו ערר על סגירתו. כעת, הם דורשים אכיפה של שמירה על הרוחצים בקו 300 מטרים מהחוף, ומקווים שיחליטו לפתוח את תיק החקירה - על מנת שיוכלו לקבל תשובות.

דני מייזל, בן 45, נכנס לים בחוף פלמחים ולא חזר. גופתו נמצאה אחרי השעה 09:00 בבוקר על ידי אחד הרוחצים והוא הזעיק עזרה. במשטרה טענו שדני טבע בגלל שנתקע בסלעים, אבל משפחתו וחבריו מסרבים להאמין שהאיש שידע להתמודד עם כל גל לא סיים את הצלילה בשלום. בני המשפחה והחברים התחילו לבדוק האם מישהו הרג את דני. "ממש לא הגיוני שהוא יטבע ביום כזה יפה של הים", סיפר תום מייזל, בנו של דני. "עצוב שבמקום שהוא הכי אהב שם הוא הלך. איבדתי את הבנאדם שהכי אהבתי במציאות שלי".

לכתבות נוספות בנושא >> 

הטביעה באילת: "אחד הצעירים זעק לעזרה – הקברניט לא פעל כנדרש"

אב הילדה שטבעה ביוון: "לא הגיוני שבפארק כזה לא יהיה מציל"

תינוק בן שנה טבע בבריכה ביתית בנתיבות – מצבו קשה

זירת האירוע בה נמצאה גופתו של דני מייזל
זירת האירוע בה נמצאה גופתו של דני מייזל | צילום: חדשות 13
דני מייזל
דני מייזל | צילום: חדשות 13

"אני במקרה שמעתי שיחה של צוללנים, שאמרו שהיו הרבה מאוד חתכים מאוד עמוקים על הגופה", סיפר גיא מולכו חברו של דני, "זה הרגע שאני הבנתי שבעצם מדובר בטראומה מאוד רצינית שנגרמה, ולא במקרה של טביעה". גופתו של דני נשלחה לנתיחה, ואז התברר כי הפגיעה של דני תואמת לפגיעה של פרופלור של סירה. אורלי ניאגו הייתה עם דני בחוף לפני שהוא נכנס לים. היא לא ראתה את מה שקרה, אבל על פי עדותה, בזמן שדני מת, כך על פי ההערכות בחקירה, היו שתי סירות דייג באזור בו הוא שחה. עד ראייה שהיה במקום ואף העיד במשטרה, סיפר כי "ראיתי סירה ששטה מול חוף פלמחים. הסירה עצרה במפתיע, עשתה סיבוב במקום, האדם בסירה הסתכל למטה, ואז הסירה נסעה". המשטרה העבירה את העדויות למשטרה שם פתחו בחקירה, ואז זוהתה סירת הדייג עוגנת בנמל יפו.

בבוקר התאונה עגנו בנמל יפו שתי סירות. המשטרה הצליחה לאתר את הסירות באמצעות מצלמות האבטחה במקום, וסימנה שישה חשודים פוטנציאליים שהיו על פי החשד על הסיפון באותו היום. חמישה חשודים בלבד נחקרו, אך לא נמצאו אשמים ותיק החקירה נסגר.

עו״ד איגור יוטקין, שמייצג את המשפחה, מסר כי "מתיק החקירה עולים מחדלי חקירה משמעותיים שלא מצפים לראות בתיק שהסתיים במותו של אדם. פעולות חקירה בסיסיות לא בוצעו, למרות שכיווני החקירה היו ידועים לחוקרים. אנו מקווים שהפרקליטות תקבל את הערר ותורה על השלמות חקירה חיוניות כדי להגיע לחקר האמת".

"הטיפול לא היה ראוי, לא מספיק מקצועי, ולא ענייני מבחינת למי ניגשו ובדקו", ציין עו"ד עמיקם חרלפ, פרקליט משפחת מייזל. "המשטרה בכלל לא התייחס לעובדה שיש פה רשות מקומית", ציין עו"ד מיכאל אלנתן, פרקליט משפחת מייזל, "על פי החוק היא אחראית לשמירה על המתרחצים ועל הפעילות הימית האינטנסיבית שקורית שם". "אני רוצה שהמשטרה תמצא את מי שהרג את אבא שלי, ויעמיד אותם לדין", סיכם תום.