מחאת העובדות הסוציאליות: "לא נטפל במקרי חירום בערים האדומות"

בשל סירוב פקידי האוצר לנהל מו"מ לסיום המשבר בשירותים החברתיים, לא ייענו פניות להחריג מהשביתה מקומות שבהם מספר נדבקים גבוה • 140 ראשי רשויות קראו לשר האוצר לפתור את המשבר

זמן צפייה: 00:32

איגוד העובדות הסוציאליות הודיע הבוקר (חמישי) כי הוא מחריף את צעדי המחאה נגד "קריסת שירותי הרווחה". בהודעת האיגוד נכתב כי בשל סירוב פקידי האוצר לנהל משא ומתן לסיום המשבר בשירותים החברתיים, לא ייענו פניות להחריג מהשביתה ערים אדומות, שבהן מספר הנדבקים בקורונה גבוה: "לצערינו, בשל הניתוק והאדישות של פקיד האוצר, לא נוכל לסייע לתושבים בערים מוכות הקורונה".

במקביל, 140 ראשי רשויות פנו לשר האוצר ישראל כץ והפצירו בו לפתור את המשבר עם העובדות הסוציאליות. לדבריהם, "אנו שותפים לדרישות העובדות הסוציאליות להפחתת המעמסה, הבטחת האבטחה ואמצעי המוגנות נגד האלימות כלפיהם ושיפור מעמדם ושכרם. כמי שמשמשים המעסיק הגדול ביותר של עובדים אלה, ובהיותנו קרובים אל עשייתם מדי יום ביומו, בשיגרה ובחירום כאחד, אין לנו ספק שדרישותיהם אלו הינם צו השעה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

למרות העלייה בהדבקה: הסגר על אשדוד ולוד פג – ועדיין לא הוארך

עוקץ הטלגרם: אישום נגד תושב חיפה שהפיץ תמונות מיניות של נשים

המשרד להגנת הסביבה: אלו עשרת המפעלים המזהמים בישראל

מחאת העובדות הסוציאליות
מחאת העובדות הסוציאליות | צילום: חדשות 13

"על כולנו, שלטון מרכזי ושלטון מקומי, להתגייס ולהביא לשיפור מעמדם, בטיחותם ושכרם של העובדים הסוציאליים ולאפשר להם להמשיך במלאכתם, קל וחומר בעת הזאת", נכתב בפנייה לכץ. "העובדים הסוציאליים הם הלוחמים החברתיים. הם מתייצבים מדי יום מול משברים, מצוקות וגורמים לחברה הישראלית להיות טובה יותר. זה המעט שנוכל לעשות עבורם - להבטיח את תנאי ההעסקה שלהם והמוגנות מפני אלימות".

בשבוע שעבר חסמו עשרות עובדים ועובדות סוציאלים את צומת עזריאלי בתל אביב במחאה על "קריסת שירותי הרווחה, מגפת האלימות כלפיהם, העומסים והשכר המביש". על פי הנתונים באיגוד העובדים הסוציאלים, כל עובד אמור לטפל ב-300 תיקים בממוצע, בלי הוספת תקנים ובלי תוספות. כמו כן, בשבועיים האחרונים של המחאה לא הושגה התקדמות מול משרד האוצר.

העובדים והעובדות הפגינו בכל רחבי הארץ, כאשר בצפת ראש העיר, שוקי אוחנה, הצטרף למחאה. בהפגנות הונפו שלטים עליהם נכתב, בין היתר, "בושה", "השכר שלי עלוב - משהו פה רקוב" ו-"דורשות משכורת אמיתית".