הצתת האוטובוס בעיסאוויה: שלושה בני אדם נעצרו בחשד למעורבות

בין העצורים, שני קטינים החשודים בהשלכת אבנים. הנהג, שנקלע לאזור בטעות יחד עם אשתו ושלושת ילדיהם, סיפר לחדשות 13: "הרגשתי בסכנה, פתאום התחילו לזרוק עליי אבנים ובקבוקי תבערה"

זמן צפייה: 00:29

המשטרה עצרה הלילה (ראשון) שלושה בני אדם בחשד למעורבות בהצתת האוטובוס ובהשלכת אבנים לעברו בשכונת עיסאוויה שבמזרח ירושלים. השלושה, בהם שני קטינים, הועברו לחקירה. בתקרית שאירעה אמש, כזכור, אוטובוס נכנס בטעות לתוך השכונה והוצת מבקבוקי תבערה שהושלכו לעברו. הנהג ובני משפחתו שהיו עימו - ניצלו.

נהג האוטובוס אברהם וקנין, סיפר לחדשות 13 על הרגעים המלחיצים, שבהם נקלע בטעות לאזור - והותקף: "נסעתי לגבעה הצרפתית, ראיתי שפספסתי את הפניה ואמרתי, 'אעשה סיבוב ואחזור לנווה יעקב'. חיפשתי איפה אפשר לעשות פרסה, נכנסתי לשם - ופתאום התחילו לזרוק אבנים ובקבוקי תבערה".

"הרגשתי בסכנה", שחזר וקנין, שהיה כל אותו הזמן עם אשתו ושלושת ילדיו, "אז התחלנו לברוח לגבעה הצרפתית. אני לא מכיר את האזור ובגלל זה לא זיהיתי אותו. אמרו לי שהמקום שנכנסנו אליו הוא מקום מאוד זה מקום מאוד עוין". בסוף דבריו, סיכם ואמר: "אני בסדר, עכשיו הכול בסדר, המשפחה איתי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תיעוד דרמטי: השניות שלפני הרצח הכפול בדיר אל אסד

"אין לי כסף לעו"ד": מדוע המשטרה תובעת אזרחים על לשון הרע?

מחקר חדש קובע: החיסון פחות יעיל נגד המוטציה הדרום אפריקנית

האוטובוס המוצת בעיסאוויה
האוטובוס המוצת בעיסאוויה

מאיגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים נמסר אמש בתגובה: "מדובר בעליית מדרגה בתקיפת הנהגים ובאיום על הנוסעים. לא ייתכן כי תקיפת נהגי איננה שקולה לתקיפת רופא או עובדת סוציאלית. נמשיך לפעול עד להכרה בנהגי האוטובוס, כעובדי ציבור".

מארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית נמסר אמש בתגובה: "הגיע הזמן שכל המחוקקים יבינו שאוטובוס מצטייר בעייני אזרחים ומחבלים כסמל שלטוני מובהק, ובשל כך הם מעוניינים לפגוע בו. רק הכרה בנהגי האוטובוסים כעובדי ציבור תוכל לשמור על חייהם ועל חיי הנוסעים. היום בו נהג אוטובוס ירצח קרוב מתמיד".