החשד להתעללות בפעוטון בחולון: הגננת והסייעות שוחררו ממעצר

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את הערעור נגד ההחלטה לשחרר ממעצר את שש העובדות החשודות בפרשה. נציג המשטרה: "יש יותר מסרטון אחד שמצביע על התעללות מתמשכת של הגננת"

זמן צפייה: 00:27

החשד להתעללות בגן בחולון: בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה היום (שני) את הערעור שהגישה המשטרה נגד ההחלטה לשחרר ממעצר את שש עובדות הגן החשודות בפרשה, והן שוחררו מיידית. במהלך הדיון, אמר נציג המשטרה כי הגננת היא חשודה מרכזית בפרשה. "יש יותר מסרטון אחד שמצביע על התעללות מתמשכת מצדה", טענה המשטרה.

עורך הדין איתי כהן, המייצג שתיים מהסייעות, מסר בתגובה: "אנחנו שמחים שבית המשפט המחוזי הכשיר את החלטה בית משפט השלום, שהורה על שחרורן של הסייעות. כפי שטענו מההתחלה - גם אני וגם עורך הדין שי שורר, לגבי עניין האלימות הנטענת, מרשותינו כופרות בכל המיוחס להן ומכחישות שננקטה כל אלימות. שמחים שבית המשפט המחוזי הוא זה שנתן את ההחלטה הסופית לגבי העניין הזה, ומקווים שבסופו של יום הדבר יסתיים בכך שהן ישוחררו".

מנגד, עורך הדין עדי כרמלי, אשר מייצג את ההורים, הצר על ההחלטה ואמר: "קיבלו בהלם את החלטת בית המשפט, אבל אנחנו מכבדים אותה ומבינים שהיא קשורה בשיקולי החקירה ולא בהליך הסופי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לקראת פשרה? גנץ על הצעת האוזר: מסכימים לוועדה למינוי בכירים

11 דקות של תהלה: היכרות עם חברת הכנסת – שנאומה סחף את המדינה

בבוקר צילומים – בערב ביקור בכלא: מסע השחרור של אנג'ל ברנס

חשד להתעללות בפעוטות בגן בחולון | צילום: חדשות 13

גל לוי, אמא לפעוטה בגן בחולון, ציינה: "פשוט ביזיון שביהמ"ש משחרר מתעללות, לכאורה, למעצר בית. יש סרטונים מובהקים שמראים את מה שהן עוללו לילדים שלנו. השופט ציין כי הוא לא יתן מקום להד תקשורתי בהחלטה שלו ואין מקום להשאירן מאחורי סורג ובריח לצורך חקירה. חשוב לזכור שיש פה גם חשד לשיבוש הליכי חקירה על ידי שלוש מהן אז איך יכול להיות שנותנים להן לצאת למעצר בית? אנחנו פשוט לא מאמינים שזו המציאות שלנו כרגע ושהצטרפנו למעגל של הורים לילדים שעברו את הזוועות האלו. ביום רביעי כבר מתוכננת הפגנה גדולה בחולון שקול הילדים שלנו יישמע בענק".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-law-part-2008241808' autoplay='0' credit='' desc='חשודות בהתעללות בגן בחולון משוחררות למעצר בית' kid='1_zi2e1u2n' duration='53'']

כזכור, בסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות המתעדים את האלימות, נראות עובדות הגן מטיחות את הילדים בחוזקה, גוררות אותם באלימות ואף דוחקות אותן באמצעות הרגליים כשהם שוכבים על מזרן. העדויות המונחות בפני המשטרה הן מכות, בעיטות, האבסה של אוכל והטחת פעוטות בקיר וברצפה.

ביום חמישי הודיעה המשטרה כי בשל כמות החומר שהועברה לחוקרים, בכוונתה להקים צוות חקירה מיוחד שיחקור את הפרשה. באותו היום, העבירו ההורים מהגן באמצעות עורך הדין עדי כרמלי, הארד-דיסק חדש ומלא בחומרים המתעדים את החודש וחצי האחרונים.

כתובות נאצה על קירות הגן שבו התעללו בפעוטות בחולון
כתובות נאצה על קירות הגן שבו התעללו בפעוטות בחולון | צילום: דוברות המשטרה

בשבוע שעבר, יום לאחר שהוגשה תלונה, נעצרו חמש נשים בחשד למעורבות - גננת וארבע סייעות. כמה הורים חיכו לסייעות בכניסה לתחנת המשטרה והשמיעו נגדן קריאות גנאי. מטעם הגננת נמסר כי היא "מכחישה כל קשר למעשים האמורים. החשדות בדבר התעללות של מי מעובדות הגן בילדים נפלו עליה כרעם ביום בהיר".

מעט לאחר שפורסמה בפרשה, כתובות נאצה אותרו באותו הגן. על קירות המבנה רוססה הכתובת "תישרפו בגיהינום, מפלצות". כמו כן, הושלכו לתוכו ביצים. המשטרה פתחה בחקירת האירוע.

פעוטון. אילוסטרציה
פעוטון. אילוסטרציה | צילום: חדשות 13

מור, האם שחשפה את ההתעללות בגן, סיפרה לחדשות 13 על דרישתה לצפות בסרטונים: "ביום ראשון ביקשתי מהגננת לראות מצלמות, היא בהתחלה התחבטה ואז היא אמרה בסדר, אבל היא לא חלמה שאבוא יום למחרת עם איש מצלמות ואכנס ואדרוש לראות את המצלמות".

"כשהגעתי היא הייתה מבוהלת, כל הצוות היה מבוהל", הוסיפה האם. "לא ראיתי את הסרטונים כי אמרו לי שהכונן הקשיח תקול, מישהו שיבש אותו בכוונה. התייצבתי שם למחרת, ודרשתי לראות את הסרטונים, בסופו של דבר היא הביאה לי, במחשבה שאי אפשר להוציא שום דבר, אבל הבאתי את זה למעבדה, ונגד הסיכויים הצליחו להוציא לי את זה".

פעוטון (ארכיון)
פעוטון (ארכיון) | צילום: istock

בעקבות פרשת ההתעללות בגן ברמלה שנחשפה בחדשות 13, בשבוע שעבר הורים בגן ביקשו מהגננת, שהיא גם בעלת הגן, לצפות במצלמות. הגננת העבירה את הסרטונים להורים, שנדהמו לגלות פגיעה לכאורה בילדים. החשד של המשטרה הוא שההתעללות נמשכה לאורך זמן. הגן הוקם לפני כשש שנים.