עסק שלא פיטר – לא יקבל פיצוי כלל: המתווה להשבת עובדים למשק

פורסמה תוכנית האוצר לעידוד בעלי עסקים להחזיר עובדים. מעסיק שישיב עובד לאחר 1.6 יקבל 7,500 שקלים, אך מי שישיב לפני כן יקבל רק 3,500. בניגוד לעמדות המקצועיות – המענק יינתן מהעובד ה-1

זמן צפייה: 03:54

משרד האוצר פרסם היום (שני) את המתווה להשבת עובדים למשק, ולמרות הקריאה הפומבית של המשרד לא להמתין למענק ולהחזיר עובדים מהר ככל שניתן - המעסיקים שיחכו מעבר לתאריך הנקוב יקבלו מענק גדול יותר. כלומר, מעסיק שישיב עובד לאחר התאריך 1.6 יקבל 7,500 שקלים, אך מי שישיב לפני כן יקבל רק 3,500 שקלים בלבד, בעוד עסקים שלא פיטרו כלל עובדים - לא יקבלו פיצוי כלל. גורמים באוצר מודים: מודל הפיצויים אינו מושלם, אם יהיה גל שני נצטרך לשנות את כל מוסד החל"ת במשק.

כמו כן, המענק יינתן בארבע פעימות שוות בכל חודש בגין כל עובד זכאי החל מהעובד הראשון שיוחזר, זאת בניגוד לעמדות המקצועיות שביקשו להעניק את סכומי הכסף למעסיקים שיחזירו יותר בין 30% ל-50% מעובדיהם. נוסף על כך, אין שום הבחנה בין עסקים קטנים לגדולים, כמו שביקשו בעבר פקידי האוצר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בית הספר של החופש הגדול בגנים יתקיים בין התאריכים 14.7-6.8

דוח: אחד מחמישה ישראלים דיווח שמצבו הנפשי החמיר במהלך המשבר

מחקר המכון הביולוגי: 2 תרופות קיימות התגלו כיעילות נגד הנגיף

המתווה להשבת עובדים למשק
המתווה להשבת עובדים למשק | צילום: משרד האוצר

המענק ישולם החל מחודש יולי בגין משכורת של חודשי מאי ויוני, ויינתן על כל עובד שמרוויח משכורת בסך 3,300 שקלים ומעלה, כדי לעודד השבת עובדים במשרות חלקיותלאחר מכן ישולם המענק בגין כל חודש מיד לאחר תשלום המשכורת לעובד ולאחר דיווח לשירות התעסוקה על ידי העובד והמעביד באמצעות טופס אלקטרוני, עבור כל חודש. המענק ישולם לאחר מכן על ידי רשות המסים, ישירות לחשבון הבנק של העסק

בנוסף, על פי הודעת משרד האוצר, לא תחול כל מגבלה על היקף החזרת העובדים ועל הסכום שהעסק יקבל, ככל שיקלטו יותר עובדים לעבודה, כך יגדל הסכום. מעבר לכך, על מנת לתמוך בתעשייה בישראל, יוקצו 500 מיליון שקל להכשרות מקצועיות בענפי תעשייה בעלי פריון גבוה.

קורונה
קורונה | צילום: רויטרס

בתוך כך, שירות התעסוקה עדכן כי עד היום בשעה 16:00 התקבלו בשירות התעסוקה 14,586 דיווחים על חזרה לעבודה. במקביל, נרשמו 938 דורשי עבודה חדשים. מאז החלו ההקלות בהסגר לשחרור המשק נרשמו בשירות התעסוקה 102,213 דורשי עבודה חדשים, ומנגד, מספר המדווחים לשירות התעסוקה על חזרה לעבודה עומד על 195,111.