מחסלי הקנאביס: המשטרה השמידה חממות סמים בשטחי האש של צה"ל

שבוע אחרי שנחשף בחדשות 13 התיעוד המטריד של שדות המריחואנה בצאלים, יצא לדרך מבצע יוצא דופן בהיקפו, שבסיומו העלו בלשי המשטרה באש, בפעם הראשונה, שתילי קנאביס בשווי מיליוני שקלים

זמן צפייה: 04:27

עשן כבד היתמר היום (ראשון) מעל שטחי האש של צה"ל בנגב, והפעם לא בגלל אימונים: שבוע אחרי שנחשף בחדשות 13 התיעוד המטריד, יצא לדרך מבצע יוצא דופן בהיקפו שבסיומו העלו בלשי המשטרה באש בפעם הראשונה שתילי קנאביס בשווי מיליוני שקלים.

כזכור, שטחי האש של צהל בנגב כבר הפכו מזמן ליעד המועדף של העבריינים מגדלי המריחואנה. בתחילה היו אלה חממות קטנות עם כמה מאות שתילים, אבל המגדלים הבינו את הפוטנציאל הכלכלי והרווחים שהם יכולים לגרוף ומאז הם מנצלים כל קפל קרקע פנוי בשטחי האש, ‏‪מסווים את השתילים ברשת הסוואה שגנבו מצה"ל ומקימים עוד ועוד חממות.

במקרה הזה היו אלה החיילים שאיתרו את חממת הקנאביס, אבל הקושי העיקרי היה לא רק האיתור, אלא גם ההשמדה. בלשי יחידת מגן של מרחב נגב נאלצו לעקור את שיחי הקנאביס, להוביל אותם לתחנות המשטרה ולאכסן אותם במכולות. בשלב הבא ואחרי תהליך ארוך, שנמשך לפעמים חודשים הם הועברו לגריסה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו יתמוך בחוק שיתיר לכל ישראלי לגדל עציץ של קנאביס

"כמו מערב פרוע": שדות הקנביס שהתגלו בשטח האימונים של צאלים

בועת הקנאביס: החברות ששוות מיליונים – לפני שנטעו שתיל אחד

מחסלי הקנאביס בשטחי האש של צה''ל
מחסלי הקנאביס בשטחי האש של צה''ל | צילום: חדשות 13

"תחשוב קודם כל מה זה לקטוף את השתילים. איך נראים השוטרים אחרי קטיף כזה של יום שלם", מעיד רב פקד ניבי אוחנה, סגן מפקד משטרת אופקים.

כך זה היה עד שמפקד המחוז הדרומי הנכנס ניצב יורם סופר החליט להציב את הנושא בראש סדר היום של המשטרה ובשיתוף עם פרקליטות מחוז הדרום אזרחי נמצא פיתרון יצירתי: לא עוד תהליך ארוך של גריסה, אלא השמדה בשטח. אחרי שהתהליך, שנמשך כחצי שנה, קיבל את כל האישורים - המבצע יצא לדרך.

מחסלי הקנאביס בשטחי האש של צה''ל
מחסלי הקנאביס בשטחי האש של צה''ל | צילום: חדשות 13

תחילה נעשה מיפוי מהאוויר באמצעות מסוק של המשטרה ורחפנים, והבוקר עם אור ראשון כבר פשטו הבלשים של מרחב נגב במחוז הדרומי של המשטרה יחד עם הסיירת הירוקה על החממות. ואז, בפעם הראשונה, הכוחות בשטח ייצרו מערום של קנאביס ושרפו אותו.

מחסלי הקנאביס בשטחי האש של צה''ל
מחסלי הקנאביס בשטחי האש של צה''ל | צילום: חדשות 13

במהלך המבצע היום אותרו והושמדו כארבעים חממות עם כמה טונות של סם מסוג מריחואנה בשווי של כמה מיליוני שקלים. השיטה החדשה שבה הבלשים משמידים את המקום באמצעות כלים כבדים ולאחר מכן שורפים את הקנאביס היא מלחמה לכל דבר. שבסופה, מאמינים במשטרה, המגדלים ירימו ידיים ויחפשו את הכסף הקל במקום אחר.

מחסלי הקנאביס בשטחי האש של צה''ל
מחסלי הקנאביס בשטחי האש של צה''ל