יהודה גליק עלה להר הבית עם שני חברי קונגרס אמריקנים - ונעצר

בתום ביקור שקט שנערך בליווי שוטרים - חזר הח"כ לשעבר לאזור ההר בשנית, בכוחות עצמו וללא אישור. המשטרה: "הוא יצר פרובוקציות, אף לאחר שנעצר - ולכן נאזק". קרן הר הבית: "נעצר כי הלך לאט"

זמן צפייה: 04:03

פעיל הר הבית והח"כ לשעבר יהודה גליק נעצר הבוקר (שלישי) לאחר שליווה שני חברי קונגרס אמריקנים לסיור במתחם הר הבית. על אף שתחת הגבלות מסוימות ובליווי משטרה ניתן להיכנס לשטח ההר, גליק הביע רצון לחרוג מהן ולרדת לשטח המבנה "אורוות שלמה", שלצד קירותיו נבנה מסגד. השוטרים שליוו את הקבוצה התרו בפני גליק שלא לעשות כן, אך האחרון לא שמע בקולם - ונעצר תוך שימוש בכוח.

גליק הגיע לשטח הר הבית כשהוא מלווה בשני חברי הקונגרס ובני משפחותיהם לטובת סיור באזור - שעבר בשלום וללא אירועים חריגים. לאחר זמן קצר, חזר גליק לנקודת הבידוק בכניסה להר הבית (שער המוגרבים) ונכנס לשטח ההר - בניגוד לחוק וללא תיאום עם השוטרים. המשטרה מסרה כי גליק החל להסתובב באזור בניגוד לכללי הביקור הנהוגים במקום, על אף שהכיר אותם מביקוריו הקודמים במתחם.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

יהודה גליק: "המחבל אמר לי 'מצטער, אתה אויב של אל-אקצא', וירה"

פרופ' מביה"ח הדסה טס ליפן לפגוש את הישראלים החולים בקורונה

זקן ארוך, רעלה או גלישה באינטרנט: סיבות מעצר האויגורים בסין

עוד נמסר מהמשטרה כי "גליק סירב להישמע להוראות השוטרים ולהתלוות אליהם תוך המשך יצירת פרובוקציה מולם, דבר שאילץ אותם לעכב אותו ולכן הם נאלצו להודיע לו שהוא עצור". על אף שנעצר, כך לדברי המשטרה, "הוא המשיך במעשיו - דבר שאילץ את השוטרים לאזוק אותו". גליק שוחרר מהאזיקים עוד בשטח ההר ולווה ע"י השוטרים לחקירה.

כזכור, גליק נורה בידי מחבל בזמן ביקור שערך בהר הבית בשנת 2014. רגע לפני שירה לעברו, כך סיפר גליק, קרא אליו המחבל: "מצטער, אתה אויב של אל-אקצא". במהלך החודשים האחרונים גליק הגיע מדי שבוע לביקור בהר הבית, ולדברי המשטרה "כמעט כל ביקור היה מלווה בפרובוקציה שהובילה לא פעם להימנעותם של מבקרים נוספים להצטרף לקבוצתו".

ח''כ לשעבר יהודה גליק נעצר לאחר שעלה להר הבית
ח''כ לשעבר יהודה גליק נעצר לאחר שעלה להר הבית | צילום: חדשות 13

תום ניסני, יו"ר תנועת "סטודנטים למען הר הבית", מסר בתגובה למעצרו של גליק כי "מעצרו של ח"כ ישראלי לשעבר באזיקים ועוד מייד לאחר סיור עם חברי קונגרס אמריקניים ממחיש את החרפה הגדולה שלנו בהר הבית - ההר לא בידינו".

מטעם "הקרן למורשת הר הבית" נמסר כי "ח"כ לשעבר יהודה גליק, מייסד הקרן למורשת הר הבית, נעצר באזיקים כאחרון העבריינים ורק כי העז 'ללכת לאט מדי'. מזה זמן שמשטרת ישראל בחסות המשרד לביטחון פנים של השר ארדן ממשיכים להצר את צעדיהם של העולים להר הבית היהודים. המצב הזה לא יכול להימשך ואנו קוראים למקבלי ההחלטות להתעשת ומיד".