מות הילד בבור המים: ראש העיר ירושלים הורה על הקמת צוות בדיקה

לאחר שקייס אבו רמילה, בן ה-8, אותר ללא רוח חיים במאגר מים בשכונת בית חנינא בבירה, משה ליאון ביקש להקים צוות שיבחן את האירוע והונחה להגיש את המלצותיו הראשוניות עד יום חמישי

זמן צפייה: 03:17

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, הורה היום (שבת) להקים צוות בדיקה למקרה שבו נפל למותו קייס אבו רמילה, בן ה-8, למאגר מים בשכונת בית חנינא בעיר. "בשם העיר ירושלים והנהלת העירייה אני משתתף בצערה של המשפחה", נכתב בהודעה מטעם ליאון. "נעשה כל שידרש כדי שמקרים כאלה לא יחזרו, עוד הערב הנחתי על הקמת צוות בדיקה לאירוע, שהונחה להגיש את המלצותיו הראשוניות עד יום חמישי".

מוקדם יותר היום נקבע מותו של בן ה-8, כאמור, לאחר שאותר במאגר מים בשכונה כשהוא ללא רוח חיים. זאת לאחר שאתמול בשעות הצהריים משפחתו דיווחה על היעדרותו. גופתו של הילד הובאה למשפחתו, אשר טוענת לרשלנות מצד העירייה. מאוחר יותר נערכה הלווייתו במתחם אל-אקצא בירושלים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ ייפגש עם טראמפ בוושינגטון: "תוכנית המאה תירשם כאבן דרך"

הנגיף הסיני: נאסר על יציאת קבוצות תיירים מהמדינה

חשד: נסע עם הרכב לאחור – ודרס למוות את בתו הפעוטה בתל שבע

קייס אבו רמילה, נעדר, ילד נעדר
קייס אבו רמילה, נעדר בירושלים

במהלך כל הלילה, ארבעה צוותים של כבאות והצלה שאבו את מי הגשמים מהמאגר, שהגיעו לגובה של 6 מטרים. הבוקר, סמוך לשעה 07:40, הילד אותר בקרקעית הבור כשהוא ללא רוח חיים, ופונה לבית החולים הדסה הר הצופים תוך כדי פעולות החייאה - שם נאלצו צוות בית החולים לקבוע את מותו. על פי הערכות, קייס החליק לבור ולא מדובר באירוע על רקע פלילי.

סגן טפסר אלי אדרי, מפקד תחנת האומה ומפקד פעולות החילוץ בשטח, סיפר: "סמוך לשעה 22:00 קיבלנו הודעה מהמשטרה על ילד שנעדר באיזור בית חנינה. לאחר הצלבות נתונים, הדיווח היה שכנראה מיקומו בבור ניקוז של מי גשמים. מיד התחלנו בפעולות סריקה של הגדה ובתוך המאגר על ידי מחלצי היחידה לחילוצים מיוחדים, ובמקביל הפעלנו משאבות ייעודיות על מנת לשאוב את המאגר. החילוץ התבצע תחת תנאים קשים של קור, בוץ ומים עכורים ונמשך מספר שעות. בשעות הבוקר, סמוך לשעה 7:40, לוחמי האש המחלצים איתרו את הילד בתחתית הקרקעית שלצערנו הוא ללא רוח חיים".

ראש עיריית ירושלים הנכנס, משה ליאון
ראש עיריית ירושלים הנכנס, משה ליאון | צילום: חדשות עשר

פראמדיק מד"א ינאי לוי' סיפר: "כשהגענו למקום הייתה המולה גדולה, עשרות אנשים הסתובבו במקום. צוות רפואי מקומי ביצע בילד פעולות החייאה בסיסיות. תוך כדי העברתו לניידת טיפול נמרץ סיפרו לנו שהוא חולץ מתוך מאגר המים כשהוא ללא סימני חיים. המשכנו את הטיפול הרפואי ופינינו אותו תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים".

קייס אבו רמילה בן ה-8
קייס אבו רמילה בן ה-8