בעקבות הפרסום בחדשות 13: גירוש בת ה-13 ואמה ייבדק מחדש

סיפורה המרגש של רחל, שעמדה בפני גירוש עם אימה או לחלופין להישאר בישראל בלעדיה, ריגש את שר הפנים, שהורה ללשכת האוכלוסין לבדוק שוב את ההחלטה לגרשן לרוסיה

זמן צפייה: 03:37

סיפורה המרגש ל רחל רז׳בסקי בת ה-13 נגע לליבו של שר הפנים אריה דרעי, והוא הורה היום (רביעי) ללשכת האוכלוסין לבדוק מחדש את גירושן של רחל ואמה.

ברשות האוכלוסין יבצעו בדיקה נוספת, אך טוענים בשלב זה שהאם הגיעה לכאן כתיירת, הבעל הישראלי ניתק קשר וחי בחו"ל ושכל משפחתה גרה ברוסיה, מה שאומר שהיא חיה בישראל בניגוד לחוק. לדבריהם, האם בעצמה עברה במהלך השנים לרוסיה, חיה שם לתקופה של שלוש שנים ושבה לישראל. "המקרה הוא מורכב, אבל האם חיה כאן בניגוד לחוק והבת תוכל לחזור לכאן לבד לאחר שתעבור את גיל 18", אמרו בלשכה.

Hgfhgfh
רחל רז'בסקי בת ה-13 עם אימה

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה: "מדובר במקרה שנדון שלוש פעמים בפני הוועדה ההומניטרית, וחרף הניסיונות להציג מידע חדש וההליכים המשפטיים אליהם פנתה, בקשתה נדחתה ע"י כלל הגורמים. גב׳ רז׳בסקי הינה אזרחית זרה, שקיבלה מעמדה מתוקף זוגיות עם ישראלי ממנו התגרשה ולהם בת משותפת.הפונה יצאה יחד עם בתה את הארץ לאחר גירושיה למשך שלוש שנים.עם חזרתה לישראל, ביקשה לקבל מעמד מסיבות שונות- כאשר בכל פעם בקשתה נבחנה ונדחתה. נבהיר כי אבי הילדה אינו בישראל מזה תקופה ארוכה ומשפחתן המורחבת של השתיים נמצאת בחול ואיתה הן בקשר קבוע. מהנסיבות המפורטות, אך טבעי שהאם ובתה ישובו למולדת האם ולבני משפחתן".

שר הפנים דרעי בלשכתו
שר הפנים דרעי בלשכתו | צילום: חיים צח, לע''מ

כאמור, אתמול פורסם בחדשות 13 סיפורה של רחל, שהתחיל לפני עשרים שנה, אז עלתה אימה מרוסיה. כמה שנים לאחר מכן היא הכירה כאן בחור ישראלי והשניים נישאו. אחרי הלידה של רחל החל מאבק משפטי שמטרתו להקנות לאם מעמד של תושבת קבע בישראל, אבל לאחרונה החליט משרד הפנים לדחות את הבקשה.

לפי ההחלטה, האם לחזור לרוסיה, ורחל תצטרך להחליט אם להצטרף אליה או להישאר בארץ. "זה הבית שלי, אני מרגישה בית", אמרה האם." פה נולדה הילדה שלי, פה האבא. אני לא יכולה לעזוב". רחל הוסיפה: "הדבר הזה שמפרידים בין אימא לבת - זה כמו לגדוע עץ מהשורשים שלו".