תיעוד בלעדי: פגישת נציגי המשטרה ומובילי מחאת יוצאי אתיופיה

בדיון חשאי שתועד ע"י חדשות 13, שוחחו נציגי המחאה בחיפה עם בכירים במשטרה בניסיון להרגיע את הרוחות לקראת ההפגנות, וטענו כי יפעלו למניעת אלימות: "פנינו למאבק חוקי ומסודר"

זמן צפייה: 09:35

הירי בסלמון טקה: בפגישה חשאית, שתועדה באופן בלעדי על ידי חדשות 13, ניתן לראות את הדיונים שהתקיימו היום (שלישי) בין נציגי המחאה בחיפה לסגן מפקד תחנת חיפה ובכירים נוספים במשטרה, בניסיון אחרון להרגיע את הרוחות לקראת ההפגנות.

במהלך השיחות ביקשה המשטרה מנציגי המחאה שיעשו הכול על מנת למנוע מקרים אלימים בהפגנות ברחבי הארץ. נציגי המחאה טענו כי הם מעבירים מסרים למארגני ההפגנות להימנע מאלימות, אך הבהירו כי בני העדה לא יעברו בשקט על התקרית. "פנינו לשלום - פנינו לעשות מחאה לגיטימית צודקת", הבהיר אחד ממארגני ההפגנות. "אנחנו רוצים לעשות את זה באופן חוקי, מסודר ובכבוד הדדי - כמו שהעדה הזאת יודעת לעשות".

ניכר כי ישנו פער בגישה למחאה, בין הדור הצעיר למבוגרים בעדה: הצעירים קוראים להסלמת המאבק ואף לשימוש באמצעים אלימים,והמבוגרים יותר מנסים להרגיע את הרוחות, וחושבים שאפשר להגיע לפשרה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

35 עצורים במחאת הקהילה האתיופית; צמתים מרכזיים נחסמו • ישיר

אביו של סלמון טקה ספד לו: "מקווה שיהיה הקורבן האחרון"

מפיקדה עד טקה: התקריות האלימות של שוטרים נגד ישראלים אתיופים

סלמון טקה, ירי בסלמון טקה, משטרה, אתיופי
פגישת נציגי המחאה עם בכירים במשטרה

בתוך כך,מפקד תחנת המשטרה זבולון שבחיפה, ניצב משנה קובי קרני, הודיע כי נעצרו עשרה חשודים בפגיעה בתחנת המשטרה ובפציעת השוטרים, במהלך העימותים אמש.

נמשכת חקירת תקרית הירי; מח"ש: "הושגה התקדמות בחקירה"

המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה היום על התקדמות בחקירת ארוע הירי. על פי ההודעה, ביום ראשון בשעות הערב, עם קבלת הדיווח הראשוני על המקרה, הגיעו חוקרי מח"ש לזירה והחלו לבצע פעולות חקירה. במהלך הלילה נעצר קצין המשטרה היורה (שלא היה בתפקיד בזמן התרחשות הארוע) ומאז בוצעו פעולות חקירה רבות. הקצין נחקר באזהרה וגם היום נמשכת חקירתו. ביומיים האחרונים נגבו עדויות של עדי ראייה שהיו באזור, בוצעו שחזורים בזירה ונתפסו ראיות נוספות, לרבות בדיקה של מצלמות אבטחה רלוונטיות.

עורך הדין המייצג את השוטר מסר: "הקצין משתף פעולה עם חוקרי מח״ש באופן מלא, במטרה להגיע לחקר האמת במהירות האפשרית. מרשי דבק בגרסתו לפיה נאלץ להגן על עצמו ועל משפחתו מפאת סכנת חיים מיידית ומוחשית שבה היו נתונים, ודומה כי ממצאי החקירה עד כה תומכים בגרסתו. מרשי לא חפץ בתוצאה הטרגית והוא מצר על כך מאוד. יודגש כי מדובר בקצין משטרה מוערך המשרת את מדינת ישראל על כל אזרחיה מתוך תחושת שליחות ונאמנות אין קץ".

התחדשו ההפגנות ברחבי הארץ: עימותים אלימים בכמה מהמוקדים

16 מפגינים נעצרו במחאה שמתקיימת בקריית אתא, ואבנים נזרקו לעבר שוטרים. כוחות משמר הגבול הגיעו למקום. "עוד לא התחילה ההפגנה - וכבר יש עצורים רבים", סיפר אחד המשתתפים בהפגנה. "הם אלימים כלפינו בצורה בלתי אפשרית". במהלך המחאות, קוראים המפגינים: "שוטר אלים חייב להיות בפנים".

כמה צירים מרכזיים נחסמו לתנועה בשל המחאות. צומת יקנעם בכביש 70 חסום לתנועה בכל הכיוונים, כמו גם צומת עזריאלי שבתל אביב. בכביש 4, מחלף ראשון לציון נחסם אף הוא לתנועה לשני הכיוונים, לאחר שהונחו צמיגים בוערים וקרשים על הכביש. צומת קסטינה בכביש 40 נחסם לתנועה בשני הכיוונים, וכן כביש 2 ממחלף פולג לכיוון צפון.

ליאור בקרי, מראשי המחאה, אמר: "אנחנו דורשים צדק כי אי אפשר, זה לא ייתכן שכל חצי שנה רוצחים לנו ילד וזה עובר בשקט. במחאה שעברה הבטיחו לנו שיטפלו בדברים, והנה אחרי חצי שנה עוד רצח של ילד. לא נשתק את חיפה - אלא את כל מדינת ישראל, שנתניהו יגיע לפה וייתן לנו תשובות. זה מקרה חירום, זו מלחמה. בבחירות הוא יודע לבוא ולהוציא כל אחד מהבתים, ביום שאנחנו צריכים אותו שיבוא וייתן לנו תשובות. איך יכול להיות שילד שלא היה חמוש קיבל כדור, ומשחררים את הרוצח".