הערעור נדחה: בר רפאלי תשלם מיליוני שקלים מס על הכנסות מחו"ל

ביהמ"ש המחוזי בלוד לא קיבל את טענתה של הדוגמנית הבין-לאומית כי במהלך השנים 2010-2009 מרכז חייה לא היה בישראל. עורכי דינה: "נערער על פסק הדין השגוי שמתעלם מעובדות מרכזיות"

זמן צפייה: 05:41

בית המשפט המחוזי בלוד דחה את ערעורה של בר רפאלי, בתיק המס האזרחי בעניינה. התיק עסק בשאלת התושבות של בר רפאלי בשנים 2010-2009, במהלכן טענה בדיונים בבית המשפט כי מרכז חייה לא היה בישראל, בין היתר בעקבות הזוגיות שלה עם שחקן הקולנוע האמריקני ליאונרדו דיקפריו. בית המשפט דחה את הטענה, וקבע כי רפאלי תשלם מס על הכנסותיה בסך מיליוני שקלים מאותן שנים.

עורכי הדין משה מזרחי ואודי ברזילי שמייצגים את רפאלי, מסרו כי "הנושא המרכזי שנדון בפסק הדין עסק בשאלה האם גברת רפאלי הייתה תושבת חוץ בשנים 2009 ו-2010, תקופה בה חייה בזוגיות עם בן זוג בחו״ל ועסקה בקידום קריירה בין-לאומית כדוגמנית. בסוף שנת 2009 הגיעה רשות המסים להסכם שומה לפיו החל משנת 2007 תחשב גברת רפאלי כתושבת חוץ. בהתאם להסכם זה היא דיווחה לשלטונות המס על היותה תושבת חוץ גם בשנים 2009 ו-2010. אנו סבורים כי פסק הדין שגוי, מתעלם מעובדות מרכזיות וחורג מהלכות קודמות של בית המשפט העליון בנושא זה. מטעם זה ומטעמים נוספים, אנו מאמינים כי תוצאת פסק הדין תשתנה בערכאת הערעור".

כזכור, בחודש ינואר פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה לרפאלי ולהוריה, ציפי ורפי רפאלי, כי נשקלת העמדתם לדין כפוף לשימוע בגין עבירות מס. זאת, שלוש שנים לאחר שנפתחה נגדה חקירה פלילית. כמו כן, על פי הפרקליטות, הדוגמנית הסתירה הכנסות של 29 מיליון שקלים. על פי החשדות, בין השנים 2007-2006 הגישה רפאלי דוחות לפקיד השומה ודיווחה בהם שאינה תושבת ישראל, ולא כללה בהם הכנסות שהפיקה מעבודותיה בחו"ל. בשנת 2009 נחתם הסכם פשרה ולפיו ישולם מס בגין כל הכנסותיה של רפאלי בארץ ובעולם בשנים 2007-2005. במקרה זה, רפאלי ואמה הסתירו כ-6 מיליון שקלים.

בר רפאלי מגיעה להשקות בסטייל
בר רפאלי credit=

 בר וציפי רפאליעוד נטען כי הדוגמנית הקימה חברות בחו"ל ופתחה חשבונות ברחבי העולם שהכנסותיה הוזרמו אליהם. בדוחות המס ובהצהרות ההון שהגישה משפחתה, הצהירו כי אין לרפאלי הכנסה בישראל וכי היא גרה בחו"ל. בדיונים שנערכו בין השנים 2012-2009, מסרו החשודים לפקיד השומה מידע כוזב והסתירו ממנו מידע במטרה להסתיר את זיקותיה של רפאלי לישראל. במקביל, טענה הדוגמנית בפני רשויות המס האמריקניות כי איננה תושבת ארצות הברית וכי היא מתגוררת בישראל.

למעשה, בין השנים 2012-2009, הוסתרו למעלה מ-23 מיליון שקלים. כמו כן, בשנים אלו שכרה רפאלי דירות בישראל, אך לאור החשש שלה ושל אמה כי הדבר עלול לקבוע שמרכז חייה של הדוגמנית בישראל, הסתירו את שמה מרישומי הדירות תוך הצגת מצגים כוזבים לרשויות.

על פי החשד, ציפי רפאלי חשודה בהשמטת הכנסות בסך כ-3 מיליון שקלים מעמלות שקיבלה מפעילותה כסוכנת של בתה, וזאת באמצעות העמלות בחשבונות בנק בחו"ל עם שמה של הדוגמנית או חברות בשליטתה. כמו כן, הדוגמנית ואמה חשודות בביצוע עסקאות חליפין שהניבו הכנסות של מיליוני שקלים מבלי שדווחו לרשויות כנדרש בחוק, לרבות מימון שכר דירה ורכש דירה ושימוש ברכבי יוקרה בתמורה לפרסום ויחסי ציבור. נוסף על כך, להוריה של הדוגמנית מיוחסות עבירות הלבנת הון לאחר שהצהירו על חשבונות שבפועל היו של בתם.