בין לידת הבן לעסקת הטיעון המתגבשת: השבוע שעבר על בר רפאלי

מעל הדוגמנית הוותיקה ואמה, שמשכה בחוטים מאחורי הקריירה של בתה, מרחפת השאלה: האם העסקה תכלול עונש מאסר? • האזינו לתמלילי החקירה: "לא הסבירו לי שרכב שאני מקבלת תמורת יח"צ חייב במס"

זמן צפייה: 12:03

תשעה חודשים חלפו מאז השימוע של בר רפאלי ואמה ציפי, ותקופה זו נחתמה בשתי בשורות: גם לידת בנה של רפאלי, וגם הדיווח כי ע"פ הסדר הטיעון שצפוי להיחתם עלתה האפשרות שאמה ציפי, שמואשמת גם היא כפוף לשימוע, תישא בכל האחריות להעלמת ההכנסות - ובכך תחסוך מבתה עונש מאסר.

כתבת הבידור של עיתון "מעריב", מיקי לוין, סיפרה כי "שתיהן מדירות שינה בלילה בעקבות הפרשה, הן מודאגות ממה יהיה ואיך הכל ייגמר. הן לא תמימות - הן יודעות איך זה יכול להסתיים בתרחיש הרע מכל". גם נציבת מס הכנסה לשעבר, עו"ד טלי ירון-אלדר, התייחסה לעונש הצפוי: "ההנחה היא שאין מנוס מעונש מאסר, לפחות לאחת מהן".

כתבות נוספות בנושא >>

פרסום ראשון: בר רפאלי שילמה שמונה מיליון שקלים בגין חובות מס

האם בר רפאלי בדרך לעסקת טיעון שתמנע את כניסתה לכלא?

בר רפאלי ערערה על פסק הדין לפיו עליה לשלם על הכנסותיה בחו"ל

בר רפאלי ואמה ציפי
בר רפאלי ואמה ציפי

פרשת המיסים של בר רפאלי מתייחסת לתקופה שהחלה בשנת 2007, כשקריירת הדוגמנות שלה הייתה בשיאה: היא כיכבה על שערי מגזינים, קטפה קמפיינים בין-לאומיים וגם ניהלה זוגיות מתוקשרת עם השחקן לאונרדו דיקפריו. באותה תקופה בדיוק, כך ע"פ החשדות, רפאלי נמנעה מלהצהיר על חלק מהכנסותיה שנבעו מעבודות בארץ ובעולם. לוין סיפרה כי "בתעשייה ידעו כי בר מתכננת להקים עם דיקפריו משפחה של ממש", אך רפאלי מעולם לא העתיקה את כתובת מגוריה בצורה רשמית אל מעבר לים, וכך תיקה במס הכנסה נשאר פעיל בארץ כל אותה העת.

"מותר לה להגיד שהיא תושבת חוץ", אמרה ירון-אלדר והוסיפה כי "מה שכנראה היא עשתה בנוסף - היא הציגה עובדות לא נכונות שהביאו לתוצאה שאין חיוב במס - וזו עבירה". עו"ד ורו"ח אברהם שהבזי, שייצג את משה פרץ בפרשת המיסים, התייחס לעונש שבצד העבירה: "אם נשקלת עסקת טיעון - גם הסניגורים מבינים שיש ראיות. בסופו של יום בית המשפט עלול להרשיע אותן, ובהרשעה בהיקפים כאלה - מישהו נכנס לכלא".

עו''ד טלי ירון-אלדר, נציבת מס הכנסה לשעבר, ועו''ד ורו''ח אברהם שהבזי
עו''ד טלי ירון-אלדר, נציבת מס הכנסה לשעבר, ועו''ד ורו''ח אברהם שהבזי | צילום: חדשות 13

ציפי רפאלי שימשה מנהלת אישית ועסקית לבתה בר כבר מהעבודה הראשונה בדוגמנות - בגיל שמונה חודשים, ומתוקף כך - פעמים רבות היא טיפלה בהכנסות. רפאלי ואמה חשודות בהעלמות מיסים מהכנסות בהיקף של כ-30 מיליוני שקלים, כולל הכנסות המוגדרות כ"טובות הנאה": הנחה ברכישת דירה או קבלת רכב תמורת פרסום.

ע"פ חומרי החקירה שהגיעו לידי חדשות 13, הדוגמנית הוותיקה נשאלה על הגורם ששילם את שכר הדירה בה התגוררה במגדל W בת"א, והשיבה: "לא יודעת, לא נראה לי שאני שילמתי". כשרפאלי נשאלה מי שילם את החשבונות לפני שהתחתנה, השיבה: "אמא שלי. היא גם משלמת לי את חשבון הטלפון".

תמליל מתוך חקירתה של בר רפאלי
תמליל מתוך חקירתה של בר רפאלי | צילום: חדשות 13

החוקר שאל את הדוגמנית גם על רכישת רכבי ה"ריינג'רובר" וה"לקסוס" עליהם נהגה. רפאלי השיבה כי "לא קניתי את הרכב, אני לא יודעת אם אני משלמת עליו באופן חודשי", והוסיפה כי "לא הסבירו לי שרכב שאני מקבלת תמורת יחסי ציבור - חייב במס".

בטי רוקאווי, סוכנת דוגמניות ותיקה בתחום, סיפרה כי "דוגמניות אומרות לי 'הלוואי והייתה לי אמא כמו ציפי רפאלי'. בר לעולם לא הייתה מגיעה לאן שהגיעה בלי תופעת הטבע הזו שנקראת ציפי רפאלי". לוין: "כשהייתי ניגשת לסט הצילום כדי לראיין את בר, הכל היה עובר דרך ציפי. אין ספק שציפי ניהלה את כל העסק, כל הספרים וכל החשבונות".

הסוכנת בטי רוקאווי
הסוכנת בטי רוקאווי | צילום: בוצ'צ'ו

הביקורות על החמיקה האפשרית מעונש המאסר שמרחף מעל ראשן של האם ובתה לא נמנעות מלהשוות בין הדוגמנית המפורסמת לזמרים דוגמת אייל גולן וקובי פרץ. על אף שמדובר בסכומים נמוכים בצורה משמעותית מאלה בהן נחשדת רפאלי, הזמרים מהז'אנר הים תיכוני ומנהליהם שילמו מחיר כבד, כולל מאסר. עו"ד שהבזי: "אייל גולן קיבל עבודות שירות, אך מנהליו נכלאו מאחורי סורג ובריח. גם אמרגנו של קובי פרץ שימש עד מדינה נגדו. על פרץ נגזר עונש מאסר של שנה וחצי".

על אף שלוין מספרת כי "המשפחה הזו מעוררת אנטגוניזם. הם יפים ומוצלחים וקצת מתנשאים", ולמרות כל מה שעובר על האם ציפי, היא בחרה לראות את חצי הכוס המלאה בשבוע שנולד לה נכד חדש. "יש כל כך הרבה אנשים טובים עם לב רחב, נפלא ונהדר. אני קוראת את ההודעות ששלחו לי ואני דומעת", סיכמה.