בת 5 נמצאה קשורה למקלחת בדירה בלוד; ההורים נעצרו

המשטרה פרצה לדירה לאחר שנשמעו ממנה קולות בכי, ואיתרה את הילדה כשהיא נמצאת בתנאי הזנחה קשים ובמצב בריאותי רע. היא פונתה לביה"ח אסף הרופא במצב קל

זמן צפייה: 01:13

המשטרה פרצה הערב (שני) לדירה בלוד שנשמעו ממנה קולות בכי, ואיתרה ילדה בת חמש קשורה לבדה במקלחת, בתנאי הזנחה קשים ובמצב בריאותי רע. הילדה פונתה לטיפול רפואי בבית החולים אסף הרופא כשהיא במצב קל. הוריה של הילדה, בני 36 ו-41, נעצרו על ידי המשטרה.

לפני כעשרה ימים שחרר בית משפט השלום בירושלים למעצר בית את כוכבית היצ'קלמז, המטפלת מירושלים החשודה בעשרה מקרים של התעללות בפעוטות. היא תשהה במעצר בית עד 11 באוגוסט. הורי הפעוטות הביעו זעם על ההחלטה.

כידוע, לפי החשד, באחד המקרים המטפלת אף הסבה לתינוק פגיעה מוחית ארוכת טווח - לאחר שטלטלה אותו. כזכור, בעקבות ערעור חדשות 13, הותר לפרסום שמה של היצ'קלמז, שמפעילה בביתה שבשכונת גילה פעוטון ללא היתר.

עוד בחדשות 13:

המטפלת החשודה בהתעללות בפעוטון בירושלים שוחררה למעצר בית

הורי ילדים שחוו התעללות ע"י מטפלות וגננות במגעים לריצה לכנסת

"הגננת בי-ם התעללה בילדים בכורים – וניצלה את תמימות ההורים"

כוכבית היצקלמז
כוכבית היצקלמז | צילום: חדשות 13

בשבוע שעבר הוגשה תלונה נוספת נגד היצ'קלמז על ידי זוג הורים, שהתלונן על כך שפגעה בבנם. הפעוט הועבר לבית החולים לסדרת בדיקות. מוקדם יותר באותו יום, הוארך מעצרה של המטפלת בארבעה ימים במהלך דיון בעניינה בבית משפט השלום בירושלים. כידוע, היא נעצרה יום קודם ובמהלך חקירה שנפתחה נגדה אספה המשטרה ראיות חדשות, במקביל לתלונות נוספות שהתקבלו.

עו"ד אלעד שאול, שמייצג את ההורים של הפעוטות שהגישו תלונה נגד המטפלת, מסר: "בשם הורי הפעוטות, כולי תקווה שמעצר החשודה, הגם באיחור ניכר, מעיד על מגמת הפנמה מצד הרשויות שתופעת ההתעללות בפעוטות הפכה למכת מדינה. אנו קוראים למחוקק להחמיר לאלתר בעונשם של המתעללים בחסרי ישע - פעוטות, בעלי חיים, קשישים ובעלי מוגבלויות. ניצול העובדה שחסרי הישע אינם יכולים לזעוק לעזרה, מחייבת ענישה יוצאת דופן בחומרתה - למען יראו וייראו".

חשד להתעללות חמורה בפעוטון בירושלים
חשד להתעללות חמורה בפעוטון בירושלים | צילום: החדשות 13

לפני כחודש נחשף בחדשות 13 כי היצ'קלמז טלטלה תינוק כבן שנה וגרמה לאשפוזו. הגננת נחקרה במשטרה פעמיים בעבר - אך התיקים נגדה נסגרו מחוסר ראיות. תחילה, טענה היצקלמז בחקירתה כי ההורים עצמם הם שהתעללו בילדים, וההורים זומנו לחקירה באזהרה, עד שהמשטרה שללה את האפשרות.

כוכבית היצקלמז בבית המשפט
כוכבית היצקלמז בבית המשפט | צילום: חדשות 13

במקביל לחקירה ומבלי שידעה כי הגננת נעצרה, פרסמה שירן גיל, אם לילדה שלמדה בפעוטון לפני כארבע שנים, פוסט ובו תמונות שבהן לטענתה נראות חבלות שהגננת גרמה לבתה - והסתיימו ברגל שבורה של הבת, שהייתה אז תינוקת בת תשעה חודשים בלבד. "רואים סימני ציפורניים של מבוגר, שריטות, נשיכות והיה לה גם שבר ברגל. אני לרגע לא חשבתי שזו הייתה התעללות, ניסיתי לחשוב על מיליון דברים אחרים, לנתק את זה ממני, אבל הייתה שם התעללות", סיפרה.

עם פרסום הפוסט, החלו לזרום אל גיל פניות של הורים נוספים שחושדים כי ילדיהם עברו התעללות בפעוטון. כנרת מנצורה, שטוענת שבנה עבר התעללות על ידי הגננת, אמרה: "זה לגמרי הפרצוף שטלטל את הבן שלי לפני שש שנים. היא אמרה שמד"א אמרו לה להפוך אותו בגלל שהוא מפרקס ולבדוק שהוא ערני, אז היא 'אולי ניערה אותו יותר מדי'".