זמני הצום, כל המגבלות והתחזית: המדריך המלא ליום הכיפורים

במהלך הצום, שיחל ברוב הארץ בסביבות 18:10 ויסתיים כ-25 שעות לאחר מכן, חל איסור להתרחק מהבית יותר מקילומטר שלא לצורך. אושרו תפילות בבית כנסת, בהתאם לרמת התחלואה • כל מה שצריך לדעת

זמן צפייה: 00:44

יום הכיפורים יצויין הערב (ראשון) בכל רחבי הארץ, ובשונה משנים קודמות המועד יתקיים תחת סגר מלא, שייערך עד לתאריך 11 באוקטובר, צאת שמחת תורה. כחלק מההגבלות אסור לצאת מהבית למרחק של יותר מקילומטר, זאת למעט מקרים מיוחדים שלהם ניתן אישור. בנוסף, אסורה התקהלות של יותר מ-20 איש בשטח פתוח ו-10 בתוך מבנה סגור. חל איסור שהייה בבית מגורים של אדם אחר.

עם כניסת יום הכיפורים, ייפתחו בתי הכנסת למשך 25 שעות, וייסגרו ישר בצאתו. בתוך בית הכנסת יוגבל מספר המתפללים, בהתאם למצב התחלואה ביישוב, וכן בהתאם למספר הכניסות לבית הכנסת, כאשר שני כיסאות מפרידים בין מתפלל למתפלל. בתום יום כיפור, ניתן יהיה להתפלל רק במרחבים פתוחים ובמגבלה של עד 20 איש.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עם קסדה וקורקינט: הילה קורח הפכה לשליחה ליום אחד

הפרויקטור: גיא לרר על המיזם לגיוס מיליונים למי שקרסו כלכלית

מצפצף על החוק: הרופא שנותן תרופות לקורונה ופטור מעטיית מסכה

הכותל בזמן הסגר
הכותל בזמן הסגר | צילום: חדשות 13
יום הכיפורים בתל אביב
יום הכיפורים בתל אביב | צילום: רויטרס

כמו כן, הממשלה החליטה לאפשר את קיום תפילות בשטח פתוח, במרחק שלא יעלה על קילומטר מהבית - ובהגבלה של 20 משתתפים בקפסולה. מי שיכולים לעבור את מגבלת היציאה מהבית הם עובדים בעלי אישור עבודה, כאלה שיוצאים מהבית למען קבלת טיפול רפואי, או על מנת לסייע לאדם שסובל מקושי או מצוקה, לתרום דם או לצורך טיפול בבעל חיים.

מזג  האוויר בצום יהיה חם מהממוצע. היום תחול עלייה ניכרת בטמפרטורות, בעיקר בפנים הארץ ובהרים, ומחר תורגש התחממות נוספת. עומס חום כבד עד קיצוני ישרור ברוב האזורים. ביום שלישי הטמפרטורות ירדו מעט אך עדיין יהיו גבוהות מהממוצע.

זמני כניסת ויציאת הצום 
ירושלים:
כניסת הצום: 17:47
יציאת הצום: 19:12

תל אביב:
כניסת הצום: 18:07
יציאת הצום: 19:13

חיפה:
כניסת הצום: 17:57
יציאת הצום: 19:12

צפת:
כניסת הצום: 17:55
יציאת הצום: 19:10

באר שבע:
כניסת הצום: 18:10
יציאת הצום: 19:13

בני ברק:
כניסת הצום: 18:07
יציאת הצום: 19:10

יום הכיפור
יום הכיפור | צילום: רויטרס

במד"א ערוכים בכוננות גבוהה לקראת הצום, כאשר התחנות מד"א מתוגברות בחובשים ופרמדיקים. כונני מד"א בבתים ובבתי הכנסת ישהו עם ציוד חירום. גם במהלך יום הכיפורים יימשכו הבדיקות במגזר הערבי.

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, פנה היום לציבור וקרא לו לשמור על ההנחיות ביום כיפור: "בעוד כמה שעות ייכנס הצום. ליממה אחת עם ישראל יהיה כאיש אחד בלב אחד. המאבק בנגיף הקורונה משותף לכולנו, למרות החום וחוסר הנעימות, גם אני אתפלל במניין קטן בחוץ עם מסכה, במשך כל שעות התפילה ותוך ריחוק חברתי. בואו נשמור על ההנחיות ובואו ננצח ביחד".

יום הכיפורים בירושלים
יום הכיפורים בירושלים | צילום: רויטרס

מ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן גם קרא לשמור על ההנחיות ואמר כי "מצוות בין אדם לחברו קודמת לבין אדם למקום. זו ההזדמנות לקיים מצוות בין אדם לחברו ונשמרתם לנפשותיכם. הזדמנות שכל אחד ואחת מכם בערב יום הכיפורים הזה יכול לעשות עבור בריאותנו. שמירה על ההנחיות, הבנה והקשבה להנחיות השוטרים חשובה בעת הזו למען שמירה על בטחונכם ובריאותכם".

כביש 1
כביש 1 | צילום: רויטרס