החשד לטלטול התינוקת בבאר שבע: ההורים ישוחררו למעצר בית

ביהמ"ש השלום בעיר קבע כי בני הזוג החשודים שהתעללו בבתם בת ה-3 חודשים, ישוחררו מחר. זאת, כיוון שהשניים סובלים מנכות בדרגות שונות ומנהלים אורח חיים נורמטיבי. המשטרה ערערה על ההחלטה

זמן צפייה: 00:22

בית המשפט השלום בבאר שבע קבע היום (רביעי) כי ההורים החשודים שהתעללו בבתם התינוקת בת ה-3 חודשים, ישוחררו למעצר בית. מדובר בבני זוג המנהלים אורח חיים נורמטיבי ומגדלים ילד נוסף בן שנה ו-9 חודשים, לגביו אין כל חשד. השניים סובלים מנכות בדרגות שונות, ובשל כך ולמרות המסוכנות שעולה מהחשדות, החליט השופט תחילה כי הם ישוחררו הערב בשעה 20:00 למעצר בית מלא - ואף יוכלו לפגוש בפיקוח את הבן הגדול. לאחר מכן, המשטרה ערערה על ההחלטה, ונקבע כי השניים ישוחררו מחר בבוקר.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה להארכת המעצר: "בדבריה כתבה השופטת גילת שלו כי קשה לקבל את ההחלטה הקודמת של  בית המשפט ולהגביל את סיום החקירה עד שעה 20:00".

עורך הדין שלום פיניה, סנגורה של המשפחה, אמר כי "מדובר בבני זוג נורמטיביים שמלבד הממצאים הרפואיים, אין הצדקה למעצרם. אנו לא טוענים שהאירוע לא צריך להיחקר, אלא שצריך בנסיבות בני הזוג ובשל מצבם לחקור את האירוע בחלופת מעצר שיאפשר להם לשרוד".

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

חשד לטלטול תינוקת בת 3 חודשים – ההורים נעצרו

"נקשרה בידיה וברגליה": הוארך מעצר ההורים החשודים בהתעללות

המטפלת החשודה בהתעללות בפעוטון בירושלים שוחררה למעצר בית

עו''ד שלום פיניה
עו''ד שלום פיניה | צילום: החדשות 13

מוקדם יותר הודיעה המשטרה כי עצרה את השניים, תושבי העיר בני 48 ו-35, בחשד שטלטלו את בתם. המעצר של השניים אירע לאחר שרופאים בבית החולים סורוקה זיהו כי ישנו חשד שהתינוקת, שאושפזה כמה ימים במקום עם חבלת ראש, הותקפה. התינוקת מאושפזת במחלקת ילדים, סובלת מדימומים במוח, אך מצבה טוב ויציב. החשד הוא על סמך מסמך רפואי מבית החולים, המתייחס למצבה הרפואי של התינוקת ובעקבות בדיקות שנערכו לה.

במהלך בדיקת CT זיהו הרופאים דימומים מוחיים בשלבים שונים של ספיגה אצל התינוקת באופן שמתיישב עם מספר אירועים של חבלת ראש במנגנון של טלטול. מהחקירה עד כה עולה כי פרט לממצאים הרפואיים אין כל תימוכין נוספים לחשד הסביר.

אזיקים. אילוסטרציה
אזיקים. אילוסטרציה | צילום: רויטרס

אתמול האריך בית משפט השלום בראשון לציון את מעצרו של האב החשוד בהזנחה של בתו בת החמש בחמישה ימים. מעצרה של האם, תושבת השטחים השוהה בישראל באופן בלתי חוקי, הוארך בשישה ימים. נציגת המשטרה טענה בדיון כי הילדה נמצאה כשהיא קשורה בחבל לאמבטיה בידיה וברגליה, וכי השוטרים נאלצו לחתוך את החבל.

אביה של הילדה בת החמש, שנמצאה שלשום קשורה בדירה בלוד, כשהיא בוכה ובמצב בריאותי רע, טען בחקירתו כי "לא קשרתי אותה והיא לא הוזנחה". עוד הוסיף האב כי "הלכתי עם חברים לים, וכשחזרתי ראיתי פתאום את המשטרה במקום". האם טענה כי בזמן שלא היו בבית הייתה פריצה לדירה, ואולי יש לכך קשר למצבה של הילדה.

כאמור, המשטרה פרצה שלשום לדירה בלוד שנשמעו ממנה קולות בכי, ואיתרה ילדה בת חמש קשורה לבדה במקלחת, בתנאי הזנחה קשים. הילדה פונתה לטיפול רפואי בבית החולים אסף הרופא כשהיא במצב קל. הוריה של הילדה, בני 36 ו-41, נעצרו על ידי המשטרה.