הנגיף המסתורי: 4 מקרים התגלו באוסטרליה; מצב חירום בהונג קונג

המושלת קארי לאם הודיעה על ביטול כל חגיגות ראש השנה הסינית, החלה היום. כל אתרי התיירות בעיר סניה שבמחוז היינאן - נסגרו למבקרים. בית חולים שני בווהאן ייבנה תוך שבועיים

זמן צפייה: 01:16

הרשויות באוסטרליה הודיעו היום (שבת) כי ארבעה מקרים ראשונים של נגיף הקורונה התגלו בניו סאות' ויילס, המדינה עם מספר התושבים הגדול ביותר באוסטרליה. גם בנפאל הוכרז על מקרה ראשון של המחלה. כמו כן, מושלת הונג קונג, קארי לאם, הכריזה על מצב חירום במדינה וביטלה את כל הביקורים הרשמיים ואת כל חגיגות ראש השנה הסינית, החלה היום. זאת לאחר שחמישה מקרים התגלו במדינה, ו-122 אנשים מטופלים עם חשד להידבקות במחלה.

Medical Staff Transfer A Patient Of A Highly Suspected Case Of A New Coronavirus At The Queen Elizabeth Hospital In Hong Kong
אדם של פי החשד נדבק בווירוס המסתורי ''קורונה'' | צילום: רויטרס

שלושה מהחולים שאובחנו באוסטרליה הם גברים בגילי 35, 43 ו-56, אשר מאושפזים בבית החולים בסידני לאחר שחזרו מסין. הרביעי הוא אזרח סיני כבן 50 המאושפז במלבורן. כולם במצב יציב. בכיר במערך הרפואי של אוסטרליה, ברנדן מרפי, אמר כי מספר המקרים צפוי לעלות: "בכל יום אנחנו בוחנים עוד מקרים. רובם נשללים אבל אני לא אופתע אם יימצאו חולים נוספים".

Hong Kong Chief Executive Carrie Lam Attends A News Conference In Hong Kong
מושלת הונג קונג, קארי לאם | צילום: רויטרס

בעיר ווהאן, מקור התפרצות הנגיף, נאסרה הנסיעה ברכבים פרטיים. נוסף לכך, גורם רשמי במחוז חוביי שבמרכז סין מסר כי התפרצות הנגיף בווהאן היא עודנה חמורה ושהאספקה הרפואית מצומצמת, וביקש סיוע ממדינתו ומהעולם בכלל, לשלוח ציוד, למשל מסכות לפנים שהולכות ואוזלות. כזכור, 18 ערים במחוז חוביי בהסגר מלא או חלקי. כמו כן, כל בתי הספר בשאנגחאי נסגרו עד ה-17 בפברואר.

בנוסף, הרשויות בעיר סניה שבמחוז היינאן, אזור מתוייר מאוד, הודיעו כי כל אתרי התיירות בעיר ייסגרו למבקרים במטרה למנוע את התפשטות הקורונה. כמו כן, סין הודיעה היום על בית חולים שני שייבנה בווהאן, שבו יהיו 1,300 מיטות ובנייתו צפויה להימשך כחצי חודש. בית החולים הראשון, שבתהליכי בנייה, צפוי להיפתח ב-3 בפברואר.

בתוך כך, מספר המתים מהמחלה המסתורית עלה ל-41 בני אדם, בעוד 1,300 אנשים בסין וברחבי העולם אובחנו כי נדבקו בה. עם זאת, מרבית הנדבקים הם בווהאן. עד כה, התגלו מקרים של המחלה בסין, צרפת, יפן, אוסטרליה, מלזיה, נפאל, סינגפור, דרום קוריאה, טיוואן, תאילנד, ארצות הברית וויאטנם.

An Aerial View Shows The Construction Site Of A New Hospital Dedicated To Treating Patients With Coronavirus, In Wuhan
בניית בית חולים בווהאן, העיר ממנה התפרץ הווירוס המיסתורי קורונה | צילום: רויטרס
A Security Officer In A Protective Mask Checks The Temperature Of A Passenger Following The Outbreak Of A New Coronavirus, At An Expressway Toll Station On The Eve Of The Chinese Lunar New Year Celebrations, In Xianning
בדיקת עוברים ושבים בסין | צילום: רויטרס