רצח הנער בשפרעם: בשל התפתחות בחקירה - החשודים שוחררו

בית משפט השלום בנצרת החליט לשחרר בתנאים מגבילים את שלושת החשודים במעורבות ברצח עאדל חטיב בן ה-17, שנמצא בשטח פתוח בעיר, לאחר שזהות החשוד המרכזי בפרשה נודעה המשטרה

זמן צפייה: 02:13

בית משפט השלום בנצרת שחרר היום (ראשון) בתנאים מגבילים את שלושת החשודים במעורבות ברצח עאדל חטיב בן ה-17, שגופתו אותרה בתחילת החודש בשטח פתוח בשפרעם. החשוד הרביעי, כזכור, שוחרר לפני כמה ימים. שחרור החשודים התרחש בשל התפתחות משמעותית בחקירת הרצח - כאשר זהותו של החשוד המרכזי כבר ידועה למשטרה.

בן דודו של הנער, עו"ד סעיד חטיב אשר מכהן כמנהל עיר ללא אלימות בעיריית שפרעם, סיפר יום לאחר איתור הגופה כי "קיבלנו את ההודעה בתדהמה ובהלם. ילד בן 17, תמים, חייכן, התנדב בעיר ללא אלימות ותרם לאחרים. וכך היה הסוף שלו, במקום שילמד, ישלים בגרויות, יתחתן ויהיה אזרח מהשורה – הוא גמר את החיים שלו בתוך קבר בגיל מאוד צעיר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

לאחר חשיפת חדשות 13: נוה יערער על חסינות פורצי הניידים שלו

חשד לרצח בשרון: אביתר אזרזר בן ה-18 נורה והושלך לבור

החשוד ברצח בי-ם נעצר לפני כחודש בחשד למעשים מגונים בקטינה

עדאל ח’טיב, גופתו אותרה בשטח פתוח בעיר שפרעם
עדאל חטיב, גופתו אותרה בשטח פתוח בעיר שפרעם | צילום: משטרת ישראל

"הלם במגזר הערבי, בכל המדינה", המשיך חטיב. "כולם כואבים את הרצח הנתעב הזה, רצח אכזרי. הילדים האלה צריכים לפרוח, להרגיש ביטחון, ואני מקווה שהרצח הזה יהיה אחרון".

חטיב סיפר על שאיפותיו של הנער: "עאדל הגיע אלי לפני שנתיים בגיל 15, ילד שסיים לימודים בכיתה י', והוא היה נפגש איתנו פעמיים בשבוע אחר הצהריים. היו לו חלומות פשוטים – רישיון רכב, להשלים בגרויות, לעבוד, להתחתן. אהב אנשים. תמיד אמר שהוא רוצה לעשות למען הקהילה. בשלב מסוים הוא הפך למדריך, הדריך את הילדים החדשים והיה חלק בפעילות העירונית למניעת אלימות".

הזירה בה נמצאה גופת אדם בשטח פתוח בעיר שפרעם
הזירה בה נמצאה גופת אדם בשטח פתוח בעיר שפרעם | צילום: דוברות המשטרה

"המשפחה כואבת, בוכה. גם מודה למגזר ולכל התושבים שבאו לנחם ולהיות איתם ברגעים קשים אלה", אמר עורך הדין. "אנחנו בטוחים שהדין יבוא עם החשודים האלה. אנחנו סומכים על החוק, המדינה ובית המשפט שיעשו את מה שצריך".

אמו של הנער, פאטמה חטיב, סיפרה: "לא חשבתי אי פעם שזה יקרה אצלי וירצחו את הבן שלי. עאדל היה הנשמה שלי, הבן הבכור והיחיד שלי, השקעתי המון בחינוך שלו. היה לו אופי נהדר אבל נתנו לו לחיות, הכנו לו בית. היה שאפתן. בפעם האחרונה שראיתי אותו אמר לי 'אני רעב', הכנתי לו אוכל ויצאתי לעבודה שלי. לא הרגשתי שהיה מאויים".