מפקד מחוז חוף לאביו של טקה: "מקווה שזה המקרה אחרון"

ניצב פרץ עמר הגיע לסוכת האבלים של משפחת הצעיר שנורה למוות על ידי קצין משטרה, ואמר כי "אנו כואבים על המקרה הטרגי, אבל זה לא תמיד בידיים שלנו". גם משפחתו של יהודה ביאדגה הגיעה לנחם

זמן צפייה: 01:06

מפקד מחוז חוף, ניצב פרץ עמר, הגיע היום (רביעי) לסוכת האבלים של משפחת טקה, שבנם סלמון נורה למוות על ידי קצין משטרה, ומסר את תנחומיו. "אנחנו כואבים את המקרה הטרגי הזה, מקווה שזה המקרה האחרון". עם זאת הוסיף עמר: "אבל כמובן שזה לא בידיים שלנו, הדינמיקה לפעמים כופה עלינו דברים שאין לנו שליטה עליהם". בתוך כך, אל סוכת האבלים הגיעו ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק ומשפחתו של יהודה ביאדגה, שנורה למוות על ידי שוטר בחודש ינואר בבת ים. כמו כן, מעצרם של שלושה מפגינים שהתפרעו אמש בחדרה הוארך ביום אחד.

"הקשר שלנו עם העדה הוא מצוין ואני מתכוון להמשיך ולחזק אותו", המשיך ניצב עמר. "אני מתכוון להמשיך להיות בקשר עם האבא כדי לתת לו להבין שכל מה שהוא מצפה שיקרה יבוא לידי ביטוי. אני יכול להבטיח שאנחנו עושים את המקסימום שדברים יקרו בצורה הנכונה ונצמצם את התקלות לאפס".

לכתבות נוספות בנושא >> 

תיעוד בלעדי: פגישת נציגי המשטרה ומובילי מחאת יוצאי אתיופיה

אביו של סלמון טקה ספד לו: "מקווה שיהיה הקורבן האחרון"

מפיקדה עד טקה: התקריות האלימות של שוטרים נגד ישראלים אתיופים

מפקד מחוז חוף פרץ עמר עם אביו של סלמון טקה
מפקד מחוז חוף פרץ עמר עם אביו של סלמון טקה | צילום: חדשות 13
אהוד ברק מגיע לנחם את משפחתו של סלמון טקה
אהוד ברק מגיע לנחם את משפחתו של סלמון טקה | צילום: חדשות 13

כמו כן הוסיף מפקד מחוז חוף כי "זו עדה מצוינת ונפלאה. היא עוזרת לנו המון בעבודה היום-יומית. רק אצלי יש כמעט 50 שוטרים מבני העדה, שכל אחד מהם עושה עבודה מצוינת".

אביו של סלמון, וורקה, אמר היום כי "יש שוטרים שהם מגנים על העם ועושים את עבודתם נאמה, אבל יש מעטים שאמנם התגייסו למשטרה ויש להם נשק, אבל הם משתמשים בכוח שלהם. שאלוהים ייתן להם את הדין". כמו כן, וורקה פנה למפגינים ואמר: "אני קורא להם לא לפגוע בנפש. אנחנו מעריכים שיצאתם להפגין, אבל סלמון לא יחזור. הוא כבר מת".

כאמור, משפחתו של יהודה ביאדגה שנורה למוות על ידי שוטר לפני למעלה מחצי שנה, הגיע לנחם את משפחת טקה ואמרה: "אין מילים שיכולות לנחם כאב שכזה. אנחנו יכולים רק לקוות שזה יהיה המקרה האחרון".

הגוס ווביו, הגיס של יהודה, זעם על ראש הממשלה והשר לביטחון הפנים: "אני רוצה להגיד לביבי וארדן שאתם כמו נסראללה, יצאתם מהבונקר בלילה ואמרתם די לאלימות. אבל מה עם שוטרים שהורים אתיופים? לא מסתכלים על זה? לא כואב לכם? אנחנו נמשיך עד שהאמת תצא לאור. מח"ש מחבקים את השוטרים, ארדן מחלק פירות לשוטרים שרוצחים".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190703-1324' autoplay='0' credit='' desc='הוגו ווביו, גיסו של יהודה ביאדגה שנורה למוות בינואר ע"י שוטר' kid='1_2onc3ayo' duration='34'']

ממלא מקום המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, פרסם הודעה לשוטרים וכתב: "אנחנו נמצאים בעיצומה של משימה משטרתית-לאומית מתמשכת, מורכבת ומשמעותית. אנו מחויבים לשמור על איזון עדין בין מתן אפשרות למחאה לגיטימית לבין אכיפת הפרת חוק. אלא שיש דין ויש דרך למחות. אין מקום לפגיעה בנציגי שלטון, מוסדות ורכוש, ובעיקר אין מקום להשתלחות נוטלת כל רסן".

"ביומיים האחרונים הכלנו על מנת לאפשר מחאה. באירועים האחרונים, חלק מציבור המפגינים, שהינם פורעי חוק, ניצלו בציניות את הרצון שלנו לאפשר מחאה לגיטימית, ופעלו באלימות קשה נגד שוטרים ואזרחים. לא יינתנו מקום להפרות סדר, לחסימות צירים ולגילויי אלימות", כתב ניצב כהן.

מוטי כהן
מוטי כהן | צילום: דוברות המשטרה

בתוך כך, מעצרם שלושה מפגינים שנעצרו אמש בחדרה בגין התפרעות הוארך ביום אחד. כמו כן, 11 עצורים מתוך 18, שנעצרו אתמול בקריות, שוחררו, חלקם בתנאים מגבילים. מעצרו של אדם נוסף, החשוד בניסיון דריסה של שוטר, הוארך עד היום ב-20:00. נוסף לכך, מפגין בן 24 מקרית ביאליק שנעצר בחצות בצומת קריית אתא כשלטענת המשטרה אחז באבן, שוחרר למעצר בית לילי של יומיים.