נתניהו יתמוך בחוק שיתיר לכל ישראלי לגדל עציץ של קנאביס

ראש הממשלה נענה לבקשת חברת הכנסת שרן השכל לקדם חוק שיאפשר, בין היתר, עישון מריחואנה ברחוב. בליכוד בוחנים את האפשרויות להעביר את ההצעה בזמן פגרת הכנסת. "צריך לתת זאת לציבור שלנו"

זמן צפייה: 01:18

ראש הממשלה בנימין נתניהו נענה לבקשת חברת הכנסת מהליכוד, שרן השכל, ויתמוך בחוק שיתיר לכל ישראלי לגדל עציץ קנאביס אחד, ויאפשר לעשן מריחואנה ברחוב – איפה שמותר לעשן סיגריות. כך פורסם היום (רביעי).

בליכוד מנסים לבחון את האפשרויות לקדם את החוק בזמן פגרת הכנסת. באופוזיציה צפויים לתמוך בחוק – יו"ר מרצ תמר זנדברג הגישה בעבר את חוק העציץ ובמפלגת העבודה תומכים רשמית בלגליזציה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

רואים את האור: הפיתוח הישראלי שרוצה לכבוש את מגדלי הקנאביס

פרשת טלגראס: כתבי אישום הוגשו נגד 27 נאשמים

השר ארדן: "בשבועיים וחצי ניתנו כ-400 דוחות למשתמשי קנאביס"

שרן השכל, חברת כנסת מטעם מפלגת הליכוד
שרן השכל, חברת כנסת מטעם מפלגת הליכוד | צילום: חדשות 13

חברת הכנסת השכל אמרה לחדשות 13 כי "מצאתי אוזן קשבת אצל ראש הממשלה וזה נשקל בצורה חיובית. זו כמובן הייתה הבטחת בחירות גם בבחירות האחרונות, וזה משהו שאנחנו צריכים לתת לציבור שלנו. אני מבטיחה שאני הולכת להילחם על זה בשבועיים הקרובים כדי להביא אי הפללה אמיתית".

בתחילת אפריל, כשבוע לפני הבחירות האחרונות, ראש הממשלה נתניהו התייחס לרפורמת אי הפללת משתמשי הקנאביס ואמר כי "מי שבעד הצמח צריך להצביע מחל".

בראשון באפריל נכנס לתוקפו חוק אי הפללת צרכני קנאביס מיוזמתו של השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן. על פי המתווה, מי שייתפס עם כמות קטנה של קנאביס בשטח ציבורי יידרש לשלם קנס כספי ורק לאחר שיחזור על ביצוע העבירה מספר פעמים יופנה להליך פלילי.

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, בתוכנית המטה המרכזי
השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, בתוכנית המטה המרכזי | צילום: החדשות 13

המשטרה אוכפת את עבירת השימוש באמצעות הטלת קנסות של 1,000 שקלים בפעם הראשונה, 2,000 שקלים בפעם השנייה, רק אם נתפס בתוך חמש שנים ממועד ביצוע העבירה הראשונה, ו"הסדר מותנה" בפעם השלישית, כלומר הודאה וענישה כמו תשלום קנס או עבודות לשירות הציבור, בתמורה לאי הגשת כתב אישום.

כשבועיים לאחר כניסת החוק לתוקפו, ארדן התראיין לתוכנית "לפני החדשות" ואמר כי "מהראשון לאפריל ועד היום, ניתנו ברחבי המדינה סדר גודל של כארבע מאות דוחות למשתמשי קנאביס. בעבר, אני חושב שבחודש היו נפתחים מאות תיקים פליליים. אני מתכוון לבדוק שהקנסות הולכים למקומות שהתכוונו אליהם, לא למקומות פרטיים, אלא למי שצורך סמים במרחב הציבורי".