תלונה במשטרה על התעללות בבאר שבע; הועברו חומרים והקלטות מהגן

הורים מבאר שבע הגישו תלונה במשטרה על התעללות קשה כלפי ילדיהם, וגיבו את טענתם בתיעוד שהועבר לחוקרים. ההורים מתכוונים שלא לאפשר את פתיחת הגן הפרטי ביום ראשון • פרסום ראשון

זמן צפייה: 00:00

מכת האלימות בגנים: במשטרת באר שבע הוגשה תלונה על התעללות קשה כלפי ילדים בגן פרטי - כך נודע היום (שישי) לחדשות 13. הורי הילדים, שהעבירו לחוקרים חומרים והקלטות מהגן, מתכוונים שלא לאפשר את פתיחתו ביום ראשון.

לכתבות נוספות בנושא >>

החשד להתעללות בפעוטון בחולון: הגננת והסייעות שוחררו ממעצר

מכת מדינה: חשד להתעללות נוספת בפעוטון בחיפה

"הטיחו, גררו והשפילו": כתב אישום נגד 4 סייעות מ"גן הזוועות"

מתקני משחקים בגן ילדים
מתקני משחקים בגן ילדים | צילום: חדשות 13

כזכור, לפני כשבועיים סייעת בגן ילדים ברמת גן נעצרה בחשד לאלימות כלפי פעוט במהלך שהותו בגן, זאת לאחר שבמשטרה התקבלה תלונה בעניינה. ההורים חשדו שישנה אלימות בגן כלפי אחד הילדים, בדקו את המצלמות וראו אירוע אחד שבו היא לכאורה גוררת ילד בן שנתיים.

"הילד ראה תמונה של צוות הגן והצביע על אחת מנשות הצוות כמי שפגעה בו", מסרה אימו של אחד הילדים בגן לחדשות 13. "שאלתי בקבוצת הווטסאפ של האימהות וגילינו שיש כמה ילדים שיש להם רגרסיה לאחרונה". האם סיפרה כי ההורים פנו לעירייה, שם הסמיכו אדם שיבדוק את מצלמות האבטחה בגן. "לא מצאו לגבי אותה סייעת, אבל כן ראו תיעוד גרירה של סייעת אחרת".

גן ילדים, אילוסטרציה
גן ילדים, אילוסטרציה | צילום: fotolia

באותו השבוע, מאות מפגינים מחו מול ביתן של שתיים מהסייעות מהפעוטון בחולון, שבו על פי החשד הן התעללו בפעוטות. המפגינים הביעו התנגדות לשחרור הסייעות למעצר בית, וקראו: "זה יכול לקרות ליקיריכם".

הפגנה בחולון נגד שחרור סייעות שעל פי החשד התעללו בפעוטות
הפגנה בחולון נגד שחרור סייעות שעל פי החשד התעללו בפעוטות | צילום: אדיר טלמור

לפי עיקרי תקנות חוק הפיקוח לגיל הרך אותו פרסם משרד הרווחה, בתוך שנה, עד ספטמבר 2021 יחס מטפלת-תינוקות יירד ל-5:1 ומספר התינוקות יוגבל ל-20 בקבוצה. כמו כן, המטפלות יחויבו לעבור הכשרה והדרכה בתחום החינוך לגיל הרך והתמודדות עם מצבי לחץ ושחיקה, קורסי עזרה ראשונה והשתלמויות חינוכיות תקופתיות. תיערך בדיקת מסוכנות בנוסף לבדיקת הרישום הפלילי לכל מטפלת.

עוד פורסם כי על המעונות להציג למשרד ולהורים תוכנית חינוכית התפתחותית שנתית לקידום התפתחות הילד בסיוע מדריך חינוכי מקצועי. ההורים יוכלו להקים ועד הורים רשמי אשר יפעל בשיתוף פעולה עם הנהלת המעון. מטעמו של שר העבודה והרווחה איציק שמולי נמסר כי "ההגנה על שלומם ועל רווחתם של חסרי הישע היא עבורי משימת חיים".