הנגיף הסיני: נאסר על יציאת קבוצות תיירים מהמדינה

כניסת ויציאת אוטובסים לבייג'ינג נאסרה בשל חשש מהחרפת וירוס קורונה. הנשיא שי: "המצב חמור - ההדבקה מאיצה". שני ישראלים שבאו במגע עם אזרחי סין הושמו בבידוד - נשלל כי נדבקו במחלה

זמן צפייה: 04:51

הנגיף הסיני: סין הודיעה היום (שבת) על איסור כל יציאת קבוצות תיירים מתחומי המדינה בשל התפרצות נגיף הקורונה. כמו כן, כניסת ויציאת אוטובוסים מהבירה הסינית, בייג'ינג, נחסמה. נשיא סין, שי ג'ינפינג, הזהיר כי "המצב חמור - ההדבקה בווירוס מאיצה". אין לימודים בשנגחאי וערים נוספות עד חודש פברואר. שנת הלימודים האקדמית תידחה. הפוליטבירו התכנס לדיון חירום. ארצות הברית שלחה מטוס להוצאת הקונסוליה שלה מווהאן.

בתוך כך, משרד הבריאות הודיע כי מספר ישראלים הושמו בבידוד בחשד שנדבקו בווירוס הקורונה מסין. לאחר בדיקה עלה כי מטופלים שהובאו לבתי החולים הדסה ושיבא שבתל השומר לא נדבקו בנגיף. תיירת סינית שהושמה בבידוד בבית חולים בבית ג'אלה ברשות הפלסטינית עדיין ממתינה לתשובה.

דובר משרד הבריאות, אייל בסון המליץ להימנע מנסיעות למחוז חוביי שבסין, כפי שממליצות מדינות נוספות, והוסיף כי המשרד מצוי בקשר עם הגופים הבין-לאומיים וגורמי המקצוע בארץ ובעולם בנושא ומקיים התייעצויות שוטפות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הנגיף המסתורי: 4 מקרים התגלו באוסטרליה; מצב חירום בהונג קונג

פעוטה נהרגה מפגיעת רכב בתל שבע שבנגב

התחזית: הגשם מאחורינו – אך הטמפרטורות יהיו נמוכות

מסדרון בית החולים בילינסון
מסדרון בית החולים בילינסון | צילום: חדשות 13

מחברת אל על נמסר בעקבות התפרצות הנגיף: "אל על תאפשר ללקוחותיה המחזיקים בכרטיס טיסה לסין ליציאות בשבועיים הקרובים, לשנות את מועד הטיסה ללא תשלום דמי שינוי וטיפול".

מוקדם יותר היום הודיעו הרשויות באוסטרליה כי ארבעה מקרים ראשונים של הנגיף התגלו בניו סאות' ויילס, המדינה עם מספר התושבים הגדול ביותר במדינה. גם בנפאל הוכרז על מקרה ראשון של המחלה. בנוסף על כך, מושלת הונג קונג, קארי לאם, הכריזה על מצב חירום במדינה וביטלה את כל הביקורים הרשמיים ואת כל חגיגות ראש השנה הסינית, שהחלה היום. זאת לאחר שחמישה מקרים התגלו במדינה, ו-122 אנשים מטופלים עם חשד להידבקות במחלה.

Medical Staff Transfer A Patient Of A Highly Suspected Case Of A New Coronavirus At The Queen Elizabeth Hospital In Hong Kong
אדם של פי החשד נדבק בווירוס המסתורי ''קורונה'' | צילום: רויטרס

שלושה מהחולים שאובחנו באוסטרליה הם גברים בגילי 35, 43 ו-56, אשר מאושפזים בבית החולים בסידני לאחר שחזרו מסין. הרביעי הוא אזרח סיני כבן 50 המאושפז במלבורן. כולם במצב יציב. בכיר במערך הרפואי של אוסטרליה, ברנדן מרפי, אמר כי מספר המקרים צפוי לעלות: "בכל יום אנחנו בוחנים עוד מקרים. רובם נשללים אבל אני לא אופתע אם יימצאו חולים נוספים".

בעיר ווהאן, מקור התפרצות הנגיף, נאסרה הנסיעה ברכבים פרטיים. נוסף לכך, גורם רשמי במחוז חוביי שבמרכז סין מסר כי התפרצות הנגיף בווהאן היא עודנה חמורה ושהאספקה הרפואית מצומצמת, וביקש סיוע ממדינתו ומהעולם בכלל, לשלוח ציוד, למשל מסכות לפנים שהולכות ואוזלות. כזכור, 18 ערים במחוז חוביי בהסגר מלא או חלקי. כמו כן, כל בתי הספר בשאנגחאי נסגרו עד ה-17 בפברואר.

A Security Officer In A Protective Mask Checks The Temperature Of A Passenger Following The Outbreak Of A New Coronavirus, At An Expressway Toll Station On The Eve Of The Chinese Lunar New Year Celebrations, In Xianning
בדיקת עוברים ושבים בסין | צילום: רויטרס

בנוסף, הרשויות בעיר סניה שבמחוז היינאן, אזור מתוייר מאוד, הודיעו כי כל אתרי התיירות בעיר ייסגרו למבקרים במטרה למנוע את התפשטות הקורונה. כמו כן, סין הודיעה היום על בית חולים שני שייבנה בווהאן, שבו יהיו 1,300 מיטות ובנייתו צפויה להימשך כחצי חודש. בית החולים הראשון, שבתהליכי בנייה, צפוי להיפתח ב-3 בפברואר.

במקביל, מספר המתים מהמחלה המסתורית עלה ל-41 בני אדם, בעוד כ-1,400 אנשים בסין וברחבי העולם אובחנו כי נדבקו בה. עם זאת, מרבית הנדבקים הם בווהאן. עד כה, התגלו מקרים של המחלה בסין, צרפת, יפן, אוסטרליה, מלזיה, נפאל, סינגפור, דרום קוריאה, טיוואן, תאילנד, ארצות הברית וויאטנם.

Hong Kong Chief Executive Carrie Lam Attends A News Conference In Hong Kong
מושלת הונג קונג, קארי לאם | צילום: רויטרס