עם קסדה וקורקינט: הילה קורח הפכה לשליחה ליום אחד

בתקופת הסגר הביקוש לשליחים גובר, אך לפני שאתם מגישים קו"ח, קחו בחשבון את העובדה שתיכנסו לרשימת המתנה ארוכה הכוללת אלפי מועמדים. "אנחנו עובדים עם קרוב ל-1,400 עסקים ב-15 ערים"

זמן צפייה: 08:58

כשהמדינה נמצאת שוב בסגר ומאות אלפים נשלחים לחל"ת, מעטים המקומות בהם ניתן לעבוד באופן קבוע ולעשות כסף, מבלי שמתקיימים יחסי עובד-מעביד. הילה קורח הצטרפה אל העוסקים במלאכה כדי לדעת איך זה להיות שליח. אז איך בעצם הופכים לשליחים בוולט? "את מקבלת הזמנות בתוך האפליקציה ובעצם מבצעת משלוחים, גם איסופים ממסעדות וגם מסירות אצל הלקוח ללא מגע", הסביר ד"ר חסון, סגן מנהל מחלקת אופרציה בחברה, והוסיף: "הכי חשוב שתשמרי על עצמך ותעשי חיים". אך לפני שעולים על אפניים, צריך לעבור רשימת המתנה ארוכה יחסית, הכוללת אלפי שליחים, במיוחד לפני תחילתו של סגר.

לגבי התנאים הסוציאליים לעובדים בחברה, סיפר חסון כי: "הוולטרים, השליחים שעובדים איתנו, הם עצמאים. הם בעצם נותנים לנו שירותים, הם משתמשים בנו כפלטפורמה להרוויח כסף, אבל אין יחסי עובד-מעביד". אולם חברת המישלוחים וולט לא תמיד הייתה פופולארית: "היינו חברה לא מוכרת מפינלנד. אני חושב שהמסעדות הראשונות, אפילו דוכן נקניקיות לא הסכים לעבוד איתנו בתקופה הזאת. לקח באמת הרבה זמן עד שזה התחיל לעבוד. היום אנחנו עם קרוב ל-1,400 עסקים ומסעדות שעובדים איתנו ב-15 ערים שונות", סיפר אמרי גלאי, מנכ"ל וולט ישראל.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ: לא יהיו תקנות לשעת חירום להגבלת ההפגנות, אנו לא בקיסרות

8,221 אובחנו אתמול בקורונה; מספר המונשמים זינק ל-200

אלפי מפגינים בי-ם וברחבי הארץ: "נתניהו איבד את אמון הציבור"

הילה קורח מתכוננת למסור משלוח בוולט
הילה קורח מתכוננת למסור משלוח בוולט | צילום: חדשות 13

יובל כלב, עצמאי לשעבר, מספר כיצד הוא הגיע לעשות שליחויות עבור וולט: "אתה חושב: אוקיי, מה עכשיו כשסוגרים את המדינה שוב, מה יכול להעניק לך פרנסה אם אתה לא איש הייטק? אז או משלוחים בוולט, או לעבוד בסופר". אחרי 20 שנים בהם עבד כעצמאי ואיבד הכל ביום אחד, אמר חסון כי "אתה מתחיל להבין ששום דבר לא באחריות שלך, אז אתה לומד לקבל. מאוד חשוב להפסיק להתקרבן, והוסיף: "בהתחלה הסתרתי את זה עד שהתחילו לקלוט אותי והיו אומרים לי: 'כל הכבוד', ואז אתה מבין בעצם שזה הכול בראש. אתה מבין שכל עבודה מכבדת את בעליה".

בחודש יולי האחרון, וולט קיבלה ביקורת קשה מצד המסעדנים, עקב העמלה הגבוהה שהם דרשו מבעלי העסקים הקטנים, לטענתם. מאז, לפי דברי גלאי, נעשו מספר צעדים שהורידו את העומס הכלכלי מבעלי המסעדות: "עשינו הרבה מאוד מהלכים. אנחנו פשוט לא כל כך מתקשרים אותם כי מה שאנחנו עושים, אנחנו עושים בשקט, בעצמנו". בנוסף, התייחס גלאי לתופעה שבה אנשים קונים חולצות של וולט ברשת, כמעין כרטיס "יציאה מהכלא" בתקופת הסגר: "נתקלנו בכמה מודעות באתרים ורשתות חברתיות שמוכרים תיק של שליח או חולצה במחירים מופקעים. לא נראה לי שזו תופעה רחבה, אבל אני מבין למה זה יכול להיות נכס מאוד חשוב בתקופה כזאת".