בדיקת חדשות 13: איך נער מתחת לגיל 16 שוכר קורקינט חשמלי?

עילאי פרדמן בן ה-11 ביקש לשכור כלי שיתופי, ונדרש רק לצלם רישיון נהיגה ולהכניס פרטי אשראי - אך אף גורם לא בדק בזמן אמת את אמיתות הפרטים. "הקלות שילד עולה על כלי כזה היא מטרידה"

זמן צפייה: 02:37

הקורקינטים החשמליים השתלטו על הרחובות, וחברות הכלים השיתופיים הצטרפו לחגיגה – אך האכיפה היא מועטה ואת ההפקרות שילם אתמול בחייו דניאל כהן. בעקבות התאונה הקטלנית, צוות חדשות 13 יצא לבדוק האם וכיצד קטין מתחת לגיל 16 יכול לשכור קורקינט שיתופי.

בבדיקה השתתף עילאי פרדמן, בן 11 מרחובות, שרק בעוד חמש שנים יוכל לרכוב באופן חוקי על קורקינט חשמלי. כמו כן, הניסוי בוצע עם חברות "ווינד", "בירד" ו"ליים". במעמד ההשכרה, עילאי נדרש לצלם רישיון נהיגה ולהכניס פרטים של כרטיס אשראי. מדי פעם, עילאי היה צריך לאשר שהוא בן למעלה מ-18, אך אף גורם לא מוודא בזמן אמת את אמיתות הפרטים שהוקלדו באפליקציה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

חקירת התאונה בת"א: הקורקינט הושכר לשימוש ע"י ת"ז של אדם אחר

"הכול הלך": מייבש הכביסה התפוצץ – בית המשפחה נשרף כליל

התפתחות בחקירת היעלמות נהג המונית – אשתו ואביה נחקרו

איך יכול נער לשכור קורקינט חשמלי
איך יכול נער לשכור קורקינט חשמלי | צילום: חדשות 13

עו"ד רחלי טובת-ויזל, מנכ"לית הראשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אמרה: "הקלות שילד בן 13 עולה על כלי כזה היא המטרידה. מי נותן לילד כזה את הרישיון ביד ואת כרטיס האשראי ביד? איפה נמצאים ההורים?"

כזכור, בחודש יולי האחרון נכנס לתוקף איסור רכיבה על קורקינטים חשמליים למי שאין לו מבחן תיאוריה, רישיון נהיגה או היתר רכיבה מיוחד. אבל מאז ועד היום חולקו בתל אביב, לדוגמא, רק 139 דוחות על העברה הזאת. בערים אחרות, שבהם לא פועלים הקורקינטים השיתופיים או שהם נכנסו רק לאחרונה, חולקו יותר דוחות. באילת רשמו 321 דוחות, בלוד 393 ובירושלים 549.

מחברת "ליים" נמסר בתגובה: "אנו כואבים את הטרגדיה הנוראה וממשיכים לחקור את המקרה. הרכיבה  אסורה מתחת לגיל החוקי וחל איסור מוחלט להזין תעודה או פרטי תשלום של אדם אחר, או לפתוח כלי לרכיבה בעבור קטין".