כביש 90 האדום: אישה כבת 30 נהרגה בהתנגשות בין משאית ורכב

צוותי מד"א הגיעו לזירה בסמוך לצומת מצדה, חילצו את הנהגת מרכבה כשהיא ללא סימני חיים וקבעו את מותה. נהג המשאית נפצע קל ופונה לבי"ח לקבלת טיפול רפואי. הכביש נחסם לתנועה לשני הכיוונים

זמן צפייה: 00:35

אישה כבת 30 נהרגה היום (שישי) בתאונת דרכים חזיתית בין רכב פרטי למשאית, בכביש 90 בסמוך לצומת מצדה. צוותי מד"א הגיעו לזירת התאונה, חילצו את הנהגת מרכבה כשהיא ללא סימני חיים וקבעו את מותה. נהג המשאית נפצע קל ופונה לבית חולים לקבלת טיפול רפואי. כביש 90 נחסם לתנועה בסמוך לצומת בשני הכיוונים.

בחודש יוני נהרגו האחיות שיראל אסתר בת השמונה ומילה שרה בת הארבע ממשפחת בן סימון, בתאונת דרכים בין שני כלי רכב בכביש 90. זאת, פחות משנה לאחר שעלו עם משפחתן לישראל. הורי הילדות, שנפצעו בתאונה, לא ישתתפו בהלוויה. האם מורדמת ומונשמת ואינה מודעת כלל לאסון.

במשטרת ישראל נבדק אם השתיים היו חגורות רק בחלק התחתון של הגוף - ועפו קדימה כתוצאה מההתנגשות. מחקירה ראשונית עלה כי הרכב שבו נסעה המשפחה לכיוון אילת, יצא על פי החשד לעקיפה - שממנה לא הצליח לחזור. המשפחה שעלתה לאחרונה מצרפת כאמור, עשתה את דרכה מתל אביב לחופשה באילת, וקצת אחרי השעה 12 בצהריים התנגשה חזיתית ברכב שהגיע ממול מסיבה שעדיין אינה ברורה.

עוד בחדשות 13:

למרות ממוצע של הרוג בכל חודש – התוכנית לשדרוג כביש 90 תקועה

תהל מעול בת ה-17 נהרגה בתאונה באשקלון: "הייתה מלאה באהבה"

תאונה קטלנית בדרום: צעירה נהרגה – שתי אחיותיה במצב קשה מאוד

זירת האירוע בה נרדם הנהג - כביש 90
זירת האירוע בה נרדם הנהג - כביש 90 | צילום: אור ירוק

בחודש פברואר נדרסה למוות סמלת לין לבקוב, לוחמת בגדוד "לביאי הבקעה" בת 19, בכביש 90 בסמוך לצומת בית הערבה. צוות מד"א, בסיוע כוח רפואה של צה"ל, העניק לה טיפול רפואי לצעירה, אך נאלץ לקבוע את מותה. הנהג הפוגע עוכב לחקירה.

בשנת 2019 נהרגו 19 בני אדם בתאונות דרכים שהתרחשו בכביש 90. בחודש דצמבר נהרג אדם אחד ושניים נוספים נפצעו קל עד בינוני, בהתנגשות בין משאית לרכב פרטי שהתרחשה בכביש 90, סמוך למושב עין יהב שבערבה. צוותי מד"א הגיעו לזירת התאונה וקבעו את מותו של אדם אחד. שני הפצועים פונו לבית חולים לקבלת טיפול רפואי. על פי חקירה ראשונית של התאונה, תיירים יצאו ברכב פרטי מתחנת הדלק בעין יהב, ומשאית שחלפה על פניהם התנגשה בו.

בחודש נובמבר האחרון, נהרגו שישה גברים בשנות ה-30 לחייהם בתאונה בין משאית לרכב הסעות, בסמוך לפצאל שבבקעת הירדן. ארבעה נוספים נפצעו קשה. צוות מד"א וכוח רפואה של צה"ל שהגיעו לזירה החלו להעניק טיפול רפואי לנפגעים, שחולצו מרכב ההסעות על ידי צוותי כיבוי. מותם של השישה נקבע בזירה.

זירת התאונה בכביש 90 ליד פצאל
זירת התאונה בכביש 90 ליד פצאל | צילום: דוברות מד"א

כמה ימים לפני כן, ביום הבחירות לרשויות המקומיות, נהרגה משפחה בת שמונה נפשות בכביש 90 מצפון לעין בוקק: בני הזוג יריב ושושי עטר, תושבי ההתנחלות פסגות שבבנימין, וילדיהם - יעקב ישראל בן ה-12, עטרת בת ה-11, איילה בת ה-9, מוריה בת ה-7, ידיד בן ה-5 ואביגיל בת ה-3. יריב, בן 45, עבד בחברת מחשבים, ושושי בת ה-47 הייתה מורה לחינוך מיוחד בעמותת קרן אור בירושלים. ששת הילדים למדו בבית הספר היסודי ובגנים בפסגות והבן הבכור למד בישיבה התיכונית מטה בנימין בבית אל. המשפחה ניצלה את יום החופש והייתה בדרכה לטיול בדרום. רכבם התנגש ברכב שהגיע ממולם ועלה באש - בעודם יושבים בו.

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי למעלה מ-120 בני אדם נהרגו בעשור האחרון נהרגו בכביש 90, בקרוב ל-1,300 תאונות דרכים. באותן תאונות נפגעו כ-3,400 בני אדם, 359 קשה. ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר לאחר התאונה: "כביש 90 הוא כביש דמים שרק בשנה האחרונות גבה את חייהם של 20 בני אדם וכלום לא נעשה. כל נסיעה בכביש היא כמו רולטה רוסית ולמרות שלכולם ברור שאנשים ימשיכו להיהרג בכביש לא נעשו פעילות למען בטיחות משתמשי הדרך. חייבים להפוך את הכביש לשני נתיבי נסיעה עם מעקה הפרדה קשיח כדי למנוע תאונות דרכים חזיתיות".