תאונת הקורקינט הקטלנית: דניאל כהן בן ה-13 נדרס למוות בת"א

הנער רכב בדרך משה דיין שבעיר ונפגע ממערבל בטון. חברת הקורקינט השיתופי "ליים" פתחה בבדיקה, מאחר שניתן לרכוב על הכלי רק מעל גיל 16. חבריו הגיעו לזירת התאונה והדליקו נרות לזכרו

זמן צפייה: 03:15

דניאל כהן בן ה-13 מתל אביב הוא רוכב הקורקינט שנדרס מוקדם יותר היום (רביעי) על ידי מערבל בטון, בזמן שנסע בדרך משה דיין שבתל אביב. חבריו הגיעו הערב לזירת התאונה והדליקו נרות לזכרו. במקביל, חברת הקורקינט השיתופי "ליים", שדניאל השתמש בשרותיהם, פתחו בבדיקה מאחר שעל פי החוק ניתן לרכוב על הכלי רק מעל גיל 16. הלוויתו תתקיים בשעה 23:30.

יוסף נהון, שכן של המשפחה ומי שהגיע ראשון לזירה, סיפר לחדשות 13: "כשהגעתי למקום ראיתי את הילד שוכב על הכביש עם פגיעה רב מערכתית. בדקתי שיש דופק ונשימה וראיתי שאין. התחלתי פעולות החייאה עד שהגיע טיפול נמרץ ופינו אותו". עוד הוסיף נהון כי "האמא של הילד היא חברה טובה של אחותי, הבעל הוא מתווך די מוכר. איש צדיק מהשכונה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"מרגש להיות כאן": ניצול השואה שהגשים חלום – ופגש חיילי צה"ל

לאחר שאשתו נהרגה בכביש 90 – האלמן נפגש עם הנהג הפוגע

הנערה שנפצעה בתאונה באשקלון שבה נהרגו אחיותיה – שבה לדבר

דדניאל כהן, שנהרג מפגיעת משאית בעת שרכב על קורקינט חשמלי בתל אביב
דניאל כהן, שנהרג מפגיעת משאית בעת שרכב על קורקינט חשמלי בתל אביב | צילום: באדיבות המשפחה
זירת התאונה בה נהרג הנער מפגיעת משאית בתל אביב
זירת התאונה בה נהרג הנער מפגיעת משאית בתל אביב | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

מוקדם יותר, כאמור, דניאל נדרס למוות על ידי משאית. צוותי מגן דוד אדום פינו אותו במצב אנוש לבית החולים שיבא שבתל השומר, שם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו.

חובשים של מד"א, שלמה לוי ויוסף נהון, סיפרו: "הנער שכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא דופק וללא נשימה ומיד התחלנו לבצע בו פעולות החייאה. תוך כדי שאנחנו נלחמים על חייו, העברנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו במהירות לבית החולים, כשמצבו אנוש".

לפי נתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, בעשור האחרון (2009-2019) נהרגו 9 ילדים מתאונות אופניים וקורקינטים חשמליים. אורלי סילבינגר, מנכ"לית הארגון, מסרה: "אופניים וקורקינטים חשמליים ממשיכים לגבות קורבנות בנפש. חשוב להבין שאופניים וקורקינטים חשמליים הם כלי רכב לכל דבר ועניין. החוק קבע תנאים ברורים לרכיבה על כלי רכב ממונעים, לפיהם ניתן לרכוב החל מגיל 16 ובתנאי שהרוכב עבר מבחן תיאוריה ומכיר היטב את חוקי הכביש. אנו קוראים להורים על תגידו לי זה לא יקרה ודאגו שהילדים פועלים על פי החוק".