פרסום ראשון: עיריית תל אביב תחזור ממחר לחלק דוחות חנייה

לאחר שהשביתה את אכיפת חוקי התעבורה בעיר בעקבות משבר הקורונה, עיריית תל אביב-יפו תשנה באופן הדרגתי את אכיפת הסדר במרחב הציבורי ותתאימה למציאות בצל הנגיף. פעילות הגרירה תחזור לשגרה

זמן צפייה: 02:18

פרסום ראשון: עיריית תל אביב-יפו תחזור ממחר (רביעי) לאכוף את חוקי התעבורה בעיר ופקחי העירייה יחלקו דוחות חנייה. כמו כן, פעילות הגרירה תחזור לשגרה. העייריה מבקשת לשנות באופן הדרגתי את אכיפת הסדר במרחב הצבורי ולהתאימה למציאות בצל הקורונה.

על כן, ממחר לא תתאפשר עוד חניית תושבים, כפי שהיה עם תחילת המשבר, בחניות המיועדות להורדת והעלאת נוסעים בסמוך למוסדות חינוך, חנייה בתחום מגרשי חנייה של בתי ספר ובחניונים של מבנים עירוניים, והחל מיום ראשון הקרוב גם תבוטל הוזלת התעריפים היומיים לחנייה בחניוני "אחוזות החוף".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תחת מגבלות: אלו הגנים הלאומיים ושמורות הטבע שייפתחו כבר ממחר

מגבלת ה-100 מטר מבוטלת, שווקים וקניונים ייפתחו: כל ההקלות

מניין המתים מקורונה עלה ל-237; 89 במצב קשה – בהם 66 מונשמים

3253466333311
קיבלתם דוח חניה בחול? אל תתייאשו יש פתרון | צילום: צילום: Envato Elements

אמש, בתום שעות של דיונים, החליטה הממשלה על ההקלות שייכנסו לתוקף בשבועות הקרובים. ראש הממשלה בינימין נתניהו ושרי האוצר, הבריאות, הכלכלה, החינוך, התרבות והספורט, ומנכ"ל משרד הבריאות הציגו את אסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה במסיבת עיתונאים, שבה לראשונה נתניהו ענה על שאלות כתבים.

נתניהו הציג את המתווה שמטרתו לאפשר פתיחה כמעט מלאה של המשק עד ה-14 ביוני. הצעדים הראשונים שיחולו באופן מיידי הם הגדלת המרחב הציבורי והאישי: "מבטלים את מגבלת ה-100 מטר של יציאה מהבית – מותר לצאת מהבתים לכל מרחק. מותר לבקר גם בני משפחה מדרגה ראשונה, מותר לבקר את סבא וסבתא. לא לחבק, לא לנשק, לא לגעת, לשמור מרחק", ציין נתניהו. כמו כן מותרת פגישה של עד 20 אנשים במרחב פתוח ועד עשרה אנשים בבית.

עם תחילת דבריו הציג נתניהו את שלושת הקריטריונים לבלימת ההקלות: 100 חולים חדשים ביום שאינם חולים שהגיעו מחו"ל ואינם חולים מהאזורים עם אחוזי הדבקה הכי גבוהים, קצב הכפלה של מספר החולים אחת ל-10 ימים, או 250 חולים קשים. אם אחד משלושת הקריטריונים הללו מתקיים הממשלה תראה בכך "תמרור אזהרה" שיחייב הערכת מצב. נתניהו ציין כי "כל שינוי במדדים מחייב אותנו לעצירה, לחשיבה נוספת ואולי אף לחזרה אחורה".