"רואה עלייך שאת לא אומרת אמת": תמלולי חקירת בר רפאלי נחשפים

במהלך חקירתה של הדוגמנית, שפרטיה הגיעו לידי חדשות 13, הטיח בה החוקר: "הנייר סופג את השקרים – מציע שתרדי מהעץ". רפאלי: "לא עניינו אותי כל הדברים שקשורים לתשלומים. אני לא מבינה בזה"

זמן צפייה: 03:21

הדוגמנית בר רפאלי ערערה הבוקר (חמישי) על החלטת בית המשפט שקבעה שעליה לשלם למדינה שמונה מיליון שקלים כמס על הכנסותיה. מכתב החשדות נגדה, שהגיע לידי חדשות 13, עולה פעילות של הסתרה מכוונת של הכנסות מצדה ומצד הוריה בשנים 2009-2012.

על פי החשד הקימה רפאלי חברות בחו"ל, פתחה חשבונות ברחבי העולם, והכנסותיה הוזרמו אליהם. לטענת הפרקליטות, בשנים האלה שכרה ורכשה בר רפאלי דירות בישראל, אולם לאור חששן של הדוגמנית ואמה ציפי כי עובדות אלה עשויות להצביע כי מרכז חייה בישראל, הסתירו את שמה מרישומי הדירות תוך הצגת מצגים כוזבים לרשויות.

הפרקליטות טוענת כי ב-2009 התגוררה רפאלי במגדלי Yoo שבתל אביב, ועל פי החשד נרשמה הדירה על שם אחיה – דור. ב-2010 נרשמה הדירה שנשכרה עבור בר רפאלי במגדלי W על שמה של ציפי רפאלי אמה. הכל, על פי החשד, במטרה שהדבר לא יחשב ל"זיקה" לישראל.

עוד בחדשות 13:

בר רפאלי ערערה על פסק הדין לפיו עליה לשלם על הכנסותיה בחו"ל

הותר לפרסום פסק הדין נגד בר רפאלי: "מרכז חייה לא היה בארה"ב"

הערעור נדחה: בר רפאלי תשלם מיליוני שקלים מס על הכנסות מחו"ל

בר רפאלי מהממת גם בלי איפור
בר רפאלי מהממת גם בלי איפור | צילום: אינסטגרם

16 בדצמבר, שואל החוקר את רפאלי:

האם הלווית לאמא שלך כסף לקניית דירה במגדלי בלו?

רפאלי משיבה: לאמא שלי אני לא מלווה כסף, אני נותנת.

חוקר: לאמא שלך יש אפשרות לקחת לך כסף בלי שתדעי?

רפאלי: אם יש אפשרות בבנק לקחת כסף מחשבון שעוד מישהו רשום עליו בלי שהוא יודע, זה אני לא יודעת אם זה אפשרי.

חוקר: אני אומר לך שיש לנו מחקרי אנטנות של טלפונים סלולריים שמראים שהטלפון ששימש אותך בתקופה הזו הוא זה שמתועד שהיה בתקופה הזו סביב מגדל יו, בעוד שהטלפונים של אחים שלך כלל לא מופיעים באזור. איך את מסבירה את זה?

רפאלי מתעקשת כי אחיה ניל ודור הם אלו שהשתמשו בדירה במגדלי יו: אני לא יודעת איפה הם היו ומה הם עשו.

חוקר: אני אומר לך שדו"ח נתוני תקשורת הוא דו"ח ממוחשב ומתעד בצורה מהימנה את טווח האנשים לפי אנטנות. את רוצה להגיד לי את האמת או להיצמד לגרסה שלך שאף שופט לא יקנה?

רפאלי: אני אומרת את האמת. אני לא גרתי שם.

חוקר: אני רואה עלייך שאת לא אומרת את האמת. כל שריר בפנים שלך מסגיר את השקר הזה. זה הזמן שלך לומר את האמת. אני מציע לך לרדת מן העץ שאת נמצאת עליו כי זה הזמן לומר את האמת.

רפאלי: אמרתי לך, אני אומרת את האמת.

דור רפאלי
דור רפאלי | צילום: אינסטגרם

בשלב זה רפאלי יוצאת להפסקה. היא חוזרת ומטילה את האחריות על אימה

חוקר: את באמת רוצה להגיד לי שאמא ובת כמוך שחולקות את העסקים ומתייעצות ביניהן באופן הדוק את רוצה להגיד לי שלא היית מודעת להסכם הזה ולשכירות הזו? הנייר לצערי סובל את כל השקרים שלך. מי חשבת ששוכר את הדירה?

