בעקבות ההצפות הקשות: הלימודים בוטלו בגליל המערבי

הרשויות בנהריה, ובמועצות האזוריות מטה אשר ומעלה יוסף, החליטו שלא לפתוח מחר את בתי הספר בתחומן. משרד החינוך הודיע כי בחינת הבגרות בתנ"ך לא תתקיים באזורים המוצפים

זמן צפייה: 00:56

חורף קטלני: הרשויות בנהריה, עכו, שלומי ובמועצות האזוריות מטה אשר ומעלה יוסף הודיעו כי לא יתקיימו מחר (חמישי) לימודים בבתי הספר שבתחומן. זאת בעקבות הגשמים הכבדים וההצפות הקשות באזור, שצפויות להחמיר לקראת סוף השבוע. בעקבות כך, הודיע משרד החינוך כי בחינת הבגרות בתנ"ך לא תתקיים מחר באזורים המוצפים שבהם התבטלו הלימודים. במועצה האזורית תמר הודיעו כי לא יתקיימו לימודים בתיכונים בלבד, וכי בבוקר תתקבל החלטה לגבי בתי הספר היסודיים.

מוקדם יותר היום, אותר מוטי בן שבת, בן ה-38 מנהריה, ללא רוח חיים באזור קניון "ארנה" שבעיר, לאחר שנסחף בהצפות הכבדות וטבע. בן שבת נהרג בזמן שניסה לחלץ את האחיין שלו, בן ה-10, שנלכד ברכב. זאת, לאחר שעות של משקעים משמעותיים בשל הסערה שהחלה בצפון הארץ ונעה לכיוון המרכז. צוות מד"א הגיע למקום וביצע בו פעולות החייאה שבסופן נאלץ לקבוע את מותו.

הגבר, כאמור, ניסה להציל את האחיין שנסחף בזרם עקב הגשמים הכבדים, אך בסופו של דבר כשלו כוחותיו והוא נסחף בעצמו. כוחות הביטחון חיפשו אחריו מאז שעות הצהריים. פרמדיק מד"א ערן פרידלנדר סיפר: "הגענו עם הניידת טיפול נמרץ לחוף סמוך למרינה. כ-100 מטר צפונית לשפך נחל הגעתון על קו המים ראינו את הגבר שהיה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. הים היה מאוד סוער וכמויות גדולות מאוד של מים זרמו סביבנו".

עוד בחדשות 13:

הסערה מתחזקת: תושבי נהריה הונחו להישאר בבתים; הצפות גם בחיפה

חורף קטלני: ניסה להציל את אחיינו שנסחף – ונהרג בהצפה בנהריה

לפני האסון במעלית: הוועד הורה שלא לשבץ כבאים במוקדי החירום

רכב שנסחף בשיטפון נחל עין מג'נונה בירכא.
רכב שנסחף בשיטפון נחל עין מג'נונה בירכא. | צילום: שירותי כבאות זבולון

אחרי יומיים של הפוגה במזג האוויר הסוער, החלו היום לרדת משקעים כבדים בצפון הארץ. בחיפה נמדדו קרוב בין 60-55 מ"מ של גשם מאז הבוקר, כמות גבוהה מאוד ביחס לפרק הזמן הקצר, שגרמה להצפות כבדות במספר איזורים בעיר. בשל החמרה במזג האוויר עיריית נהריה הנחתה את התושבים לא לצאת מהבתים. ישנה חסימה של רחובות רבים בעיר וצוותי העירייה בשיתוף כוחות הביטחון וההצלה פועלים בשטח.

בשבי ציון שבגליל המערבי נמדדו 80 מ"מ של גשם, 60 מ"מ באילון, 47 מ"מ בחורשים, 41 מ"מ בצפת ו-37 מ"מ במרום גולן. בירכא, רכב נסחף בשיטפון נחל עין מג'נונה וחולץ על ידי צוות מד"א. בן ה-40 נלכד על גג רכבו וחולץ כשמצבו יציב והוא לא נזקק לפינוי לבית החולים.

קפה בורדו נהריה מוצף בעקבות מזג האוויר
קפה בורדו נהריה מוצף בעקבות מזג האוויר | צילום: אורן גוזלן

בשל ההצפות, רחובות וצמתים רבים נחסמו לתנועה, בהם צומת גולני, צומת הצ'ק פוסט לכיוון חיפה, צומת אלוני לכיוון צומת נשרים, ועומסים חריגים נרשמו באיזור. כביש 89 מצומת מירון לעין זיתים נחסם לתנועה בשני הכיוונים. כביש 4, מצומת עכו לכיוון צפון, חסום לתנועה וכביש 22, ממחלף ידין לכיוון חיפה, נחסם. בכביש 85 יש עומס תנועה מצומת כרמיאל מזרח לכיוון מערב, בעקבות הצפה על הנתיב השמאלי.

בחוף שמן שבחיפה צוות מד"א חילץ אישה בהיריון עם צירי לידה שנתקעה ברכה כשעה ארוכה סמוך לשלולית גדולה באזור. האישה נתקעה עם רכבה בפקק עקב הצפה ושלולית גדולה. חובשים ופראמדיקים של מד"א הגיע למקום בג'יפבולנס 4×4, חילץ את האישה ופינה אותה לחדר הלידה בבית החולים רמב"ם.