ראש לשכת עורכי הדין: "לא נסכים לרמיסת מערכת אכיפת החוק"

אבי חימי התייחס לטענות שנשמעו כלפי מערכת המשפט לאחר ההחלטה להגיש כתב האישום נגד רה"מ, והצהיר: "לא נאפשר הסתה נגד שומרי הסף - חושש שהשיח האלים יוביל לפגיעה בבכירי המשטרה והפרקליטות"

זמן צפייה: 10:05

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, התייחס הערב (ראשון) לטענות שנשמעו נגד מערכת אכיפת החוק לאחר ההחלטה להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, והצהיר: "מערכת אכיפת החוק איננה אויב - לא נאפשר את רמיסת מעמדה ומעמד ובתי המשפט". את הדברים אמר באירוע "שלטון החוק - שעת מבחן" שנערך בתל אביב.

"אנו מדינה למודת קרבות ומוקפת אויבים", טען חימי בנאומו. "לצערי, לאחרונה, חלקים בציבור מצרפים לרשימת אויביה של המדינה גם את אנשי מערכת המשפט בישראל. זוהי טעות מרה וחמורה ביותר, שלא תעלה על הדעת".

עוד בחדשות 13:

בשיא המשבר הפוליטי: נתניהו צפוי להיפגש עם פומפאו בלונדון

דרעי נגד ליברמן: "בניגוד אליך אנחנו עקביים – די עם השקרים"

בכירים בכחול לבן: האפשרות לממשלת אחדות – עדיין על השולחן

אביחי מנדלביט ובנימין נתניהו
אביחי מנדלביט ובנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

חימי הדגיש: "לא נאפשר הסתה נגד שומרי הסף. אסור לנו להתבונן מהצד בזמן שמתירים את דמם של בכירי המשטרה והפרקליטות. ואני אומר לכם בכנות: יש בי חשש עמוק שהשיח האלים יוביל לפגיעה אישית בבכירי המערכת – וזוהי סכנה של ממש לדמוקרטיה כולה".

בהמשך דבריו, טען חימי כי "זו תקופה שבה כל אמירה משויכת לשאלה 'באיזה צד אתה תומך'. האם אתה בעד או נגד ראש הממשלה? האם אתה בעד או נגד מערכת אכיפת החוק? נשמעה ביקורת על כך שלא השמעתי אמירה המצדיקה את העמדתו לדין של ראש הממשלה. לצערי ישנם כאלו שמעדיפים להעמיק את השסעים בחברה, בשם הניסיון הכושל שלהם לסלול לעצמם דרך למפלגה כזו או אחרת. לשכת עורכי הדין לא תביע עמדה על הליך משפטי שמתנהל, ורק בית המשפט יחליט. לשכת עורכי הדין בצד אחד בלבד - צידו של שלטון החוק".