בר רפאלי ערערה על פסק הדין לפיו עליה לשלם על הכנסותיה בחו"ל

דוגמנית העל הגישה ערעור לביהמ"ש העליון, לאחר שנגזר עליה בחודש אפריל קנס של 8 מיליון שקלים, בגין כספים שהרוויחה בחו"ל בשנים 2010-2009 שלא שילמה עליהם מס - בזמן שמרכז חייה היה בארץ

זמן צפייה: 00:26

דוגמנית העל ואשת העסקים בר רפאלי ערערה הבוקר (חמישי) לבית המשפט העליון על פסק הדין שניתן על ידי בית המשפט המחוזי בחודש אפריל, לפיו עליה לשלם 8 מיליון שקלים בגין הכנסות בחו"ל בשנים 2010-2009 ולא שילמה עליהם מס - בזמן שמרכז חייה היה בישראל.

הערעור שהגישו עורכי הדין פנחס רובין, דניאל פסרמן, שגית אוחנה-לבנה וליאור שרעבי ממשרד גורניצקי ושות', התייחס לקביעת בית המשפט המחוזי לפיה מערכת היחסים שלה עם שחקן הקולנוע האמריקני ליאונרדו דה קפריו באותן שנים, לא מהווה תא משפחתי במסגרתו רפאלי יכולה הייתה לטעון כי ניתקה את תושבותה הישראלית. "לא ניתן להשוות ולכפות את עולמנו ואת אורחות חיינו, אנשים מן השורה, על עולמה ולאורחות חייה של רפאלי ובן זוגה, ויש לבחון את מרכז חייה בהתאם לעולם בו היא חיה באותן שנים", כתבו.

לכתבות נוספות בנושא

מסתמן: הפרקליטות תגיש כתב אישום נגד בר רפאלי בגין עבירות מס

הותר לפרסום פסק הדין נגד בר רפאלי: "מרכז חייה לא היה בארה"ב"

הערעור נדחה: בר רפאלי תשלם מיליוני שקלים מס על הכנסות מחו"ל

בר רפאלי חכמה בשמש
בר רפאלי חכמה בשמש | צילום: אינסטגרם

כאמור, בסוף חודש אפריל דחה בית המשפט המחוזי את ערעורה של רפאלי נגד מס הכנסה וקבע כי בשנים 2010-2009 מרכז חייה של רפאלי היה בישראל, ולכן עליה לשלם מס בגין הכנסותיה בחו"ל.

עורכי הדין המייצגים את רפאלי, מסרו אז כי "הנושא המרכזי שנדון בפסק הדין עסק בשאלה האם גברת רפאלי הייתה תושבת חוץ בשנים 2009 ו-2010, תקופה בה חייה בזוגיות עם בן זוג בחו״ל ועסקה בקידום קריירה בין-לאומית כדוגמנית. בסוף 2009 הגיעה רשות המסים להסכם שומה לפיו החל משנת 2007 תחשב גברת רפאלי כתושבת חוץ".

"בהתאם להסכם זה היא דיווחה לשלטונות המס על היותה תושבת חוץ גם בשנים 2009 ו-2010. אנו סבורים כי פסק הדין שגוי, מתעלם מעובדות מרכזיות וחורג מהלכות קודמות של בית המשפט העליון בנושא זה. מטעם זה ומטעמים נוספים, אנו מאמינים כי תוצאת פסק הדין תשתנה בערכאת הערעור".

בר רפאלי
בר רפאלי | צילום: אינסטגרם

לפני כחודשיים התירה הפרקליטות לפרסום היום את פסק הדין המלא שדחה את ערעור המס של רפאלי. בית המשפט המחוזי מרכז קבע כי בראשית תקופת הזמן שבין השנים 2006 ל-2012 שימש בית הוריה כבית קבע, לאחר מכן עברה לדירה השכורה במגדלי yoo ואז שכרה דירה אחרת במגדלי W. כמו כן, דחה בית המשפט את הטענה כי ביתו של ליאונדרו דיקפריו בארצות הברית שימש לה בית.

עוד נחשף כי בית המשפט קבע כי רפאלי עבדה במדינות שונות ברחבי העולם, והחברה שאליה הוזרמו הכספים הייתה רשומה בקפריסין, אך השליטה והניהול בה נעשו מישראל. ההחזקה במניות חברה זו נעשתה לצרכי מס. כמו כן, צוין כי רפאלי החזיקה במספר כלי רכב ורשמה דירה שרכשה בפרויקט "בלו" בתל אביב על שם אמה, אך התגוררה שם בעצמה.