רצח הנשים בבאר שבע ובחיפה: מעצרם של בני הזוג החשודים הוארך

מעצרו של ולדימיר ספיטלניקוב, החשוד ברצח בת זוגו אירנה גריבנב בדרום, הוארך עד יום רביעי הבא אחרי שביצע שחזור. גם מעצרו של מרואן במאי החשוד ברצח נג'אח מנסור בצפון הוארך ב-8 ימים

זמן צפייה: 03:11

בית המשפט המחוזי בבאר שבע האריך היום (שלישי) בשמונה ימים את מעצרו של ולדימיר ספיטלניקוב, החשוד ברצח בת זוגו אירנה גריבנב שאותרה אמש ללא רוח חיים בדירתה בבאר שבע. מאוחר יותר הוארך בשמונה ימים מעצרו של מרואן במאי החשוד ברצח נג'אח מנסור בחיפה.

בן הזוג החשוד ביצע שחזור של המקרה בבאר שבע. חוות דעת של המיון הפסיכיאטרי קבעה כי "בבדיקה לא נראית פסיכופתולוגיה המצדיקה אשפוז פסיכיאטרי. עם זאת אין לשלול מחווה הפגנתית אובדנית".

עו"ד אלכס גאוסקין, שמייצג מטעם הסנגוריה הציבורית את החשוד, אמר: "מדובר באדם שמתמודד עם בעיות נפשיות ונמצא במצב נפשי קשה מאוד. אתמול, לאחר שניסה להתאבד הוצא לו צו אשפוז אזרחי. לאחר שהתגלתה הטרגדיה המשטרה החליטה להוציאו מהאשפוז על מנת לחקור אותו. אנו סבורים שלאור מצבו יש להפנות אותו לקבלת טיפול פסיכיאטרי בהקדם".

עוד בחדשות 13:

בפעם השנייה בתוך שעות: אישה נרצחה בב"ש – בן זוגה חשוד במעשה

חשד לרצח בחיפה: אישה נמצאה בדירה ללא רוח חיים – בן זוגה נעצר

שוטרים בזירת הרצח בבאר שבע
שוטרים בזירת הרצח בבאר שבע | צילום: דניאל חג'בי

ח"כ עודד פורר, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, פתח את ישיבת הוועדה בהקראת שמות כל הנרצחות על רקע מגדרי בשנת 2020. "סגר משמעותו סיר לחץ מבעבע, שמקצין התנהגויות קיימות ומכניס משפחות נוספות למעגל האלימות", הצהיר.

"לא ניתן לנהל את התקופה הזו, שבה ישנו לחץ כלכלי ופחד מתמיד מהמצב, כשאין תגבור של עובדים סוציאליים. דווקא בעת הזו השר לביטחון פנים לא כולל את המלחמה באלימות במשפחה בשמונת היעדים העיקריים שהציב עם הכניסה לתפקידו. האחריות מוטלת על כל ממשלת ישראל שמתעלמת מהאזהרות. שרי הממשלה חייבים להתעורר על מנת למנוע את הרצח הבא".

עודד פורר
עודד פורר | צילום: החדשות 13

כזכור, אתמול אותרה גריבנב בת ה-67 ללא רוח חיים בדירה ברחוב מבצע עובדה בבאר שבע. תחילה, הגיעה המשטרה לגג הבניין לאחר דיווח על גבר שמאיים להתאבד. לאחר שהורד מהגג, הוא הועבר לטיפול רפואי. השוטרים ניסו להתקשר אל המנוחה כדי להודיע לה על אשפוזו של בן זוגה. לאחר שנסיונות יצירת הקשר לא צלחו, אותר בן משפחה עם מפתחות לדירה, והשוטרים ניגשו אליה יחד איתו, אז התגלתה האישה שרועה על הרצפה. צוות רפואי שהוזעק קבע את מותה במקום.

השכנים סיפרו לחדשות 13 כי "הם מעולם לא היו רבים. הם דווקא היו בבית תמיד ביחד. עוד לפני הקורונה היו הרבה ביחד. היא הייתה אישה מקסימה. היא הייתה עוזרת לכל הבלוק. תמיד הייתה מתעניינת במצב של השכנים". אחת השכנות שהתגוררה הקומה שמעל בני הזוג, סיפרה כי "היה לו דיכאון חזק מאוד. זה כל כך עצוב".

נגח' מנסור
נגח' מנסור | צילום: חדשות 13

המקרה אירע שעות ספורות לאחר שנג'אח מנסור, בשנות ה-30 לחייה, אותרה כשהיא ללא רוח חיים בבית בשכונת קריית חיים שבחיפה. צוות מד"א שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותה. המשטרה פתחה בחקירת האירוע ועלה החשד כי מדובר באירוע על רקע אלימות במשפחה. המשטרה עצרה את בן זוגה של המנוחה, תושב קריית חיים בן 28, בחשד לרצח.