תלמידי ישיבה מקהילת ברלנד: "מי שפרסם הכתבה, שיבדוק את הכרית"

הרב יעקב סלמה הסביר לבחורי ישיבה מדוע לטענתו "ברלנד טהור", לאחר שזה נעצר. בתום השיעור אחד הצעירים אמר: "פתאום תשמע שאין ערוץ 13, נסגר עקב פיצוצים" • חשוד נוסף נעצר במסגרת הפרשה

זמן צפייה: 00:54

פרשת הרב ברלנד: לאחר שהרב אליעזר ברלנד נעצר בחשד לעבירות מס של מאות מיליוני שקלים במשך שנים, הרב יעקב סלמה, ראש ישיבת "נצח נצחים" של שובו בנים, ישב אמש (שני) עם בחורים צעירים במטרה להסביר מדוע לטענתו "ברלנד טהור". בתוך כך, חשוד נוסף כבן 40 נעצר במסגרת הפרשה בחשד לעבירות עושק, קבלת דבר במרמה ועבירות מס.

בתום השיעור אחד הצעירים נשמע מאיים: "אני אגיד לך משהו אחד, מי שעשה את הכתבה הזאת, שיבדוק טוב את הכרית שלו בלילה, שיבדוק טוב טוב על מה ישן בלילה ושיבדוק טוב טוב על מה הוא נוסע". תלמיד אחר הוסיף: "פתאם אתה תשמע שאין ערוץ 13, ערוץ 13 נסגר עקב פיצוצים".

לכתבות נוספות בנושא >> 

תיעוד נדיר: היחסים הקרובים בין ברלנד ובכירי משפחות הפשע

4 חשבונות והלבנת הון: איך עבדה מסחטת הכספים של הרב ברלנד?

האם שנאבקת בברלנד אחרי המעצר: "הבת שלי לא הקורבן הראשון שלו"

Ihwxag Wkypm4

כזכור, אמש פורסמו בחדשות 13 מסמכים שנמצאים בידי המשטרה וחושפים כיצד הגיעו לידי הרב אליעזר ברלנד סכומי העתק שהוא חשוד בהלבנתם. מהמסמכים, עלה כי רבות מהתרומות שאמורות היו לעבור לעמותות הקשורות לרב - הועברו בפועל לחשבונות פרטיים של בני משפחתו, אשתו ונכדו.

לפי החשד, התרומות הועברו לארבעה חשבונות פרטיים של המשפחה, הן הומרו לצ'קים אותן לקח אדם - והמיר אותן למזומן. מדובר בסכומים גבוהים מאוד, כאשר בחשבון הראשי היו למעלה מ-22 שקלים, ובשני למעלה מ-20 מיליון שקלים. סך הכל בארבעת החשבונות היו כ-50 מיליון שקלים.

הרב ברלנד ושלום דומרני
הרב ברלנד ושלום דומרני | צילום: חדשות 13

כמו כן, בתיעוד נדיר שהגיע לידי מערכת "הצינור", ניתן לראות ערב מגבית כספים שערך העבריין שלום דומרני לרב אליעזר ברלנד. בצילום ניתן לראות כיצד חולפים על פניהם שורה של בכירי עברייני ישראל. הם מתיישבים בזה אחר זה לידם - ותורמים סכום מצטבר של מאות אלפי שקלים.

הסרט צולם לפני בריחתו של הרב מהארץ ב-2013, והוא שופך אור, לראשונה, על מערכת היחסים בין השניים. על פי ההתנהלות המתועדת ניתן לראות את הקשר הקרוב של ברלנד עם מי שנחשב ליעד מספר 1 של המשטרה במשך שנים ואחד העבריינים המסוכנים בישראל, שלום דומרני.

דומרני אומר: "כבוד הרב, אלה אנשים שקשה להם לשחרר כסף, אני אגיד במקומו. תתרום 7,000 דולר". בשלב זה, הוא כותב כמה תורם כל אחד.