"בכל משמרת תוקפים אותך 3 פעמים": היחס האלים שסופגים המאבטחים

במועדון, בבתי החולים ובמרכז הקניות - אנשי האבטחה נאלצים להתמודד מדי יום עם הישראלים שפורקים עליהם את זעמם. "אותו בנאדם שעומד שם בשער הוא מבחינתו הייצוג לכל הצרות שלנו" • הפרק השני

זמן צפייה: 10:56

כדי להיתקל ביחס אלים מאבטח לא צריך לעבוד במועדון לילה, מספיק שיעשה משמרת במרכז קניות, בחוף הים ואפילו בבית חולים.

"אנחנו מדברים אל האנשים כאילו אנחנו חייבים להם משהו", אמר יגאל אעידן, ממנהלי חברות האבטחה הבולטות בארץ "אעידן אבטחה". "אני תמיד מנסה להרגיע את הלהבות, לפעמים אני אפילו יכול להתחנן. רק שלא ייפגעו במאבטח".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חרף התנגדות מבית ומחוץ: טראמפ מאותת לאיראן שהוא מוכן למו"מ

מטפלי החוסן בשדרות פועלים מסביב לשעון – אך לא מקבלים משכורת

ירון לונדון עורר סערה: "ערבים הם פראי אדם"

אזרחית נאבקת עם מאבטח
אזרחית נאבקת עם מאבטח | צילום: חדשות 13

"אם אתה עובד במשמרת של שמונה שעות, יש לך בטוח שלוש תקריות", אמר מאבטח במרכז הארץ שהתראיין באופן חסוי. "פעמיים יגידו לך 'אמא שלך זונה', פעם שלישית אתה כמעט בבית חולים". לדבריו, "אני קורא למאבטחים 'שארית הפליטה'. בעבודה כמו שלי עובדים רק אנשים שאין להם ברירה אחרת. בדרך כלל אלו אנשים מבוגרים, ואין להם משהו אחר".

"אותו בנאדם שעומד שם בשער הוא מבחינתו הייצוג לכל הצרות שלנו", אמרה ד"ר לירז מרגלית, חוקרת התנהגות וקבלת החלטות מהמרכז הבינתחומי הרצליה. "זה מפעיל אצלנו את כל אותם כפתורים, ואת הכל אנחנו שופכים על אותו בנאדם".

מאבטח
מאבטח | צילום: חדשות 13

אנשי האבטחה מגיעים לרוב מהשכבות החלשות בחברה ועובדים עבור שכר מינימום בלית ברירה אחרת. נוסף לתנאים הקשים, הם נאלצים להתמודד עם הישראלים שפורקים עליהם את זעמם