מחקר חדש קובע: החיסון פחות יעיל נגד המוטציה הדרום אפריקנית

לפי נתונים חדשים של "כללית" ואוניברסיטת ת"א, מנות חיסון הקורונה מספקות פחות הגנה מפני הזן הדרום אפריקני, לעומת הווריאנט הבריטי. החוקרים מעריכים כי היעילות אינה יורדת באופן דרסטי

זמן צפייה: 01:39

מנתוני מחקר חדש של קופת החולים "כללית" ואוניברסיטת תל אביב שפורסם הערב (שבת) עולה כי יעילות החיסון נגד קורונה פחותה מול המוטציה הדרום אפריקנית, לעומת ההגנה כנגד הזן הבריטי, השכיח יותר מבין השניים.

יש לציין כי בשלב זה קשה להעריך את שיעור הירידה ביעילות החיסון, עם זאת, על פי החוקרים היא אינה דרסטית, לאור העובדה שאין התפשטות נרחבת של הווריאנט הדרום אפריקני בישראל.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

שיא מתים ביממה בברזיל, שיא נדבקים בהודו: הקורונה משתוללת

הקב"טים שמנעו את הפיגוע האווירי הגדול בתולדות ישראל – מדברים

הכדורגל, הריאליטי, הזוגיות – והחיים בגיל 50: איציק זוהר מדבר

חובש מד''א מחסן לקורונה בפארק בעפולה | צילום: דוברות עיריית עפולה

החוקרים איתרו מטופלים שנמצאו חיוביים לקורונה החל מ-14 יום לאחר קבלת מנת החיסון הראשונה. יצוין כי היעילות הגבוהה של החיסון לקורונה הביאה לכך שמספר נמוך מאוד של מחוסנים נדבקו בקורונה ולאחר איתורם, לכל מחוסן שנמצא חיובי לקורונה "הוצמד" נדבק שלא חוסן הדומה לו בגיל, במין, במגזר, באזור המגורים ובמאפיינים נוספים. המחקר התבסס על כ-800 נבדקים וכל הנגיפים שבודדו נשלחו לריצוף גנטי.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הערב כי אתמול אובחנו 221 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-36 אלף בדיקות, מתוכן 0.6% היו חיוביות. כעת, מספר החולים הפעילים עומד על 4,004, מתוכם 268 במצב קשה ובהם 146 מונשמים. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 6,292. אתמול עדכן המשרד כי מקדם ההדבקה בחברה החרדית הגיע ל-0.92, זאת בעוד בחברה הכללית הוא נותר יציב ועומד כעת על 0.76.