רפאלי: זה לא עניינו אותי כל הדברים שקשורים לתשלומים, כספים מחו"ל, בירוקרטיה, גם בעבודה בינינו היא אחראית עליהם, אני לא מבינה בהם.

בנוסף חשודה רפאלי גם בביצוע עסקאות חליפין וקבלת "הטבות סלב" שהניבו הכנסות בגובה מיליוני שקלים.

כך שואל אותה החוקר בהקשר הזה: יש מצבים שבהם קראו לך להשקה או משהו ובתמורה קיבלת מוצר או הנחה כלשהי?

רפאלי: העליתי פעם תמונה לאינסטגרם וקיבלתי תמורת זה כסף, לשאלתך זה היה חטיף שוקולד – "קליק". אני לא בטוחה אבל אני חושבת שזה היה בסביבות עשרים אלף שקלים או דולר, אני לא זוכרת.

בר וציפי רפאלי
בר וציפי רפאלי | צילום: אור גפן

חודש לאחר מכן מגיעה רפאלי לחקירה נוספת. גם הפעם היא נשאלת על הכנסותיה:

חוקר: האם יש גם הכנסות שאת מעבירה לרואה חשבון או שאת מעבירה לאמא שלך לצורך העברה לרואה חשבון?

רפאלי: הייתה פעם אחת שאני התנהלתי מול רואה החשבון, שזה היה קשור למכירת התמונות מהחתונה שלי. אמא שלי הייתה אחראית להוציא את החשבונית כי אני לא יודעת איך עושים את זה.

לטענת הפרקליטות רפאלי לא הצהירה בין היתר על הכנסה במזומן ממכירת עשרות בגדים של בוטיק המעצבת תמי שפורן בשווי של 192 אלף שקל.

רפאלי: יש לי יותר מדי בגדים מכדי שהחנות שלה תוכל להכיל ולכן כל פעם היא לקחה פרטים.

חוקר: כיצד תמחרת את הבגדים שהעברת לתמי שפורן?

רפאלי: הייתי מנסה להעריך כמה עלה לי הפריט ומתמחרת אותו בפחות כי הוא משומש

חוקר: מה לתמי שפורן יצא מכל הסיפור הזה?

רפאלי: אני לא יודעת, אני מניחה שהיה לה נעים להגיד שיש לה דברים ששייכים לי, מכרתי דברים משומשים שלי ולא חשבתי שאני צריכה ליידע אף אחד.

חוקר: למה בגדים שאיתם הצטלמת את לא יכולה ללבוש יותר מפעם אחת?

רפאלי: כי ברגע שנראיתי בארוע עם שמלה מסוימת – מבחינה תדמיתית אני לא יכולה לחזור וללבוש את אותה שמלה כי יכולים לצלם אותי ולרוב עושים על זה אייטם שלילי בתקשורת. הפריטים שהעברתי לה היו של מותגים.

חוקר: הרצון שלך למקסם את הרווח האישי על ידי מנהג לא ישר של מכירת בגדים שבגינם נתבעה הוצאה בעת שנרכשו. במילים אחרות ביצעת כאן עבירת מס ביודעין. מדוע התנהלת בצורה העבריינית הזאת?

רפאלי: במקצוע שלי פריט לבוש שנלבש פעם אחת מבחינתי משול למשומש. דווקא בגלל שאני לא אדם פשוט לא בחרתי בדרך התנהלות עבריינית משום שאיני עבריינית ולא הייתה לי כל כוונה רעה או כוונה תחילה למקסם את הרווח.

בר וציפי רפאלי
בר וציפי רפאלי | צילום: Getty Images

ב-24 בפברואר 2016 הגיעה בר לחקירה והודיעה לחוקרים כי שאלות שנשאלה ותשובות שנתנה בחקירה הודלפו לתקשורת. לכן אינה מתכוונת לענות יותר על שאלותיהם.

כפי שדווח בחדשות 13, פרקליטות מיסוי וכלכלה המליצו לפני כשבועיים לפרקליטת המחוז להעמיד את רפאלי לדין בגין עבירות מס קשות. הפרקליטה ליאת בן ארי צפוייה לאמץ את חוות הדעת ובשבועות הקרובים צפויה להודיע לרפאלי על החלטה להגיש נגדה כתב אישום.