"כמו מערב פרוע": שדות הקנביס שהתגלו בשטח האימונים של צאלים

הסמים הקלים אותרו באחד הבסיסים המרכזיים בצה"ל. בארגון "די להפקרות בצאלים" טוענים כי מדובר בדוגמה המוכיחה את חוסר היכולת להתמודד עם כנופיות בדואיות. "אין דין ואין דיין"

זמן צפייה: 02:08

לוחמי תותחנים מגדוד MLRS, שהגיעו בימים האחרונים לבסיס האימונים בצאלים שבנגב, זיהו מראה ירוק וריחני – שדה קנביס סודי באמצע בסיס האימונים, מהחשובים והמרכזיים ביותר של צה"ל. לא מדובר בפעם הראשונה שבה מתגלים סמים במקום. למעשה, פעם אחר פעם מזהים חיילים שמתאמנים במקום שדות מריחאונה מוסתרים ומוסווים, כאשר לפעמים יש בהם מערכות השקיה אוטומטיות.

בארגון "די להפקרות בצאלים" טוענים שסיפור הקנביס הפורח בצאלים הוא רק חלק קטן מהבעיה האמיתית – כנופיות הבדואים. לטענתם, צה"ל הפקיר את חיילי המילואים לידי כנופיות של בדואים על טרקטורונים, שמסתובבות באין מפריע בשטחי האימונים. לפעמים, הם טוענים, זה מגיע לידי גניבת תיקים אישיים, ואף קרה, כך סיפרו, כי צלבי קרס נחרטו במגורי חיילי מילואים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

החשד לאונס הקבוצתי בקפריסין: המשטרה מתקשה לערוך מסדר זיהוי

שקד חוזרת: "אעמוד בראשות הימין החדש בבחירות הקרובות"

רבנים בכירים החליטו: נתמוך בשקד כראש מפלגת ימין מאוחדת

גידולי קנביס בבסיס האימונים צאלים
גידולי קנביס בבסיס האימונים צאלים
אריק גרינשטיין, ממקימי תנועת ''די להפקרות בצאלים''
אריק גרינשטיין, ממקימי תנועת ''די להפקרות בצאלים''

"אף אחד לא יודע מי באמת אחראי, אין דין ואין דיין. כל האזור הזה הוא כמו מערב פרוע", אמר אריק גרינשטיין, ממקימי תנועת "די להפקרות בצאלים". "התפקיד של החיילים זה להתאמן, לא להיות טרודים כל הזמן בביטחון האישי שלהם ובציוד שלהם".

אזרחים בדואים על גבי טרקטורונים בבסיס האימונים צאלים
אזרחים בדואים על גבי טרקטורונים בבסיס האימונים צאלים

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "שטחי האש בשימוש צה"ל מהווים אחוז נרחב משטחי הדרום ומקרים מסוג זה מטופלים בשיתוף גורמי משטרת ישראל וגורמי אבטחה אזרחיים".

חיילים מתאמנים בבסיס צאלים
חיילים מתאמנים בבסיס צאלים