מטפלי החוסן בשדרות פועלים מסביב לשעון – אך לא מקבלים משכורת

בשל תקלה בירוקרטית במשרד הבריאות, האנשים המעניקים סיוע נפשי לתושבי העיר בגלל המתיחות המתמשכת עובדים ללא תשלום כבר חודשים. כעת ראשי הרשויות פונים למשרד כדי שיפתור הסוגייה

זמן צפייה: 07:47

האירוע החריג בגודלו שהתרחש אמש (ראשון) בשדרות, בו בוצע ירי לכיוון העיר בזמן שרבים בילו בפסטיבל "לייב שדרות", חושף מחדל נוסף בהתמודדות עם הנעשה בעוטף עזה: עובדי מרכז חוסן, המעניקים סיוע נפשי ראשוני לנפגעי העיר – לא קיבלו את משכורותיהם זה מספר חודשים, בגלל תקלה בירוקרטית במשרד הבריאות.

במהלך היום הגיעו למרכז חוסן כמאה נפגעי חרדה, והמספר צפוי לעלות במהלך הימים הקרובים. עובדי המרכז פועלים שעות נוספות, ואף יוצרים קשר מיוזמתם עם המטופלים כדי להתעדכן במצבם – כל זה, כאמור, כשאינם מקבלים משכורת.

בעקבות הפרסום בחדשות 13, ראשי הרשויות בשדרות ובעוטף עזה, שיגרו מכתב לשר הבריאות בו הם דורשים ממשרד הבריאות להעביר את תשלום המשכורות בהקדם ולפתור את המשבר. "אנחנו קוראים לסגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, לטפל באופן מידי בסוגיית תשלום המשכורות לעובדי מרכזי החוסן בזמן", נכתב. "לא יעלה על הדעת שהמטפלים המסורים שעובדים יומם וליל למען ילדי ותושבי שדרות והעוטף לא יקבלו את משכורותיהם בזמן מידי חודש בחודשו. נמשיך לעקוב ולדאוג לכך שהסוגייה תיפתר כבר בימים הקרובים".

עוד הדגישו ראשי הרשויות: "התשלום יוצא ממשרד הבריאות, עובר לקואליציה הישראלית לטראומה ומשם לעמותת "גוונים" משדרות, שאינה מצליחה לספוג את העיכובים ולשלם משכורות עד לקבלת התשלום ממשרד הבריאות. במועצות זה עובד אחרת והתשלום מתבצע מהמועצות, אך גם אליהן הכסף ממשרד הבריאות מגיע באיחור משמעותי".

אזעקת צבע אדום בשדרות
אזעקת צבע אדום בשדרות | צילום: חדשות 13

שלוש רקטות נורו אמש לעבר שדרות. שתיים מהן יורטו על ידי כיפת ברזל, ורקטה אחת נפלה בשטח פתוח בכביש 34 שבאזור. בניין שאינו מאוכלס בעיר נפגע מרסיסי כיפת ברזל. לא היו נפגעים באירוע. צוותי מד"א בעיר העניקו טיפול רפואי לאישה כבת 30 שנפצעה קל בגפיים כשנפלה בדרך למרחב המוגן, ולשישה נפגעי חרדה.

במהלך האזעקות התקיים בשדרות פסטיבל מוזיקה, שהסתיים מוקדם בשל המטח. המשטרה ועובדי העירייה, בראשם ראש העיר אלון דוידי, סייעו בפינוי מסודר של הקהל ממגרש הכדורגל שבו התקיים האירוע. בתיעוד האירוע ניתן לראות מאות בני אדם רצים למקלטים בצל האזעקות שנשמעו באזור.

יירוט רקטה בשמי שדרות
יירוט רקטה בשמי שדרות | צילום: מבזקי רעם בטלגרם

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, הגיב בריאיון ל"הצינור" לירי הרקטות ואמר כי "חייבים להורות על מבצע נרחב ברצועה על מנת לפגוע בחמאס ולהחזיר את השקט", דוידי הוסיף: "במשך כל החופש הזה השתדלנו לפעול כדי לגרום לתושבים שלנו להיות שמחים, זה תפקידנו. לצערנו נורו שלוש רקטות באמצע אירוע, זה ערב עצוב מאוד".

יומו השני של הפסטיבל, שעל פי גורמים בעייריה עלותו כחצי מילון שקלים, בוטל בשל הירי. הזמר איתי לוי, שהופעתו בשדרות בוטלה גם היא בגלל הירי הרקטי, הבטיח לתושבי העיר: "אגיע לשמח אתכם, אתם הגיבורים האמיתיים".