בצל הקורונה: לשכת עוה"ד בדרום קראה לשקול את קיום הדיונים

אחרי שכמה עובדים בבית המשפט בבאר שבע חלו בנגיף, בלשכה טענו כי "עורכי הדין חשופים בצריח - הצורך לקיים דיונים לא גובר על בריאות הציבור"; השר אוחנה האריך את מצב החירום במערכת המשפט

זמן צפייה: 00:28

מגפת הקורונה: לשכת עורכי הדין בדרום קראה היום (ראשון) "לשקול מחדש את המשך קיום הדיונים", זאת לאחר שבשבוע שעבר התפרצות הנגיף הגיעה גם לבית המשפט בבאר שבע, כאשר שש עובדות ממדור פלילי ומעצרים בבית המשפט אובחנו כחולות קורונה, ואחד השופטים הוכנס לבידוד.

עורך הדין אלעד דנוך, יו"ר מחוז דרום של לשכת עורכי הדין, העביר מכתב בהול לנשיא בית משפט השלום בבאר שבע, שבו כתב: "רבים מעורכי הדין המופיעים תדיר בבית המשפט בבאר שבע מביעים חשש ממשי מלהגיע לדיונים". לטענתו, "ישנה תחושה כי עורכי הדין 'חשופים בצריח', לא זוכים למעטפת ההגנה הראויה והמומלצת וכי הצורך החיוני לקיים דיונים אינו גובר על בריאות הציבור".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

היועמ"ש לבג"ץ: צווי הבריאות המיוחדים – לא מונעים דיוני כנסת

"צעד שיעזור במאבק נגד הקורונה": הודו נכנסה לעוצר חלקי

אחרי תל אביב: מתחם "היבדק וסע" לנגיף הקורונה ייפתח בחיפה

לשכת עורכי הדין בדרום: ''לשקול את נחיות קיום הדיונים''
לשכת עורכי הדין בדרום: ''לשקול את נחיות קיום הדיונים'' | צילום: חדשות 13

לדברי עו"ד דנוך, "הסכנה הופכת ברורה ומיידית, כאשר עורכי הדין לא מסכנים רק את עצמם אלא גם את חבריהם לעבודה וחמור מכך - בני משפחותיהם ואת החברה כולה, הנדרשת בימים אלו למשנה זהירות נוכח התפשטות הנגיף שגובה קורבנות רבים בנפש בעולם כולו".

"המסקנה הנובעת מכך מתבקשת", הוסיף דנוך, "נוכח ההתפרצות המסיבית של הנגיף בבית המשפט בבאר שבע, יש לשקול מחדש את המשך קיום הדיונים במתכונת הנוכחית, ולבצע פעולות מנע משמעותיות על מנת להבטיח את שלומם ובריאותם של עורכי הדין ובני משפחותיהם".

עו''ד אלעד דנוך, יו''ר לשכת עורכי הדין בדרום
עו''ד אלעד דנוך, יו''ר לשכת עורכי הדין בדרום | צילום: חדשות 13

בתוך כך, שר המשפטים אמיר אוחנה האריך את מצב החרום בבתי המשפט, בתי הדין לעבודה, לשכות ההוצאה לפועל, בתי הדין לערערים, בתי הדין הדרוזיים ובבתי הדין השרעיים עד לתאריך 16 באפריל.

"ההחלטה התקבלה בתיאום עם מנהל בתי המשפט, השופט ד"ר יגאל מרזל, ועל דעת נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות והיועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט", לשון ההודעה.

מטעם אוחנה ביקשו להדגיש כי "בניגוד לנטען בשבוע האחרון על ידי גורמים רבים - הן בתקשורת והן במערכת הפוליטית, מערכת המשפט ממשיכה לפעול אך במתכונת מצומצמת - בדיוק כפי שהיא עושה בתקופת הפגרה. כל זאת בהתאם להנחיות משרד הבריאות ומתוך מטרה לשמור על שלומם ובריאותם של השופטים, עורכי הדין, העובדים והציבור הבא בשעריו של בתי המשפט".

בית המשפט בבאר שבע
בית המשפט בבאר שבע | צילום: חדשות 13