בית המשפט הורה להקפיא את גירושן של רחל בת ה-13 ואמה

בית הדין לעררים בי-ם השהה את גירוש רימה רז'בסקי, שבקשתה למעמד תושבת קבע נדחה. זאת לאחר פרסום חדשות 13 לפיו בתה תאלץ לבחור אם להיות מגורשת עמה או להישאר בישראל. "נמנעה החרפה"

זמן צפייה: 03:37

בית הדין לעררים בירושלים הורה הבוקר (רביעי) להקפיא את גירושה עד לסיום בערר של רימה רז'בסקי ובתה רחל שסיפורן פורסם בחדשות 13. לבקשתו של עו"ד תומר ורשה, שהחל לייצג לאחרונה את המשפחה, הורה השופט על מתן צו ארעי המונע נקיטת הליכי אכיפה נגד האם ובתה עד לסיום ההליכים בערר. כזכור, רחל רז'בסקי בת ה-13 שנולדה וגדלה בישראל, נאלצה לבחור האם להישאר בארץ לבדה או לחזור לרוסיה עם אמה לאחר שנדחתה בקשתה למעמד של תושבת קבע.

עו''ד ורשה: "לשמחתנו נמנעה החרפה, כשבית הדין לעררים אסר על משרד הפנים לגרש מהארץ את רימה, אמה של רחל הישראלית. זהו צעד ראשון בדרך להסדרת מעמדה של האם, כפי שצריך להיות וכפי שאנו עושים במקרים דומים, ואני מקווה שבקרוב יושג הצדק ורחל תוכל להירגע ולחיות את חייה כמו כל ילדה ישראלית".

לכתבות נוספות בנושא >> 

הבחירה של בת ה-13: להישאר לבד בארץ – או לעזוב עם האם שמגורשת

בעקבות הפרסום בחדשות 13: גירוש בת ה-13 ואמה ייבדק מחדש

רחל רז'בסקי בת ה-13 עם אימה
רחל רז'בסקי בת ה-13 עם אימה | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר החודש, שר הפנים אריה דרעי הורה ללשכת האוכלוסין לבדוק מחדש את גירושן של רחל ואמה בעקבות הכתבה. ברשות האוכלוסין הוחלט לבצע בדיקה נוספת, אך טענו שהאם הגיעה לכאן כתיירת, הבעל הישראלי ניתק קשר וחי בחו"ל ושכל משפחתה גרה ברוסיה, מה שאומר שהיא חיה בישראל בניגוד לחוק. ל

דבריהם, האם בעצמה עברה במהלך השנים לרוסיה, חיה שם לתקופה של שלוש שנים ושבה לישראל. "המקרה הוא מורכב, אבל האם חיה כאן בניגוד לחוק והבת תוכל לחזור לכאן לבד לאחר שתעבור את גיל 18", אמרו בלשכה.

עו״ד תומר ורשה
עו״ד תומר ורשה

הסיפור של רחל מתחיל לפני עשרים שנה, אז עלתה אימה מרוסיה. כמה שנים לאחר מכן היא הכירה כאן בחור ישראלי והשניים נישאו. אחרי הלידה של רחל החל מאבק משפטי שמטרתו להקנות לאם מעמד של תושבת קבע בישראל, אבל כאמור החליט משרד הפנים לדחות את הבקשה.

אם ההחלטה על גירוש הייתה מאושרת, האם הייתה נאלצת לחזור לרוסיה, ורחל צריכה הייתה להחליט אם להצטרף אליה או להישאר בארץ. "זה הבית שלי, אני מרגישה בית", אמרה האם." פה נולדה הילדה שלי, פה האבא. אני לא יכולה לעזוב". רחל הוסיפה: "הדבר הזה שמפרידים בין אימא לבת - זה כמו לגדוע עץ מהשורשים שלו".