פרופ' מביה"ח הדסה טס ליפן לפגוש את הישראלים החולים בקורונה

רן ניר-פז והקונסולית ביפן הגיעו לבתיה"ח שבהם מאושפזים בבידוד שלושת הישראלים שחלו בנגיף הסיני, בעת ששהו על "ספינה הקורונה". "מודים על הטיפול המסור" • 88 בני אדם נוספים נדבקו באונייה

זמן צפייה: 04:13

הנגיף הסיני: פרופסור רן ניר פז, מבית החולים הדסה בירושלים וקונסולית ישראל ביפן, רויטל בן נעים, הגיעו היום (שלישי) לבתי החולים ביפן שבהם מאושפזים בבידוד שלושת הישראלים שנדבקו במחלת הקורונה בזמן שהותם על "ספינת הקורונה". ניר פז הודה לרופאים היפנים על הטיפול המסור בישראלים.

במקביל, משרד החוץ יחד עם שגרירות ישראל ביפן נערכו מול חברות הביטוח בישראל, וסיכמו את הפרטים האחרונים של נחיתת המטוס ביפן, שיחזיר ארצה את הישראלים ביום חמישי. שגרירות ישראל בטוקיו מטפלת בכל הסדרי נחיתת המטוס ביפן והלוגיסטיקה הכרוכה בכך.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הנגיף הסיני: יפן תבדוק אם הטיפול באיידס – אפקטיבי לקורונה

נקבע מותו של בן ה-70 שנפגע קשה בשריפה בבית אבות בנהריה

התחזית: מעונן חלקית; בשעות אחר הצהריים – גשמים ברוב הארץ

פרופ׳ רן ניר-פז בביקורו בבית חולים ביפן
פרופ׳ רן ניר-פז בביקורו בבית חולים ביפן | צילום: דוברות הדסה

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום לנגיף הקורונה ולהשלכותיו: "הצלחנו למנוע את כניסת הנגיף לארץ, זה הישג לא מבוטל. אני אנקוט בסגירה הרמטית של הגבולות כדי למנוע את הגעתו לארץ ואני דורש מהישראלים – קחו אחריות על הבריאות שלכם ועל הבריאות של הציבור כולו". את הדברים אמר בריאיון בגל"צ. נתניהו הוסיף כי "מחר אערוך ישיבת תיאום נוספת בין כל משרדי הממשלה". לדבריו, אנו לא פוגעים ביחסי החוץ של ישראל". רה"מ התייחס גם ל"ספינת הקורונה" ואמר: "אני חושב שהיה צריך לפזר את כל מי ששהה עליה מיד, אך זה לא היה נתון להחלטתנו".

מוקדם יותר היום הודיעה ממשלת יפן שבכוונתה לערוך סדרה חדשה של ניסויים במטרה למצוא מרפא לנגיף הקורונה, ובמסגרתם ייבחן אם הטיפול באיידס מתאים לטיפול בנגיף הקטלני. "אנחנו נערכים להתחיל מבחנים רפואיים בהם נשתמש בתרופה לאיידס על הנגיף", ציין דובר הממשלה. כמו כן, הוא הוסיף שהוא לא יכול לומר כמה זמן יקח לאשר את התרופה החדשה.

בתוך כך, בסין מתו ביממה האחרונה 98 בני אדם ונדבקו 1,886, מה שמביא את מניין המתים במדינה כתוצאה מהנגיף ל-1,868 אנשים. גם מנהל בית החולים בוואהן בירת מחוז חוביי, שבה התפרץ הנגיף, מת. במקביל, נשיא לשכת המסחר של האיחוד האירופי מסר שבשל התפרצות הנגיף, עשוי להירשם מחסור באנטיביוטיקה ברחבי העולם. כמו כן, 88 בני אדם נוספים נדבקו בווירוס על הספינה, ומניין החולים עלה ל-542.

נגיף הקורונה בעולם
נגיף הקורונה בעולם | צילום: רויטרס

אמש הודיע משרד הפנים כי תיאסר כניסת אזרחים זרים מתאילנד, סינגפור, הונג קונג ומקאו. זאת בעקבות החמרות הוראות משרד הבריאות מוקדם יותר היום. הוראה זו תחול רק על אזרחים זרים, ולא על ישראלים - שיחויבו בבידוד של שבועיים, ועל אנשים שעלו לטיסת המשך ממדינה שלישית - דרך אחת המדינות שצוינו. שר הפנים אריה דרעי, הנחה את רשות האוכלוסין וההגירה להיות בקשר רציף עם משרד הבריאות כדי למצוא פתרונות מתאימים בהתאם להמלצות המתעדכנות בנושא.